suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 20, 2008 2:38 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
wymienione
tloczki z gumami z przodu
nowy płyn
cylinderki oba z tylu
odpowietrzone 2 razy dla pewnosci
nic nie cieknie
wjezdzam w duzy wybój trace hamulce musze podpompowac ze 4-5 razy niestety tym razem troche zabraklo i stanolem na drzewie . dobrze ze lichynm i sie ugieło
:lol:
tylne hamulce hamuja normalnie bardzo słąbo przednie ok poza tymi extrymalnymi sytuacjami
cio to moze byc
regulator?
pompa hamulcowa?
samoregulator?

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt paź 21, 2008 9:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Ja stawiam na to samo co chyba jest u mnie - pompa hamulcowa zdaje się przepuszcza między sekcjami - jak depcze powoli szczególnie na jeszcze zimnym silniku (zimno w komoże silnika) to pedał wpada do ok połowy skoku. Jak depne szybciej i nie koniecznie b mocno to jest ok - pedał żyletka.
Wczoraj z uwagi na za późno działający tylny hamulec zasadniczy pozdejmowałem bębny i przyglądnołem się samoregulatorom - są ok - chodzą i to leciutko ale ją już ustawione prawie na max (zajrzałem tam bo miałem wrażenie że praktycznie tylko przód mi hamuje - tył tylko jak depne w podłoge ale zanim wtedy złapie tył to przód już piszczy na asfalcie)
Nie mogąc podregulować regulatorami podciągnołem troche linke od ręcznego - przy dźwigni i jest ok (z tym że pompa i tak czasami przepuszcza).
Czytałem gdzieś o dospawywaniu gwoździ do szczęk hamulcowych - chyba u mnie będzie to konieczne bo zauważyłem że miejsca gdzie od dołu zapierają się szczęki hamulcowe są już wymęczone a z prawej strony dośc mocno skorodowane. Czy wystarczy tylko dospawać po kawałku gwoździa do dolnej krawędzi szczęki hamulcowej czy coś innego trzeba motać.
No i czy dostępne są zestawy naprawcze do pomp hamulcowych do vitary (u mnie Sidekick i układ hamulcowy troszke inny - bez regulatora z tyłu tylko z zaworkami obok pompy - marka pompy zdaje się AISIN - taka mała krótka)

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt paź 21, 2008 9:18 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
gwozdzie do szczek to sie 20 lat temu spawało zmien bebny tylne i bedzie ok
reperaturek pomp jest kilka musisz znac srednice tłoczka

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt paź 21, 2008 10:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
no ja chyba tez reperaturke pompy sobie zapodam , bo juz niemam pojecia co moze byc z moimi hamulcami zostaly 3 stare rzeczy niewymienione, regulator , samoregulatory i pompa . no i bebny ale to niema chyba wplywu na nagly brak hamulców po wyboju

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt paź 21, 2008 10:22 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ja bym stawiał na korektor jedyna zecz na która ma wpływ wybój
i sprezyny przednie bym spawdził czy na wyboju nie dotykaja do zacisku

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 7:07 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
sprezyny przy maksymalnym skrecie dotykaja zacisku ale jest tam na przewodzie taka guma zabezpieczajaca.

a z Korektorem co trzeba zrobic poza wymiana? slyszalem ze sprezynke sie mocniej naciaga, czyatlem tez ze ktos wogole to wywalił

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 9:37 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Jo - ja wywaliłem korektor LSPV na tylniej osi - i jestem b. zadowolony :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 9:45 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Jo - ja wywaliłem korektor LSPV na tylniej osi - i jestem b. zadowolony :mrgreen:
Dałeś zwykły "rozgałęźnik", czy regulowany jakiś ? Tył Cie nie chce wyprzedzić jak hamujesz ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 10:01 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zwykły rozgałęźnik. Nie wyprzedza, bo bębny i tak słabiej hamują niż tarcze z przodu.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 11:22 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
milas pisze:
sprezyny przy maksymalnym skrecie dotykaja zacisku ale jest tam na przewodzie taka guma zabezpieczajaca.


Chodzi o takie zjawisko że zacisk jest wypychany przez spreżynę i żeby wrócił na swoje miejsce (i zaczął hamować) trzeba napompować hamulec. To może mieć miejsce tylko przy maksymalnym skręcie. Jeśli dzieje się to na wybojach jak jedziesz na wprost to nie w tym problem.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 1:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
slaw pisze:
gwozdzie do szczek to sie 20 lat temu spawało zmien bebny tylne i bedzie ok
reperaturek pomp jest kilka musisz znac srednice tłoczka



HYmm ale z tego co mierzyłem - mam bębny ok - średnica prawie jak w nówkach, brak rantu ino mam wrażenie że miejsca gdzie od dołu zapierają się szczęki już nie za nowe.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 1:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
a skad takowy rozgaleznik wzioles?

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 2:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Został zrobiony z kostki o wymiarach 3cmX3cm i odpowiednio nawierconymi otworami, które robią za kanaliki. Robił mi to mechanik :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 3:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
aha
czyli od przodu wchodzi 1 przewod hamulcaowy a po bokach odchodza po 1 na kazde kolo

a wsrodku puszka jest pusta

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: śr paź 22, 2008 3:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nie jest tak do końca - są 2 sekcje pompy. Ale musisz pogadać z kimś kto się bardziej na tym zna.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl