suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 1:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 22, 2014 9:26 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

Panowie mam małe pytanie. Kupiłem jakiś czas temu tarcze i klocki do vity z firmy TRW. W środę zabrałem się do wymiany i jak zwykle to bywa pojawiał się problem :lol: Tłoczka nie mogłem cofnąć / wcisnąć w zacisk. Po odchyleniu osłony gumowej, tłoczek okazał się totalnie zardzewiały. Wytargałem drania, pomierzyłem, zamówiłem u Sławka cały kpl. naprawczy razem z przewodami gumowymi. Czytam tak cały dział "hamulce i układ kierowniczy" i co chwile napotykam inne odpowiedzi odnośnie odpowietrzania tego ustrojstwa. Pany jak skutecznie odpowietrzyć układ w suce.
Odpowiedzi znalazłem następujące :
1) lewe koło tylne, prawe przednie, lewe przednie, korektor
2) lewy przód, korektor, prawy przód, lewy tył
3) korektor, tył i później przód
4) fuck - zgłupiałem..

Panowie możecie coś podpowiedzieć. Od którego koła zacząć, żeby nie było zbędnych komplikacji ?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony sob sie 16, 2014 2:22 pm przez kubanos, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: sob lut 22, 2014 9:32 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Zaczynasz od najdalszego od pompy hamulcowej i po kolei aż do tego które jest najbliżej pompy. W suce nie ma znaczenia od którego tylnego zaczniesz,bo są na jednym obwodzie.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 9:42 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 8:02 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Łódź
1-tylne koło lewe (w prawym brak odpowietrznika) 2-korektor siły hamowania 3-prawy przód 4-lewy przód

_________________
Myśli.Starszy sierżant gwardyjski Gzdyra mawiał myślenie pozostawmy tym osobom które podołają temu zadaniu


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 9:50 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
vwcountry pisze:
(w prawym brak odpowietrznika)



Nie w każdej vitarze!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 9:52 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 8:02 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Łódź
NuVo pisze:
vwcountry pisze:
(w prawym brak odpowietrznika)



Nie w każdej vitarze!

no tak zapomniałem

_________________
Myśli.Starszy sierżant gwardyjski Gzdyra mawiał myślenie pozostawmy tym osobom które podołają temu zadaniu


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 10:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
vwcountry pisze:
1-tylne koło lewe (w prawym brak odpowietrznika) 2-korektor siły hamowania 3-prawy przód 4-lewy przód



Witam
Czyli mamy już 4 :

1) lewe koło tylne, prawe przednie, lewe przednie, korektor
2) lewy przód, korektor, prawy przód, lewy tył
3) korektor, tył i później przód
4) tylne koło lewe (w prawym brak odpowietrznika) 2-korektor siły hamowania 3-prawy przód 4-lewy przód

Nie wiem już sam.. jak sądzicie... 4 sposób podany przez kolegę vwcountry wydaje się sensowny.


Na górę
Post: sob lut 22, 2014 11:57 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to ja Ci zamieszam.

LT - korektor - PP - LP - korektor - LT - PP - LP :mrgreen:

zawsze odpowietrzam wszystko 2 razy (przecież to zajmuje 2 minuty to czemu nie)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lut 23, 2014 1:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
radzik071 pisze:
to ja Ci zamieszam.

LT - korektor - PP - LP - korektor - LT - PP - LP :mrgreen:

zawsze odpowietrzam wszystko 2 razy (przecież to zajmuje 2 minuty to czemu nie)


Witam

Dobre Radek :lol: U mnie to te 2 minuty raczej kiepsko. Muszę cały ten szlam zlać z układu...ale ok będę próbował... 8)


Na górę
Post: ndz lut 23, 2014 8:57 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Wystarczy poodkrecac wszystkie odpowietrzniki na raz i czekac az zacznie cieknac plyn, potem podokrecac i uklad odpowietrzony bez nacisniecia hamulca. M8ze wyyda sie smieszne dla was bo nikt tak nie robil, ale ja majac czas tak kilka rwzy robilem. Znaczy kumpel mi robil :-)

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: ndz lut 23, 2014 9:33 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
dobrze kolega mówi ja tak w motorkach robiłem często
a jak nie to na allegro takie zestawy do odpowietrzania są bodajże za 70-80 zl i samemu można bez problemu wyssać powietrze

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz lut 23, 2014 10:14 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
Ważne żebyś nie promował nadmiernie szybko podałem hamulca spienisz płyn i na nic całe odpowietrzanie, spokojnie i dasz rady, kontroluj płyn w zbiorniku byś nie zassal powietrza. powodzenia

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz lut 23, 2014 7:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Witam

Jutro przychodzą graty od Slawa i będę działał. Dam znać jak poszło.


Na górę
Post: ndz mar 02, 2014 2:56 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Panowie a więc tak :

Przód :
tarcze i klocki TRW
przewody elastyczne nowe
tłoczki i uszczelki nowe

Tył
szczęki nowe
bębny przetoczone
prawy cylinderek nowy Delphi

Pierwsze odpowietrzenie i asuto dużo dużo lepiej hamowało niż na starym zestawie, ale na żwirze widać było, że auto mocniej hamuje na lewą stronę (lewe przxednie i lewe tylne)... nastepne odpowietrzanie i jest ok.,. auto równo hamuje (po podkręceniu korektora potrafi nawet zablokować tyllne koła na asfalcie ) , ale pojawił się problem... pedał hamulca pulsuje... nie wiem, czy czasem nie mają na to wpływu przewody z przodu LPR - są totalnie skopane. Końcówki zakuwane są pod innymi katami i przy drugim odpowietrzeniu zauważyłem, że trą mi o felgi od środka.. musiałem je chwilowo lekko przypiąć do zacisku trytką.. Pany co to może być. Pulsowanie hamulca wystąpiło dopiero przy drugim odpowietrzeniu i i zdecydowanie mniej jest odczuwalne jak hamulcec wcisnę do oporu... najgorzej jest, jak hamuje lekko tak z predkości 70 km/h. Możecie coś podpowiedzieć..


Na górę
Post: ndz mar 02, 2014 2:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
tarcze nowe kupiłeś, takie pulsowanie jest często przyczyną nierównych tarcz lub bębnów.
co do nowych tarcz też nie mam zaufania, dlatego zawsze przed założeniem sprawdzam na tokarce.

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz mar 02, 2014 3:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
tarcze nowe. Co dziwne na kierownicy nie ma żadnych drgań.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl