suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn maja 05, 2014 11:15 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Panowie, toczenie już odpada, zmówiłem nowe tarcze TRW, na tym nie powinno się oszczędzać, wszystko i tak po dobrych cenach poszło :) W środę się za to zabieram, prowadnice wyczyszczę i nasmaruję, tak samo zregeneruję tłoczek, auto nie było topione w błocie, ani strasznie tyrane, więc może te części nie będą w złym stanie. Jedyne obawy jakie mam to o ten cylinderek, jeśli będzie zużyty i trzeba będzie go wymienić to totalnie nie wiem jaki ? Przecież na pewno są jakieś zamienniki i pasują od innych, aut. naprawdę nikt nie wie nic na ten temat ? Aha czy, między już wyczyszczoną piastę, a nową tarczę dajecie jakiegoś smaru odpornego na wysokie temperatury ? Słyszałem, że raczej powinno się tego unikać.

Na koniec oczywiście odpowietrzanie w jakiej kolejności to robić, czy są tam jeszcze oprócz odpowietrzników jakieś niespodzianki ?

Pozdrawiam


Na górę
Post: pn maja 05, 2014 2:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
wyjmij tloczek i pomierz suwmiarką. jak nie bedzie w twoim sklepie to uderz do Sławka

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn maja 05, 2014 4:54 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
wloczykij pisze:
tak samo zregeneruję tłoczek, auto nie było topione w błocie, ani strasznie tyrane, więc może te części nie będą w złym stanie. Jedyne obawy jakie mam to o ten cylinderek, jeśli będzie zużyty i trzeba będzie go wymienić to totalnie nie wiem jaki ?


czy tłoczek = cylinderek? Troche się pogubiłem :)
Tłoczki raczej są dostępne w zamienniku. Czy może do 2.0v6 sa inne niż 2.0 16v?
Cylinderki to z tyłu są.

wloczykij pisze:
Aha czy, między już wyczyszczoną piastę, a nową tarczę dajecie jakiegoś smaru odpornego na wysokie temperatury ? Słyszałem, że raczej powinno się tego unikać.

Dobrze słyszałeś. Pozostałości smaru na powierzchni tarczy stykającej się z piastą są z automatu powodem odmowy ewentualnej reklamacji tarczy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 05, 2014 5:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Wielki problem to zmyć???
Spraj do zmywania hamulców ma wiele zastosowań a przede wszystkim dobrze odtłuszcza

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn maja 05, 2014 5:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
danthe pisze:
wloczykij pisze:
tak samo zregeneruję tłoczek, auto nie było topione w błocie, ani strasznie tyrane, więc może te części nie będą w złym stanie. Jedyne obawy jakie mam to o ten cylinderek, jeśli będzie zużyty i trzeba będzie go wymienić to totalnie nie wiem jaki ?


czy tłoczek = cylinderek? Troche się pogubiłem :)
Tłoczki raczej są dostępne w zamienniku. Czy może do 2.0v6 sa inne niż 2.0 16v?
Cylinderki to z tyłu są.

wloczykij pisze:
Aha czy, między już wyczyszczoną piastę, a nową tarczę dajecie jakiegoś smaru odpornego na wysokie temperatury ? Słyszałem, że raczej powinno się tego unikać.

Dobrze słyszałeś. Pozostałości smaru na powierzchni tarczy stykającej się z piastą są z automatu powodem odmowy ewentualnej reklamacji tarczy.


Tłoczek czyli to: http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Kompletny- ... mm-ATE/267 faktycznie jeśli będzie to stan agonalny trzeba będzie zamówić i chyba to właśnie ten z linku do V6 podejdzie (pomierzę). Jeśli będzie w miarę to wyczyszczę, nasmaruję i powinno hulać. Tak mi się też zdawało, że cylinderki są tylko w tyle, bo nigdzie na ten temat nie mogę nic znaleźć (czy mam rację ?). Sory za czasami banalne pytania, ale będę to robił po raz pierwszy sam i chcę rozwiać wszystkie niejasności :)


Na górę
Post: pn maja 05, 2014 5:17 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli tłoczek po wyczyszczeniu nie ma wżerów to mozna zostawić.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt maja 06, 2014 8:35 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Wszystko ok, tylko nadal nie mogę znaleźć jaka do cholery jest średnica tłoczka w Longu 2.0 V6, gdyby to było 54 mm to już dzisiaj mogę mieć zestaw naprawczy za 55 zł na zacisk. A tak to muszę rozebrać i dopiero zmierzyć, bo jest też wersja 57 mm. Wolałbym od razu kupić nówki i założyć żeby już wszystko grało jak trzeba. Panowie pomóżcie, może się ktoś konkretnie dowiedzieć, napiszę do tego Sławka z forumowego sklepu, może on będzie wiedział. Dodam iż przeszukałem forum i trafiłem tylko na taki post: viewtopic.php?f=28&t=10355&p=140481&hilit=t%C5%82oczek+V6#p140481 gdzie radzik071 opisuje, że włożył od V6 o średnicy tłoczka 54 mm. Pomocy :)

EDIT:

Panowie po sprawie :) Dziękuję wszystkim za porady i wskazówki :)

Poszło bez większego bólu :D Rozebrałem wszystko doszczętnie, wyczyściłem i pomalowałem całe zaciski (świetny efekt), wyczyściłem prowadnice, odpowietrzniki, tłoczki (na szczęście były ok i są bez wżerów), te blaszki trzymające klocki oraz piastę. Wymieniłem jedynie uszczelki i gumki (osłonki). Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział to napiszę, że w Vitarce Long 2.0 V6 z 1998 roku są tłoczki o średnicy 57 mm identyczne jak w GV 2.5 V6 z 1998 roku. Zestaw naprawczy tłoczki (jeśli ktoś ma już wżery) plus te wszystkie gumki i uszczelki można nabyć taki: http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zestaw-nap ... mitomo/987 albo jeśli tłoczki są ok to same uszczelki i gumki takie: http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zestaw-nap ... a-57-m/337

Dodam jeszcze, ku mojemu zdziwieniu, że takie zestawy naprawcze zacisków są dostępne w każdej większej firmie z częściami praktycznie od ręki :)

Jak już farba wyschła nasmarowałem tłoczki, prowadnice i blaszki, tam gdzie klocki chodzą, smarem poleconym przez danthe czyli takim: http://www.ate-hamulce.pl/www/download/ ... tilube.pdf

Zapodałem nówki tarcze TRW (należy oczyścić ze smaru konserwującego płynem do tarcz), klocki też TRW, złożyłem wszystko do kupy, po dokręcałem odpowietrzyłem przy okazji wymieniając płyn i hula, że hoho
Oczywiści zestaw jeszcze na dotarciu :)

Pozdrawiam i życzę sukcesów podczas pierwszej wymiany hampli :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl