suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 25, 2008 5:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Cześć mam taki problem nagle jadąc asfaltową drogą padło wspomaganie ...
po sprawdzeniu poziomu płynu okazało się że w zbiorniczku wyrównawczym plastikowa siateczka zabezpieczająca , rozpadła sie pod wpływem gorąca ... płyn się zagotował ???
- znajomy mechanik rozebrał cały układ przeczyścił i nastąpiła poprawa ale nie do końca przy krańcowych położeniach
kierownicy następował dość duży opór przeszkadzało to bardzo przy parkowaniu na trasie było ok...
ale po jakimś czasie problem powrócił no i koniec ...
- od znajomego pożyczyłem pompę do wspomagania , nastąpiła znaczna poprawa ale nie do końca dalej potrafi się przyciąć ...
zastanawiam się teraz czy kupić pompę używkę tylko czy to coś da ....???
- problem podejrzewam w przekładni trochę z niej cieknie ,, raczej poci się ,, za używkę chcą 1200 zł za mechaniczną bez
wspomagania 400 zł a nowa w JC 1300 zł zastanawiam się nad regeneracją czy ktoś to już przerabiał i spotkał się z takim
problemem ???? lub może ktoś wie gdzie można by zregenerować przekładnie w okolicach Krakowa ... ????

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 7:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Coś chyba kolega @NuVo w tym temacie przerabiał

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 8:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
tak czytałem ale jakoś dla mnie zbyt mało konkretów ... raczej same dywagacje i ....
poczekam może ktoś ma jakiś pomysł ...

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 8:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Ja regenerowalem cieknace wspomaganie...koszty w Poznaniu to 250 zl. Przejezdzilem juz 5 tys km po regeneracji i wszystko ok :D (chodzi mi o regeneracje przekladni)

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pn sie 25, 2008 10:51 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak sie przycina to raczej nikt tego nie zrobi i lepiej wymien bo moze sie zablokowac na zakrecie :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sie 26, 2008 5:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
nie wiem czy dość dokładnie opisałem ale przycinanie to nie tak jakby się całkiem zablokowała
lecz taki większy opór dość duży ,chciałbym spróbować to naprawić lecz jeśli nie będzie innego
wyjścia no to cóż pozostaje kupno nowej ...

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: wt sie 26, 2008 8:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Z przekładnią nie ma żartów - jeśli masz wrażenie że przy pracującej pompie od wspomagania się przycina to podnieś samochód z przodu i bez odpalania pokręć kierownicą - jesli przy skrajnych położeniach będziesz miał duży opór to przekładnia do wymiany - prawdopodobnie kończy się mechanika.
Jesli problem jest tylko podczas jazdy przy odpalonym silniku to prawdopodobnie wina w samym układzie wspomagania - można z tym jeździć - nie powinno się zablokować - poprostu wspomaganie słabnie przy max skręcie.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt sie 26, 2008 7:44 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
U mnie ciekło ale nie zacinało się.
Domniewam,że mechanior układ odpowietrzył.
Czy kawałki siateczki nie dostały się do obiegu?Może gdzieś się zagnieździły.
Na krańcowych położeniach pompa robi opór i słychać syczenie.Taki objaw występuje przy sprawnych pompach.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 4:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
koledzy,mieliście coś takiego:przy max skręcie kierownicą słychać terkotanie,płynu do wspomagania jest maximum,przy max skręcie słychać syczenie,wycieków nie odnotowalem,tylko te terkotanie,chyba nie od strony pompy tylko z przeciwnej-lewej
jutro podjadę do mechanika,ale jestem ciekaw co sądzicie

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 6:51 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na krańcowych położeniach pompa robi opór i słychać syczenie.Taki objaw występuje przy sprawnych pompach.Zawór przepuszcza i tak ma być.


Napisane wyżej :wink:
A terkotanie to wynik współpracy czujnika w pompie ,komputera i układu paliwowego.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 7:23 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
serdeczne dzieki za info,nie przeszkadzało mi syczenie bo wiedziałem że to normalka,tylko te terkotanie :D mnie zaniepokoiło-ale jak to norma to się nie ma co przejmować
pozdrawiam

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pn lis 10, 2008 11:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
Zulu pisze:
serdeczne dzieki za info,nie przeszkadzało mi syczenie bo wiedziałem że to normalka,tylko te terkotanie :D mnie zaniepokoiło-ale jak to norma to się nie ma co przejmować
pozdrawiam

Na pompie wspomagania masz taki kabelek - jak Ci się obrobi końcówka i spadnie - tyrkotanie ustąpi :wink:
Mi się tak stało i końcówki takiej nie dopadłem jeszcze.
:wink:

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl