suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:45 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 11, 2014 11:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Witam kolegów..
W sobotę zamotałem sobie wspomaganko do mojej vici cabrio 1.6 90r. Komfort z tym ustrojstwem jest zajebisty samochód normalnie nie do poznania ale mam mały dylemacik, ponieważ kiera kręci się raz bardzo leciutko normalnie jednym palcem a drugim razem i to raczej podczas jazdy czuć delikatny opór tak jakby wspomaganie zmniejszało siłę wspomagania. Nie wiem czy ma to jakiś związek z tym, ale następną dziwną sprawą dam nie jest to, że kierownica przy wyjściu z zakrętu sama nie wykręca się w środkową pozycje tzn do jazdy na wprost efekt tego jest taki, że jak np. na rondzie puszczę kierownice to mogę tak jeździć w kółko. Domyślam się, że przyczyną tego jest rąbnięta zdezelowana przekładnia którą wcisnął mi "uczciwy" handlarz z interneta.
A może się myle???
Co wy o tym sądzicie???
Następną sprawą która nurtuje mnie chyba najbardziej jest to, że jak się kręci kierownica lewo, prawo tak jak by się sprawdzało luzy i popatrzy się na przekładnie i ramę do której jest ona przykręcona to cały ten element rusza się tak około 0,5 cm na boki czyli wygląda to tak jakby przekładnia była przykręcona do jakiegoś gównianego kawałka jakiegoś innego badziewia i przy swojej pracy go naprężała. Na mój gust nie powinno się tak dziać jeżeli jest to zdrowa rama. Bo zdrowa jest raczej na pewno ponieważ była przebadana specjalistycznym czujnikiem takim około kilogramowym z mocną akacjową rączką...
I znów co wy o tym sądzicie???
A może znów mi się coś ubzdurało???

Ale się wywnętrzyłem mam nadzieję, że komuś będzie chciało się to przeczytać i skrobnąć coś sensownego w odpowiedzi :wink:

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 7:26 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zbieżność sobie ustaw i kąt pochylenia kół, to będzie wracać na środek :mrgreen:
Gdzie podłączyłeś czujnik od wspomy? Tam idzie taki kabelek, co to w miarę wzrostu obrotów zmniejsza siłę wspomagania.

Ewentualnie kupiłżeś paścia z luzami i zajechanymi zębami. Olej jest? :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 8:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Czujnika to tam u mnie żadnego nie ma przynajmniej w aucie tam mi się wydaje bo on fabrycznie bez wspomagania wyszedł... A tak w ogóle to już tak dawno stosowali takie patenty na zmniejszanie siły wspomagania???
Czytałem gdzies na forum że czujnik owszem jest ale to do zwiększania obrotów żeby pompą dawała radę jak się na wolnych fajera kręci...
KątyKatu pochylenia to chyba u mnie przynajmniej nie da się ustawić bo mam lift i dystanse antytatra od hunter a tam żadnej regulacji nie ma...
Nad zbieznoscia faktycznie trzeba będzie pomyśleć lecz na poprzedniej przekładni bez wspomagania kierownicą się elegancko prostowala a przy wymianie drazkow nie ruszalem tylko ta jedną końcówkę od wasa przekładni...
Taka przekladnie to jest sens regenerowac??? Bo teraz znaleźć używek nie zajechana to chyba trochę gra w ciemno tak mi się przynajmniej wydaje...

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 8:52 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Sorry, faktycznie czujnik będzie tylko od podbicia obrtotów :)
Regeneracja takiej przekładni we Wrocławiu to około 500 zł netto.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
No to niestety będzie trzeba szukać pewnie jakiejś lepszej przekładni lub pomyśleć nad regeneracją tej na szczęcie cały zestaw wspomagania udało się kupić w dobrej cenie.
A jeszcze wracając do tematu ruszania się ramy podczas ruszania kierownicą jak to jest u was czy to normalka czy może mam się spodziewać tego, że w najbliższej przyszłości coś się urwie rozleci albo zacznie pękać co wy na to???
P.S. dystanse antytatra hantera mają rzeczywiście regulacje kąta pochylenia koła lecz u mnie chyba trochę za krótko przycięte zostały sprężyny i delikatna tatra została ale jak się zrobi cieplej i przyjemniej na dworze i w garażu to będzie motany jakiś stalowy zderzaczek pewnie odrazu z płytą tak więc wtedy na pewno wszystko się ułoży...

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Wpływ na samopowracanie kierownicy ma zdaje się kąt wyprzedzenia sworznia a nie pochylenia koła. :roll:
Ja miałem tatrę jak w Tatrze i kierownica zawsze sama wracała.
Aha, zbieżność też nie ma nic do tego.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:31 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
1. Po czym stwierdzasz że to akurat przekładnia jest zajechana? To się aż tak nie zużywa.
2. Ile zostało śruby regulacyjnej?
3. Układ po montażu został odpowietrzony, stan płynu w zbiorniczku jest?
4. Z tą ramą to nie halo. Przy europejczyku nie ma prawa się nic ruszać. Są tam wspawane na amen 3 tuleje z gwintem. Chyba że to rama z anglika i ktoś spierdzielił robotę.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
koziołek pisze:
Wpływ na samopowracanie kierownicy ma zdaje się kąt wyprzedzenia sworznia a nie pochylenia koła. :roll:
Ja miałem tatrę jak w Tatrze i kierownica zawsze sama wracała.
Aha, zbieżność też nie ma nic do tego.

Oczywiście, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ma tu znaczenie.
Ale co to oznacza?
Oznacza to pochylenie koła przy wyprostowanych oraz skręconych kołach.
Jak będzie tatra ale jednakowa z lewej i z prawej to wrócą. Ale jak na przykład jest przekoszony zawias, to już nie wróci :wink:
Zbieżność ma również wpływ na charakterystykę powrotu kierownicę. Polecam Ci rozkręcić sobie drążki na rozbieżne koła - kierownica będzie wracać znacznie spokojniej i wolniej, niż w przypadku kół zbieżnych.

Luzy sobie wszędzie sprawdź, bo jak NuVo napisał nie ma opcji, żeby przekładnia się ruszała :shock:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
To jest kąt wyprzedzenia sworznia:
Obrazek

Nie ma on nic wspólnego z pochyleniem koła i w vitarze się go nie ustawia.
Zbieżność jak sam napisałeś może mieć wpływ na to jak kierownica wraca. Kolega napisał, że nie wraca w ogóle.

Kątu wyprzedzenia oczywiście nie ma możliwości żeby się przestawił. Poza tym przed całą operacją zakładam, że wszystko było w porządku. Winna może być "nowa" przekładnia.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Ostatnio zmieniony śr lut 12, 2014 9:55 pm przez koziołek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Z tym powracaniem kiery to było tak, że rano jak jechałem jeszcze na starej przekładni bez wspomagania to kierownica wracała sama a wieczorem już po montażu wspomagania nie chciała wracać. dodam jeszcze raz, że z drążkami nic nie było robione oczywiście pomijając to że musiałem odkręcić ta jedną końcówkę od starej przekładni i przykręcić do nowej to wszystko. Więc według mnie chyba, że się myle musi być coś z przekładnią nie halo.
Śruby regulacyjnej nie zostało za wiele w sumie to już się praktycznie zrównała z nakrętką kontrującą a minimalny luz na przekładni i tak pozostał.
Olej oczywiście jest i układ cały po montażu został odpowietrzony.
A co do ramy anglik to nie jest na pewno bo widać było by jakieś ślady po przekładce a nic takiego nie stwierdzono zważając na to, że auto spędziło kilka dobrych godzin na podnośniku przy montażu liftu i motaniu innych dupereli które trzeba było zrobić po zakupie. Może nie do końca sprecyzowałem ten problem ale nie chodzi mi o ruszanie sie tej ramy w samym miejscu gdzie przekładnia jest przykręcona jak działo by się to np. po przykreceniu jej do jakiejś blachy tylko na całej jej długości którą widać jak się otworzy maskę czyli na odcinku jakiegoś około metra widać tam, że rama pracuje całym profilem a nie tylko jedną stroną czy coś w tym stylu.
Mam nadzieję, że zrozumiecie to co napisałem :wink:

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 10:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
W każdym aucie kąt wyprzedzenia sworznia jest lekko na + co powoduje, że koła same się prostują. Skoro się nie prostują to coś je blokuje. W tym przypadku blokuje po zmianie przekładni. :wink:

Aaa i teraz doczytałem, że rama pracuje - no to zdecydowanie nie jest normalne. :shock:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 10:30 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Zeby rama tak pracowala to musialaby dzialac tam naprawde mega potezna sila. A krecac lekko kierownicą takiej sily nie ma szans wytworzyć. Może to buda sie rusza i stad taki wniosek??? Nagraj dobrej jakosci filmik to sie zobaczy

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 10:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Może przekładnia stawia taki opór, że aż ramę wygina? Wąsem przekładni dało się normalnie obracać ręką zanim ją założyłeś?

Kurde muszę uważniej czytać, bo znowu dopiero zauważyłem, że śruba regulacyjna jest wkręcona już prawie do końca - to chyba już złom, nie?

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 10:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Wąs musi chodzić lekko. Zdejmij gałkę z wąsa i ruszając nim po półkolu ma chodzić lekko

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 10:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Kurczę a może to faktycznie buda się rusza zważając jeszcze na to, że jej mociwania do ramy pod nogami kierowcy i pasażera tak samo czekają na remont. Będę to musiał sprawdzić dokładnie jutro jak z pracy wrócę i może przy okazji nagram jakiegoś filma z tego przedsięwzięcia.
Wąs przekładni chodził normalnie lekko bez żadnego oporu.

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl