suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 17, 2018 11:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
hej, czy jest jakiś patent na zdemontowanie tego drążka? Odkręciłem 4 śruby, walę młotem próbując wybić końcówki wchodzące w drążek i nic... Coś przegapiłem?

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: ndz mar 18, 2018 10:21 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
za mały młotek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz mar 18, 2018 12:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Ściągacz do sworzni jest lepszą opcją niż walenie młotkiem (jak nie ma się gdzie zamachnąć) i niszczenie gwintów.


Na górę
Post: ndz mar 18, 2018 3:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Jakie niszczenie gwintów? Młotkiem a najlepiej dwoma uderzamy w ucho w którym jest wsunięty sworzeń. Jak dobry młotek i zamach to pierwsze uderzenie i rozłączone. i guma na końcówce pozostaje nienaruszona.


Na górę
Post: ndz mar 18, 2018 7:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Nie mam doświadczenia i wystarczająco dużego młotka chyba o-) Ale ja waliłem i waliłem i tylko jedna końcówka od takiego czegoś poszła elegancko. Inne w desperacji próbowałem już walić "na wprost" przez jakąś przekładkę, żeby gwintu właśnie nie zniszczyć i też nie wygrałem. A potem założyłem ściągacz, pokręciłem chwile kluczem i gotowe.
Teraz znowu będę rozbierał drążki to już tylko ze ściągaczem podchodzę.


Na górę
Post: pn mar 19, 2018 12:44 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zeszły ściągaczem bo wcześniej waliłeś młotem :lol:
Końcówek w suzukach w życiu zbiłem pewnie z 200szt i tylko do pierwszej sztuki użyłem ściągacza :wink:
Zasada jest taka jak Orcio napisał. Trzeba Je8nąć raz a porządnie ! :mrgreen: Jak walisz 10 razu i nie schodzi to znaczy że za mały młotek albo za mały zamach. Średnio 2-3 uderzenia i końcówka schodzi.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn mar 19, 2018 9:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:21 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica/Jedlina Zdrój
Większy młotek pomógł. Zdziwiłem się tylko patrząc na zdemontowany drążek. Jakby nie patrzeć jest krzywy. U was też drążki się wyginają?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
1.6 16v 95r cabrio


Na górę
Post: wt mar 20, 2018 6:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
W oryginale jest na końcach wygiety.


Na górę
Post: ndz mar 14, 2021 6:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 30, 2019 7:32 pm
Posty: 62
Silnik: 2TD
Model: Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Niedzwiadz pisze:
Żeby nie regenerować :mrgreen:

Radzik kiedyś opisywał jak motał polibusze w krótkim drążku w 1.6


koziołek pisze:
Nie widzę w tym sensu, ale jak ktoś lubi rzeźbić. Moim zdaniem lepiej oddać do regeneracji panu Stasiowi. :mrgreen:


najpierw kupiłem nowy drążek MOOG - po paru miesiącach miał już luzy jak 20 letni oryginał
dałem więc stary do regeneracji panu stasiowi - po 2 terenach już miał z powrotem luzy.

Tylko, że vitara z liftem 6" i koła 32"

jak zrobiłem na polibusze z 2 lata temu albo i lepiej to do dzisiaj zero luzu !
minusem jest, że kiera trochę ciężej chodzi i ciężej wraca bo polibusze stawiają opór w przeciwieństwie do sworzni kulowych.
Ale dla takiej bezawaryjności byłem w stanie się przyzwyczaić. (przetrwały nawet Albanię a w Toyocie kolegi zrobiły się luzy tu i tam)
Nawet jak to padnie to 2 polibusze kosztują 80zł a wymienia się w 10 minut bez zdejmowania drążka z auta (nawet osłony silnika nie zdejmowałem) - nowy właściciel mojego Longa potwierdzi bo widział to tydzień temu :)

Dalej twierdzisz, że to bez sensu ? :wink: :mrgreen:

PS.
Jak już znajdę wolną chwilkę i zrobię takie gotowe drążki na polibusze do 2.0 to będę bogaty 8)

A jak to wygląda,możesz podeslac zdjęcia. Jaki rozmiar polibuszy?


Na górę
Post: pn mar 15, 2021 10:59 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Drążek środkowy ma dwa sworznie. Jeden standardowy sworzeń kulowy, który buja się na boki. Drugi to sworzeń obrotowy, które nie może się gibać na boki i to właśnie ten trzeba podmienić na tuleję. Ja w jego miejsce wspawałem tuleje z wąsa przekładni z takim polibuszem:
https://radzikone.pl/tuleja-wasa-suzuki-vitara

Ale lepiej dać tam oryginalną tuleję 48750-60A00 bo polibusz ciężko chodzi.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn mar 15, 2021 5:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 30, 2019 7:32 pm
Posty: 62
Silnik: 2TD
Model: Long
Rok prod.: 1997
Ok dzienx,wszystko jasne.


Na górę
Post: pn lip 12, 2021 8:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 30, 2019 7:32 pm
Posty: 62
Silnik: 2TD
Model: Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Drążek środkowy ma dwa sworznie. Jeden standardowy sworzeń kulowy, który buja się na boki. Drugi to sworzeń obrotowy, które nie może się gibać na boki i to właśnie ten trzeba podmienić na tuleję. Ja w jego miejsce wspawałem tuleje z wąsa przekładni z takim polibuszem:
https://radzikone.pl/tuleja-wasa-suzuki-vitara

Ale lepiej dać tam oryginalną tuleję 48750-60A00 bo polibusz ciężko chodzi.

A tak z ciekawości,który jest obrotowy,a który stały??ten po stronie regulacji skrętu jest obrotowy?


Na górę
Post: pn sty 03, 2022 5:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 30, 2019 7:32 pm
Posty: 62
Silnik: 2TD
Model: Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Niedzwiadz pisze:
Żeby nie regenerować :mrgreen:

Radzik kiedyś opisywał jak motał polibusze w krótkim drążku w 1.6


koziołek pisze:
Nie widzę w tym sensu, ale jak ktoś lubi rzeźbić. Moim zdaniem lepiej oddać do regeneracji panu Stasiowi. :mrgreen:


najpierw kupiłem nowy drążek MOOG - po paru miesiącach miał już luzy jak 20 letni oryginał
dałem więc stary do regeneracji panu stasiowi - po 2 terenach już miał z powrotem luzy.

Tylko, że vitara z liftem 6" i koła 32"

jak zrobiłem na polibusze z 2 lata temu albo i lepiej to do dzisiaj zero luzu !
minusem jest, że kiera trochę ciężej chodzi i ciężej wraca bo polibusze stawiają opór w przeciwieństwie do sworzni kulowych.
Ale dla takiej bezawaryjności byłem w stanie się przyzwyczaić. (przetrwały nawet Albanię a w Toyocie kolegi zrobiły się luzy tu i tam)
Nawet jak to padnie to 2 polibusze kosztują 80zł a wymienia się w 10 minut bez zdejmowania drążka z auta (nawet osłony silnika nie zdejmowałem) - nowy właściciel mojego Longa potwierdzi bo widział to tydzień temu :)

Dalej twierdzisz, że to bez sensu ? :wink: :mrgreen:

PS.
Jak już znajdę wolną chwilkę i zrobię takie gotowe drążki na polibusze do 2.0 to będę bogaty 8)[/quote]

Radzik, możesz wstawić jakieś foto takiego drążka z polibuszami i jakie wymiary tych polibuszy.Dorobiłes się już takowych?


Na górę
Post: wt sty 04, 2022 10:05 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
tu jest o tym drążku:
viewtopic.php?f=28&t=4481&start=225
teraz zrobiłbym polibusz tylko z jednej strony, tam gdzie jest "sztywny sworzeń" czyli po lewej stronie przy przekładni.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 05, 2022 2:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 30, 2019 7:32 pm
Posty: 62
Silnik: 2TD
Model: Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
tu jest o tym drążku:
viewtopic.php?f=28&t=4481&start=225
teraz zrobiłbym polibusz tylko z jednej strony, tam gdzie jest "sztywny sworzeń" czyli po lewej stronie przy przekładni.

A jeszcze jedno..Gdyby ten wybity sworzeń do okoła obspawać,wtedy byłby sztywny.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl