suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:35 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 15, 2014 12:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Witam, mam pytanie jak fabrycznie mocowana jest przekładnia kierownicy do ramy ??? Czy w ramie na stałe są wspawane gwintowane tulejki ???
Mam problem z popuszczającą się przekładnią, po dokręceniu problem powraca praktycznie po przejechaniu paru kilometrów. Samochód bardzo źle się prowadzi i "goni" po drodze. Na kanale przy wykonywaniu szybkich krótkich ruchów widać jak cala przekładnia się porusza. Może ktoś miał podobny problem

Jak podejść fachowo do tematu, by Suzi prowadziła się jak dawniej.
Z góry dziękuję

3D Cabrio 1.6 8V 1990r. przekładnia ze wspomaganiem.


Na górę
Post: wt kwie 15, 2014 1:59 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wspawane są 3 tuleje z gwintem o skoku 1,25. Śruby mają podkładki sprężynowe.Od zewnętrznej strony ramy są zalane dokładnie spawem. Oryginalnie nie ma prawa się nic dziać.

Twoja vitara to nie jest czasami przekładka z anglika? albo coś już pogniło w ramie :?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt kwie 15, 2014 2:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Bardzo dziękuję za odpowiedź, jest ona dla mnie na tym etapie bardzo cenna. Moja wątpliwość wynikała z foto na którym widoczne jest zastosowanie śrub z nakrętkami.
Muszę wesprzeć w pracy mojego zaprzyjaźnionego mechanika, który udostępnia mi warsztat i zawsze pomaga w naprawach.
Oczywiście podejrzewam najgorsze (korozja) chociaż suzi trzyma się znakomicie jest to wersja europejska VIN zaczyna się na JSAETA01C..... Ktoś, kiedyś mi mówił, że J na początku VIN oznacza montaż w Japonii ale czy to prawda ???

Zatem musimy zdemontować przekładnię i dobrze obejrzeć ramę. Czy na coś powinienem szczególnie zwrócić uwagę ???


Na górę
Post: wt kwie 15, 2014 2:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
miałem ten sam problem , pod przekłanią była pęknięta rama - efekt powypadkowy . Pęknięcie pomiędzy tulejami . Kolega na całej szerokości pod przekładnią wspawał rozwiercony z otworami na śróby płakownik . Pomogło .

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: wt kwie 15, 2014 4:55 pm 
Zgadza się litera J oznacza produkcję w Japonii.

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: czw kwie 17, 2014 11:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
A to w Japonii nie robili wersji z kierą po prawej? :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2014 9:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Witam po dłuższej nieobecności.
Przyszła wreszcie pora na naprawę przekładni. Po jej demontażu okazało się, że jedna z tulejek w ramie jest obluzowana. To jest powodem ruszania się przekładni. Przekładnia wyjęta zatem jest okazja na jej uszczelnienie :)
Korzystając z instrukcji na forum zamówiłem uszczelniacze od strony "wąsa" ale po dokładnych oględzinach puszcza też od strony kolumny kierownicy :(:(:(
I tutaj moje pytanie:
Jak się za to zabrać i co mnie czeka. Na forum trafiłem tylko na info, że jest oring pod obudową i uszczelniacz w kanale olejowym.
Ale zależy mi na pomocy krok po kroku.

Koledzy, czy może ktoś z was walczył z tym tematem???
Ps.
Admin dzięki serdeczne za uaktywnienie konta :D :D :D


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2014 9:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
BRAWO :o Jesteśmy MISTRZAMI ŚWIATA w siatkówce. DZIĘKUJEMY, BRAWO CHŁOPAKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Na górę
Post: pn wrz 22, 2014 7:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Pierwszy temat przyklejony w tym dziale jest o naprawie przekładni. :roll:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: pn wrz 22, 2014 9:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Tak, dokładnie bazuję na tej instrukcji. Niestety mój problem dotyczy dodatkowo tej części zaznaczonej strzałką tam gdzie przychodzą przewody olejowe od wspomagania. Nie jest to opisane a w moim przypadku cieknie spod wałka do którego mocujemy kolumnę kierownicy. Wałek ma delikatny luz a mechanik ma wątpliwość czy nie jest to powodem wycieku.
Doczytałem się na forum, że są tam prawdopodobnie dwa uszczelnienia, wałka i kanału olejowego. Zatem co i jak należy zrobić krok po kroku, by uporać się z tym wyciekiem ???


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: śr lis 05, 2014 5:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Jestem dłużny podsumowanie, zatem nie odważyłem się na samodzielną naprawę i powierzyłem ją warsztatowi, który się w tym specjalizuje. Regeneracja przekładni kosztowała 450 zł. Wymieniono co trzeba i udzielono 2 letniej gwarancji.
Nadmienię, że warsztat bazuje tylko na własnych częściach i moje wcześniejsze zakupy uszczelniaczy na nic się zdały.
Otrzymałem informację że przekładnia jest ogólnie w dobrej kondycji mechanicznej co pozwoliło na zastosowanie kompletu naprawczego.
Miejsce mocowania przekładni a dokładnie obluzowaną tulejkę w ramie pospawano. Po zamontowaniu do samochodu jest wszystko jak należy :D
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl