suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 09, 2014 10:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Witam

Mam mały, a być może nie mały problem :) Dzisiaj wymieniałem olej i tak jak Vitaraka leżała na podnośniku pokręciłem sobie kołami. Przód L/P ok, prawy tył leciutko, a lewy tył dosłownie masakra, trzeba użyć sporej siły, żeby to koło obrócić. Jak kręciłem mostem to obracało się tylko prawe, lewe ani rusz. Nie patrzyłem tam jeszcze bo nie było czasu, ale co mogę powiedzieć. Po przejechaniu do domu 30 km nic się nie grzeje, bęben nawet nie jest letni, szumu łożyska nie słychać. Co to może być :?: Dodam, że Vitarka LONG 2.0 V6, miał ktoś już taki przypadek :?: Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Na pewno w weekend będę chciał rozebrać bęben i zobaczyć co się tam dzieje. Aha i od niedawna zauważyłem delikatny wzrost spalania LPG, czy to kolo może być przyczyną :?:

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 7:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Większe spalanie zdecydowanie tak.
Przy takich oporach coś się musi nagrzewać podczas jazdy - nie ma innej opcji.
Na pewno bęben się nie grzeje? Po 30km powinien być wyczuwalnie cieplejszy niż prawy. Jak nie hamulce to łożysko, raczej nic innego tam nie może blokować koła. Sprawdź czy się nie grzeje obudowa mostu przy tym kole, może środek bębna jest cieplejszy?. Z tym, że to już nie będzie takie wyczuwalne przy takich temperaturach jak są teraz.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 8:14 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Fakt, prawy bęben jest praktycznie zimny, lewy delikatnie letni. Przypomniało mi się jeszcze, że tydzień wcześniej jak wymieniałem opony to tez sprawdzałem i wszystko się kręciło jednym palcem, więc może to tylko hamulce, oby nie łożysko bo jak zobaczyłem cenę (275 zł) dla wersji z ABS to mnie powaliło z nóg :cry: Zaglądnę tam w weekend, może linka nie odbija, albo cylinderek zrypany, zobaczymy. W razie W, czy do wersji z ABS dostępne jest tylko to łożysko KOYO, czy są inne tańsze zamienniki ? Będę wdzięczny za informacje :)


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 10:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Łożysko jest to samo. Inny jest pierścień.

Ale ja stawiam na hamulce. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 10:28 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
LSD się odnalazło :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr gru 10, 2014 11:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
LSD powdzechnie znany jako kwas. Powodujacy omamy wzrokowe słuchowe dotykowe i inne :o

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 2:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
No i zrobiłem, całe szczęście to nie łożysko ufff :D Szczęki hamulcowe praktycznie dobite były na max do bębna. Jest tam taki jakby kołeczek z zębatką i on był rozkręcony praktycznie, bo wypadł jak ściągnąłem bęben. No to złożyłem to do kupy dokręciłem tą zębatkę, ustawiłem po obu stronach tak aby nic nie tarło, no i chyba jest ok. Jeszcze linkę ręcznego będę musiał trochę podciągnąć :) Dzięki za wszelkie sugestie :mrgreen:


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 2:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
to się zwie samo-regulator dzieje się tak wtedy gdy szczęki się ścierają 8)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
zbys19 pisze:
to się zwie samo-regulator dzieje się tak wtedy gdy szczęki się ścierają 8)


Dzięki nie wiedziałem jak to nazwać :) Przy okazji zapytam jeszcze, bo zauważyłem dzisiaj, że po przejechaniu nawet nie wielkiego dystansu ok. 3 km tarcze z przodu są na tyle rozgrzane, że idzie się poparzyć. Czy to normalny stan, czy nie powinno się to aż tak grzać. Tarcze wraz z klockami i regeneracją zacisków zostały wymienione na wiosnę. Jedynie do czego miałem zastrzeżenie to blaszki, które wchodzą pod klocki w zacisku, wyczyściłem je, ale 2 były delikatnie pęknięte, a nigdzie takowych nie mogłem znaleźć, nie mam pojęcia czy w ogóle takie coś można dostać i gdzie :?: Aha i od niedawna hamulce trochę piszczą jak już pomału hamuje np przed skrzyżowaniem, czy to też normalne :?:


Ostatnio zmieniony wt gru 16, 2014 8:32 pm przez wloczykij, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:30 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przyszlifowali Ci klocki żeby luźniej siedziały w jarzmie? Jak nie to zrób to, szkoda przegrać i pokrzywić tarcze.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tak nie powinno być. Sprawdź jeszcze raz zaciski i czy klocki luźno chodzą.
Jakim smarem prowadnice posmarowałeś?

Piszesz o tych blaszkach o "fantazyjnych" kształtach po dwie na klocek?
12 i 13 na schemacie?
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
NuVo pisze:
Przyszlifowali Ci klocki żeby luźniej siedziały w jarzmie? Jak nie to zrób to, szkoda przegrać i pokrzywić tarcze.


O widzisz, o tym nie widziałem, a całość prac robiłem sam, będę musiał zatem to zrobić w weekend, faktycznie klocki trochę ciężko chodziły w jarzmie :/ Dzięki za te informacje, to pewnie od tego to przegrzanie i piszczenie, nie odbijają do końca pewnie. Zeszlifować to zwykłym pilnikiem :?:


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:38 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tak, tylko nie przesadź :D

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
danthe pisze:
Tak nie powinno być. Sprawdź jeszcze raz zaciski i czy klocki luźno chodzą.
Jakim smarem prowadnice posmarowałeś?

Piszesz o tych blaszkach o "fantazyjnych" kształtach po dwie na klocek?
12 i 13 na schemacie?
Obrazek


Smarem Plastilube, który to nawet mi polecałeś :) A jeśli chodzi o te "fantazyjne" blaszki, to właśnie o nie mi chodzi. Klocki faktycznie chodziły trochę opornie z tego co pamiętam.


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 8:49 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zapytaj w forumowym sklepiku. Sławek chyba miał w ofercie te blaszki.

Smar ok, ja zrobiłem we wszystkich samochodach moich przegląd hamulców i zastosowałem ten smar. Nareszcie się uporałem z biciem kierownicy i nierównym ścieraniem klocków.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl