suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Środkowy drążek kierowniczy- problem! http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=13316 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | detrytus [ sob mar 17, 2018 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
hej, czy jest jakiś patent na zdemontowanie tego drążka? Odkręciłem 4 śruby, walę młotem próbując wybić końcówki wchodzące w drążek i nic... Coś przegapiłem? |
Autor: | radzik071 [ ndz mar 18, 2018 10:21 am ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
za mały młotek |
Autor: | Generic [ ndz mar 18, 2018 12:20 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Ściągacz do sworzni jest lepszą opcją niż walenie młotkiem (jak nie ma się gdzie zamachnąć) i niszczenie gwintów. |
Autor: | Orcio [ ndz mar 18, 2018 3:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Jakie niszczenie gwintów? Młotkiem a najlepiej dwoma uderzamy w ucho w którym jest wsunięty sworzeń. Jak dobry młotek i zamach to pierwsze uderzenie i rozłączone. i guma na końcówce pozostaje nienaruszona. |
Autor: | Generic [ ndz mar 18, 2018 7:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Nie mam doświadczenia i wystarczająco dużego młotka chyba o-) Ale ja waliłem i waliłem i tylko jedna końcówka od takiego czegoś poszła elegancko. Inne w desperacji próbowałem już walić "na wprost" przez jakąś przekładkę, żeby gwintu właśnie nie zniszczyć i też nie wygrałem. A potem założyłem ściągacz, pokręciłem chwile kluczem i gotowe. Teraz znowu będę rozbierał drążki to już tylko ze ściągaczem podchodzę. |
Autor: | radzik071 [ pn mar 19, 2018 12:44 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Zeszły ściągaczem bo wcześniej waliłeś młotem Końcówek w suzukach w życiu zbiłem pewnie z 200szt i tylko do pierwszej sztuki użyłem ściągacza Zasada jest taka jak Orcio napisał. Trzeba Je8nąć raz a porządnie ! Jak walisz 10 razu i nie schodzi to znaczy że za mały młotek albo za mały zamach. Średnio 2-3 uderzenia i końcówka schodzi. |
Autor: | detrytus [ pn mar 19, 2018 9:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Większy młotek pomógł. Zdziwiłem się tylko patrząc na zdemontowany drążek. Jakby nie patrzeć jest krzywy. U was też drążki się wyginają? |
Autor: | bolus34 [ wt mar 20, 2018 6:28 am ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
W oryginale jest na końcach wygiety. |
Autor: | ginel [ ndz mar 14, 2021 6:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
radzik071 pisze: Niedzwiadz pisze: Żeby nie regenerować Radzik kiedyś opisywał jak motał polibusze w krótkim drążku w 1.6 koziołek pisze: Nie widzę w tym sensu, ale jak ktoś lubi rzeźbić. Moim zdaniem lepiej oddać do regeneracji panu Stasiowi. najpierw kupiłem nowy drążek MOOG - po paru miesiącach miał już luzy jak 20 letni oryginał dałem więc stary do regeneracji panu stasiowi - po 2 terenach już miał z powrotem luzy. Tylko, że vitara z liftem 6" i koła 32" jak zrobiłem na polibusze z 2 lata temu albo i lepiej to do dzisiaj zero luzu ! minusem jest, że kiera trochę ciężej chodzi i ciężej wraca bo polibusze stawiają opór w przeciwieństwie do sworzni kulowych. Ale dla takiej bezawaryjności byłem w stanie się przyzwyczaić. (przetrwały nawet Albanię a w Toyocie kolegi zrobiły się luzy tu i tam) Nawet jak to padnie to 2 polibusze kosztują 80zł a wymienia się w 10 minut bez zdejmowania drążka z auta (nawet osłony silnika nie zdejmowałem) - nowy właściciel mojego Longa potwierdzi bo widział to tydzień temu Dalej twierdzisz, że to bez sensu ? PS. Jak już znajdę wolną chwilkę i zrobię takie gotowe drążki na polibusze do 2.0 to będę bogaty A jak to wygląda,możesz podeslac zdjęcia. Jaki rozmiar polibuszy? |
Autor: | radzik071 [ pn mar 15, 2021 10:59 am ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Drążek środkowy ma dwa sworznie. Jeden standardowy sworzeń kulowy, który buja się na boki. Drugi to sworzeń obrotowy, które nie może się gibać na boki i to właśnie ten trzeba podmienić na tuleję. Ja w jego miejsce wspawałem tuleje z wąsa przekładni z takim polibuszem: https://radzikone.pl/tuleja-wasa-suzuki-vitara Ale lepiej dać tam oryginalną tuleję 48750-60A00 bo polibusz ciężko chodzi. |
Autor: | ginel [ pn mar 15, 2021 5:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
Ok dzienx,wszystko jasne. |
Autor: | ginel [ pn lip 12, 2021 8:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
radzik071 pisze: Drążek środkowy ma dwa sworznie. Jeden standardowy sworzeń kulowy, który buja się na boki. Drugi to sworzeń obrotowy, które nie może się gibać na boki i to właśnie ten trzeba podmienić na tuleję. Ja w jego miejsce wspawałem tuleje z wąsa przekładni z takim polibuszem: https://radzikone.pl/tuleja-wasa-suzuki-vitara Ale lepiej dać tam oryginalną tuleję 48750-60A00 bo polibusz ciężko chodzi. A tak z ciekawości,który jest obrotowy,a który stały??ten po stronie regulacji skrętu jest obrotowy? |
Autor: | ginel [ pn sty 03, 2022 5:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
radzik071 pisze: Niedzwiadz pisze: Żeby nie regenerować Radzik kiedyś opisywał jak motał polibusze w krótkim drążku w 1.6 koziołek pisze: Nie widzę w tym sensu, ale jak ktoś lubi rzeźbić. Moim zdaniem lepiej oddać do regeneracji panu Stasiowi. najpierw kupiłem nowy drążek MOOG - po paru miesiącach miał już luzy jak 20 letni oryginał dałem więc stary do regeneracji panu stasiowi - po 2 terenach już miał z powrotem luzy. Tylko, że vitara z liftem 6" i koła 32" jak zrobiłem na polibusze z 2 lata temu albo i lepiej to do dzisiaj zero luzu ! minusem jest, że kiera trochę ciężej chodzi i ciężej wraca bo polibusze stawiają opór w przeciwieństwie do sworzni kulowych. Ale dla takiej bezawaryjności byłem w stanie się przyzwyczaić. (przetrwały nawet Albanię a w Toyocie kolegi zrobiły się luzy tu i tam) Nawet jak to padnie to 2 polibusze kosztują 80zł a wymienia się w 10 minut bez zdejmowania drążka z auta (nawet osłony silnika nie zdejmowałem) - nowy właściciel mojego Longa potwierdzi bo widział to tydzień temu Dalej twierdzisz, że to bez sensu ? PS. Jak już znajdę wolną chwilkę i zrobię takie gotowe drążki na polibusze do 2.0 to będę bogaty [/quote] Radzik, możesz wstawić jakieś foto takiego drążka z polibuszami i jakie wymiary tych polibuszy.Dorobiłes się już takowych? |
Autor: | radzik071 [ wt sty 04, 2022 10:05 am ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
tu jest o tym drążku: viewtopic.php?f=28&t=4481&start=225 teraz zrobiłbym polibusz tylko z jednej strony, tam gdzie jest "sztywny sworzeń" czyli po lewej stronie przy przekładni. |
Autor: | ginel [ śr sty 05, 2022 2:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Środkowy drążek kierowniczy- problem! |
radzik071 pisze: tu jest o tym drążku: viewtopic.php?f=28&t=4481&start=225 teraz zrobiłbym polibusz tylko z jednej strony, tam gdzie jest "sztywny sworzeń" czyli po lewej stronie przy przekładni. A jeszcze jedno..Gdyby ten wybity sworzeń do okoła obspawać,wtedy byłby sztywny. |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |