suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 12, 2015 10:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
cześć, mam w mojej vitarce następujący problem. czasami słabo mi działa wspomaganie i popiskuje pasek. niestety wymiana paska pomogła na krótko. moim zdaniem mam chyba wyślizgane to koło pasowe od wspomy. zastanawiam się nad włożeniem dłuższego paska i dorobienia jakiejś rolki napinającej.może to poprawiłoby trochę wydajność i nie piszczał by mi już ten pasek. jak myślicie czy takie coś ma sens? bo tak mi się zdaje, że jak rolka będzie to pasek będzie dolegał do koła pasowego większą częścią i może nie będzie tak podatny na ślizganie. dobrze myślę?

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 10:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
A na pewno poprawnie napiąłeś pasek?

Jeżeli masz coś wyślizgane to szukaj drugiego dobrego. Kombinacje nie pomogą. :wink:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 8:24 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Możesz spróbować z kołem, jakiej firmy pasek dałeś i czy czasem nie jest za długi. Koło pasowe pompy kręci się bez większych oporów? Ślizga bez względu czy kręcisz kierą, czy w błocie czy na prostym i na postoju?
Tam jest tyle regulacji że spokojnie wystarcza na porządny naciąg paska i jeszcze luz zostaje.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 7:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Jak motowalem wspomaganie do swojej do wiem że były 2 rodzaje pasków krótszy i dłuższy.
dłuższy ledwo się napinał na maksymalnym rozciągnieciu pompy.
Może kupiłeś właśnie ten dluższ?


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 7:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
wiem że od altka i od wspomagania różnią się długością delikatnie
i są 2 rodzaje kół pasowych na wale jedne ma obie bieżnie takie same a drugie ma jedno większe od drugiego przynajmniej ja mam takie dwa

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 9:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
moje auto nie posiada w ogóle wspomagania i nie płaczę :mrgreen:

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 11:32 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
zbys19 pisze:
wiem że od altka i od wspomagania różnią się długością delikatnie
i są 2 rodzaje kół pasowych na wale jedne ma obie bieżnie takie same a drugie ma jedno większe od drugiego przynajmniej ja mam takie dwa


Stosowałem je zamiennie i nigdy nie było problemu :wink:


Na górę
Post: pt lut 13, 2015 11:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
kubanos pisze:
zbys19 pisze:
wiem że od altka i od wspomagania różnią się długością delikatnie
i są 2 rodzaje kół pasowych na wale jedne ma obie bieżnie takie same a drugie ma jedno większe od drugiego przynajmniej ja mam takie dwa


Stosowałem je zamiennie i nigdy nie było problemu :wink:


zapomniałem dodać że ja też 8) :lol: :P :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 5:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
mam pasek 4pk803, jest odpowiedniej długości. jest naciągnięty tak jak książka pisze. piszczy w takich momentach jak ruszanie i skręcanie, albo jak gdzieś wjadę w błoto ale to akurat raczej każdy po wjechaniu w kałuże chwilę zapiszczy. generalnie jak są deka za małe obroty a jest obciążeniedla pompy przy skręcaniu to piszczy. muszę chyba jeszcze sprawdzić ten kabelek, który przychodzi do pompy. tak zapytałem o tą rolkę bo myślałem, że ktoś może robił takie coś ale widać tylko ja miałem taki pomysł szalony :) co do kółka pasowego wspólnego z altkiem to mam akurat równe te dwa kółka.
jeszcze sprawdzę co z tym płynem, może wymienić trzeba. dzięki za rady.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl