suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Środkowy drążek kierowniczy- problem!
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=13316
Strona 1 z 4

Autor:  LeśnyDziadek [ śr lis 26, 2014 7:37 pm ]
Tytuł:  Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Może ktoś z Was będzie wiedział o co chodzi.
Kupiłem drążek środkowy kierowniczy, bo stary już mam zużyty. Wczoraj wieczorkiem próbuję go przypasować, ale ni jak nie pasuje, pomijając to że już ciśnienie miałem podniesione to jeszcze w szczękę dostałem tym żelastwem :oops: , po czym przymierzyłem go do drążka zamontowanego wcześniej i okazało się że jest dużo krótszy ok. 10 cm. :?: Nie wiem o co chodzi. Gościu w sklepie pytał się o wszystko o silnik i rocznik, a na koniec zamówił niewłaściwy. Nie wiem jaki zamówić teraz . i czy vitara long 2.0 TD intercooler z roki 1998 ma jakieś inne drążki?

Autor:  koziołek [ śr lis 26, 2014 8:53 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Kupiłeś drążek od 1.6. Do 2.0 nowy środkowy drążek możesz kupić tylko w ASO - cena ok. 1200zł. Przynajmniej ja nigdzie indziej nie znalazłem.

Zostaje regeneracja lub używka bez luzów.

Autor:  radzik071 [ śr lis 26, 2014 11:44 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

koleś się nie pomylił ! - w katalogach jest błąd ! - nie bij pana :)

Autor:  danthe [ czw lis 27, 2014 8:38 am ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Do diesla też nie ma zamienników?

Autor:  radzik071 [ czw lis 27, 2014 9:10 am ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Diesel w budzie jak 2.0 V6 ma ten sam drążek
krótkie vitary w dizlu to samo co 1.6

Autor:  danthe [ czw lis 27, 2014 10:36 am ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

radzik071 pisze:
Diesel w budzie jak 2.0 V6 ma ten sam drążek

Ten sam co benzyna 2.0 16v?

Autor:  koziołek [ czw lis 27, 2014 10:54 am ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Ten sam.

Autor:  alientm [ czw lis 27, 2014 2:37 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Ciekawe czy dało by się (a zapewne da się wszystko) przerobić drążek aby miał odkręcane, tym samym wymienne końcówki.

Autor:  koziołek [ czw lis 27, 2014 2:45 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Przecież sworznie można regenerować. Po co to przerabiać jeszcze. :mrgreen:

Autor:  Niedzwiadz [ czw lis 27, 2014 2:47 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Żeby nie regenerować :mrgreen:

Radzik kiedyś opisywał jak motał polibusze w krótkim drążku w 1.6

Autor:  koziołek [ czw lis 27, 2014 2:49 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Nie widzę w tym sensu, ale jak ktoś lubi rzeźbić. Moim zdaniem lepiej oddać do regeneracji panu Stasiowi. :mrgreen:

Autor:  LeśnyDziadek [ czw lis 27, 2014 4:55 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Dzięki chłopaki. Wasza wiedza jest niezastapiona :) juz zamówiłem drążek od v6 2.0 jutro od razu przymieze do starego czy jest taki sam.
radzik071 pisze:
koleś się nie pomylił ! - nie bij pana :)
na szczęście byla juz północ i sklepy pozamykane-bo by sie działo :mrgreen:

Autor:  koziołek [ czw lis 27, 2014 5:33 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Gdzie kupiłeś drążek do 2.0 ?

Autor:  radzik071 [ czw lis 27, 2014 8:51 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

Niedzwiadz pisze:
Żeby nie regenerować :mrgreen:

Radzik kiedyś opisywał jak motał polibusze w krótkim drążku w 1.6


koziołek pisze:
Nie widzę w tym sensu, ale jak ktoś lubi rzeźbić. Moim zdaniem lepiej oddać do regeneracji panu Stasiowi. :mrgreen:


najpierw kupiłem nowy drążek MOOG - po paru miesiącach miał już luzy jak 20 letni oryginał
dałem więc stary do regeneracji panu stasiowi - po 2 terenach już miał z powrotem luzy.

Tylko, że vitara z liftem 6" i koła 32"

jak zrobiłem na polibusze z 2 lata temu albo i lepiej to do dzisiaj zero luzu !
minusem jest, że kiera trochę ciężej chodzi i ciężej wraca bo polibusze stawiają opór w przeciwieństwie do sworzni kulowych.
Ale dla takiej bezawaryjności byłem w stanie się przyzwyczaić. (przetrwały nawet Albanię a w Toyocie kolegi zrobiły się luzy tu i tam)
Nawet jak to padnie to 2 polibusze kosztują 80zł a wymienia się w 10 minut bez zdejmowania drążka z auta (nawet osłony silnika nie zdejmowałem) - nowy właściciel mojego Longa potwierdzi bo widział to tydzień temu :)

Dalej twierdzisz, że to bez sensu ? :wink: :mrgreen:

PS.
Jak już znajdę wolną chwilkę i zrobię takie gotowe drążki na polibusze do 2.0 to będę bogaty 8)

Autor:  radzik071 [ czw lis 27, 2014 8:57 pm ]
Tytuł:  Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem!

alientm pisze:
Ciekawe czy dało by się (a zapewne da się wszystko) przerobić drążek aby miał odkręcane, tym samym wymienne końcówki.


Da rady oczywiście ale musiał byś mieć końcówki, w których sworznie kulowe nie latają na wszystkie strony jak te standardowe vitarowe kierownicze tylko muszą być sztywne i obracać się tylko wokół własnej osi.
Poza tym w drążku środkowym 2.0 może nie być na tyle miejsca, żeby zmieścić koło sworznia gwint i nakrętkę kontrującą bo blisko obok jest otwór na końcówkę wewnętrzną drążka (dużo bliżej niż w drążku środkowym 1.6 )

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/