suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 16, 2014 8:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
danthe pisze:
Zapytaj w forumowym sklepiku. Sławek chyba miał w ofercie te blaszki.

Smar ok, ja zrobiłem we wszystkich samochodach moich przegląd hamulców i zastosowałem ten smar. Nareszcie się uporałem z biciem kierownicy i nierównym ścieraniem klocków.


Ok zaraz zapytam o te blaszki, może będzie miał, a w weekend rozbiorę hamulce przeszlifuje pilnikiem, nasmaruję jeszcze raz i myślisz, że nagrzewanie tarcz minie, to byłaby główna przyczyna :?: Jak będę to robił ma być tak, żeby klocek luźno chodził w jarzmie, dobrze rozumuję. Kurcze od wiosny pewnie tak jeździłem, a dopiero teraz zwróciłem na to uwagę :/


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Wydaje mi się, że to będzie ten zestaw http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zestaw-mon ... a-98-/1154
Nie mogę znaleźć zdjęcia starych, ale jeśli pamięć mnie nie myli to były identyczne. Nie wiem tylko do czego służą te 2 takie dziwnie wygięte blaszki. Jeśli się potwierdzi ten zestaw to zamawiam i zabieram się w sobotę za poprawę tych klocków. Dzieki za wszelką okazaną mi pomoc, na pewno jeszcze się przyda :)


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:41 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Te dwie inne to sygnalizatory zużytych klocków. Nie w każdym zacisku da się je zamontować.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
To jeszcze szybko wykorzystam, że jesteś i zapytam to co na rysunku, dokładnie zestaw 11, czyli klocki tam jest taki okrągły krzyżyk - blaszka, której u mnie nie było, a klocki żadnych takich blaszek po bokach nie miały, to ma jakieś znaczenie, czy wpływ na cokolwiek :?: Klocki mam dokładnie takie: http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Klocki-prz ... ra-TRW/920


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 7:48 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Bez tego krzyżyka spokojnie wszystko będzie działało. Blaszki przy klockach są po to aby nie piszczało i generalnie mają wyciszać pracę hamulców. Czasami są dodawane do klocków, ale nie wszyscy producenci je dają. Zazwyczaj wtedy jest dodawany specjalny smar który się daje pomiędzy tą blaszkę i klocek.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 9:19 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Rozumiem, powiedz mi jeszcze czy ten samo regulator w tyle po wymianie nowych szczęk hamulcowych (postanowiłem je wymienić jeszcze) trzeba jakoś ustawiać specjalnie, chodzi mi o to czy ma być jakoś skręcony, rozkręcony, czy on się sam po prostu ustawiam po złożeniu wszystkiego :?: Jak będę już montował te klocki w nowych blaszkach, to mają chodzić po prostu luźno tak, żeby palcami przesuwać :?:


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 9:45 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Samoregulator się podstawia sam, ale wstępnie go trzeba ustawić. Problem się robi jam masz ranty na bębnach... Czasami jest otwór przez który można go ustawiac przy założonych bębnach, ale przy 10 letnich samochodach to jest wyzwanie.
Dlatego mam tarcze z tyłu - miałem już dosyć bębnów :)

A klocki mają chodzić lekko ale nie latać i nie dzwonić bo będzie głośno podczas jazdy. Można dac tam tego smaru co do prowadnic.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 10:39 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Skoro SAMOregulator to sam się reguluje, ustaw go tak żeby bęben wszedł w miarę luźno. Później wszystko zrobi się SAMO :wink:
Na początku hamulce mogą być nieco słabsze wiec miej to na uwadze, musi przeskoczyć te kilka zębów.
Klocki przyszlifuj tak żeby przesuwały się z lekkim oporem, nie mogą być zbyt luźne.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 11:27 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Ok dzięki wielkie, teraz już jestem uświadomiony chyba jak nigdy dotąd :) Jutro zabiorę się za poprawę przodu, a w sobotę zrobię tył i zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieję, ze wszystko się uda. Aż mnie ściska jak sobie pomyślę o nowych tarczach, które tam dałem i co się może z nimi stać przez takie przegrzanie, mam nadzieję, że jeszcze się nic nie stało, bicia żadnego nie ma.


Na górę
Post: śr gru 17, 2014 12:38 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jak nie biją to jest w porządku.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt gru 19, 2014 8:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Tarcze na szczęście ok, wczoraj właśnie zrobiłem przód, klocki były faktycznie wciśnięte, praktycznie ciężko było je ruszyć. Tak jak radziliście przyszlifowałem tu i tam, wymieniłem blaszki na nowe, nasmarowałem blaszki i prowadnice jarzma. Teraz to chodzi, klocki można wyciągnąć 2 palcami, ale luzów brak. Rano przejechałem 4 km hamując dość intensywnie i tarcze mnie nie poparzyły, śmiało dotykałem palcem, gorące są, ale to wiadomo normalne, aczkolwiek nie wrzące :) Teraz w sobotę biorę się za tył, czyli szczęki. Nie mogę zrozumieć tylko jednej rzeczy. Robiłem wcześniej to koło lewe tylne co pisałem, że się nie kręci. Więc nadal się nie kręci, czyli smoregulator znowu docisnął szczęki do bębna. Auto miałem na podnośniku włączyłem 1 i gazu, kręci się prawe koło, lewe ani drgnie, jak się mu pomoże to się zakręci, ale zaraz po tym staje. Teraz moje pytanie co jest nie tak, jak założę nowe szczęki powinno pomóc :?: Może linka ręcznego gdzieś nie odbija, dodam że cylinderek szczęki ładnie rozpycha i wraca, więc chyba w porządku (Albo i nie :) ). Jak rozebrałem ten plastik przy ręcznym sprawdziłem regulację, śruba linki dokręcona jest na maxa, na ile ją można odkręcić przed montażem nowych szczęk :?:


Na górę
Post: pt gru 19, 2014 9:20 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
odkręcaj do końca bo będziesz miał problem zdjąć linkę z rozpieraka
kupuj nowe szczęki i sprawdź również bębny czy nie są zbytnio wydarte
linki ręcznego możesz nasmarować i rozruszać
tylko nie lej tam oleju ani nie kładź smaru
podlej trochę płynu hamulcowego na nie
no to tyle by było chyba 8)
aa i przed odpowietrzaniem tyłu podciągnij ręczny tak żeby trzymał delikatnie potem odpowietrzaj pamiętając o kolejności
gdzieś był juz temat jak odpowietrzyć po kolei vitare

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt gru 19, 2014 9:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
zbys19 pisze:
odkręcaj do końca bo będziesz miał problem zdjąć linkę z rozpieraka
kupuj nowe szczęki i sprawdź również bębny czy nie są zbytnio wydarte
linki ręcznego możesz nasmarować i rozruszać
tylko nie lej tam oleju ani nie kładź smaru
podlej trochę płynu hamulcowego na nie
no to tyle by było chyba 8)
aa i przed odpowietrzaniem tyłu podciągnij ręczny tak żeby trzymał delikatnie potem odpowietrzaj pamiętając o kolejności
gdzieś był juz temat jak odpowietrzyć po kolei vitare


Szczęki mam już zakupione, bębny wyglądają bardzo ładnie, cały system w ogóle czyściutki, linkę zluzuję. Jeśli chodzi o odpowietrzenie, to jak to jest ? Przód odpowietrzałem na wiosnę, a tył to chyba odrębna sprawa tak :?: Mógłbym to faktycznie też odpowietrzyć na końcu prac.


Na górę
Post: pt gru 19, 2014 9:50 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ja to cholernie nie lubię bawić się z hamulcami
poszukaj trochę a znajdziesz temat gdzie chłopaki piszą jak to poprawnie zrobić
no chyba że będą dziś mili i tu ci napiszą bo ja sam już nie pamiętam
8)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt gru 19, 2014 11:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt mar 25, 2011 11:04 am
Posty: 71
Kurde mam już mętlik z tymi hamulcami. Powiedzcie, czy podczas jakichkolwiek prac, czy to przy przodzie hampli czy przy tyle, odpowietrzać trzeba wszystkie koła :?: Możliwe, że zrobiłem błąd odpowietrzając na wiosnę tylko przód, a tył jest zapowietrzony :?: Czy to są 2 niezależne od siebie systemy. Jest jeszcze podobno ten korektor siły hamowania, jego też należy odpowietrzyć :?: Prosiłbym jednak o podanie tej kolejności dla Vitary z ABS-em, na forum szukałem, ale jednoznacznej odpowiedzi chyba nie znalazłem :?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl