suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 18, 2016 7:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 06, 2012 12:43 pm
Posty: 18
Lokalizacja: LDZ - TEO
Silnik: J20A
Model: De Lux
Rok prod.: 2006
Witam, ostatnio przy hamowaniu przy prędkości 60-100 km/h spostrzegłem niewielkie drgania kierownicy przy miarowym naciskaniu pedału hamulca, jak naciskam gwałtownie to tego nie odczuwam, w styczniu wymieniałem klocki z przodu, co może być przyczyną takiej sytuacji ?, GV II 2006 - 140 KM J20A

_________________
catering łódź


Na górę
Post: czw sie 18, 2016 8:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Najprawdopodobniej krzywe tarcze hamulcowe. Zdemontuj i daj przetoczyć jak jest z czego zebrać.


Na górę
Post: czw sie 18, 2016 8:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Tarcze krzywe. Błoto jeszcze wyskrob z felg jak masz dużo.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw sie 18, 2016 8:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 06, 2012 12:43 pm
Posty: 18
Lokalizacja: LDZ - TEO
Silnik: J20A
Model: De Lux
Rok prod.: 2006
Ok, tak z siebie tarcze się wypaczyły nic z tego niy z owego ??????

_________________
catering łódź


Na górę
Post: czw sie 18, 2016 9:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Bo były już cieńkie, bo były z gównolitu, bo bardzo gorące poszły w wodę, bo na zdartych klockach jeździłeś i szła blacha na blachę już... jest wiele możliwości ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt sie 19, 2016 7:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
ciapus4 - tarcze się krzywią najczęściej z powodu dokręcania kół zakrętarką , albo z powodu montażu na brudną/zardzewiałą piastę. Czasem się też zdarza że przy wymianie klocków jarzmo zacisku jest nie wyczyszczone i nowe klocki siłowo są zamontowane, stale trąc nadmiernie po hamowaniu - i wtedy tarcza potrafi się przegrzać i skrzywić. Czasem też luz na łożysku koła powoduje nierówną pracę i miejscowe przegrzanie/skrzywienie tarczy.
Najczęstszą przyczyną drżenia kierownicy w czasie hamowania są rdzawe wżery na tarczy, powstałe w miejscu gdzie klocek stykał się z tarczą. Czasem kilku dniowy postój auta zwłaszcza po deszczu powoduje takie miejscowe rdzewienie tarcz.
Krzywienie tarcz jeżeli zdarza się to najczęściej raczej nowych, kiedy były początkowo zbyt agresywnie eksploatowane, każdy producent tarcz zwraca uwagę by początkowo (200-700km-zależy od producenta) nie hamować gwałtownie, unikać przegrzania ich.
Na drżenie kierownicy też ma wpływ luz na gałkach kierowniczych, niestety luz potrafi powiększać drgania kół które są potem odczuwalne na kierownicy. Prz sprawny układzie kierowniczym by nie było to odczuwalne.
Z tymi tarczami gorącymi w wodzie to taka legenda miejska :wink:

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt sie 19, 2016 6:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 06, 2012 12:43 pm
Posty: 18
Lokalizacja: LDZ - TEO
Silnik: J20A
Model: De Lux
Rok prod.: 2006
Witam, łał wiele jest przyczyn z tego co opisaliście, czyli jak odkręce koło to wzrokowo stwierdzę przyczynę, czy po prostu wymienić tarcze, bo przez felgi optycznie widzę, że są w dobrym stanie, ale, jest wiele ale....

_________________
catering łódź


Na górę
Post: pt sie 19, 2016 7:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
No wzrokowo to nie stwierdzisz. Jak jeszcze są dość grube to zanieś do tokarza, a jak marne to wymień.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt sie 19, 2016 9:35 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zanim wymienisz tarcze to zacznij od sprawdzenia zacisków. Czy tłoczki lekko chodzą i czy prowadnice nie stoją.
Przyda się też sprawdzenie i oczyszczenie piast i tarcz - powierzchnia styku piasty i tarczy powinna być czysta i gładka jak lustro.

Jak wymieniałeś klocki to stare równo były zużyte?
Nowe lekko weszły w zaciski?
Przeczyściłeś wszystko dokładnie?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob sie 20, 2016 8:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 06, 2012 12:43 pm
Posty: 18
Lokalizacja: LDZ - TEO
Silnik: J20A
Model: De Lux
Rok prod.: 2006
Witam, nie wiem bo samochód był u mechaniora, po prostu jak będę miał czas to odkręce koło i obadam wzrokowo i organoleptycznie przez fele tarcza est cacy...

_________________
catering łódź


Na górę
Post: ndz sie 21, 2016 9:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wzrokowo to nic nie sprawdzisz.
Trzeba wyjąć klocki i sprawdzić czy zaciski na prowadnicach lekko chodzą.
Jak jest problem to trzeba rozebrać, sprawdzić prowadnice czy nie skorodowane, sprawdzić gumy prowadnic czy nie zniszczone. Powymieniać lub oczyścić, posmarować specjalnym smarem (np. ATE Bremszylinder). Złożyć do kupy.
I przy okazji czy klocki mają odpowiedni luz - nie powinny się w żaden sposób blokować przy wyjmowaniu i wkładaniu.
Jak jest ciasno to trzeba oczyścić z rdzy i można ewentualnie lekko podszlifować metalowe części klocków i zacisk w miejscu kontaktu z klocka z zaciskiem. Warto sprawdzić blaszki trzymające klocek w zacisku.
Dodatkowo można klocek w tych miejscach posmarować smarem (np. ATE Plastilube)
Tłoczki powinny się lekko dać wcisnąć za pomocą dźwigni z dużego śrubokręta.
Jak nie chodzą to już grubsza robota. Trzeba wymontować zacisk i go rozebrać. Sprawdzić tłoczek czy nie ma wżerów - wymienić lub oczyścić papierem ściernym. Sprawdzić uszczelkę tłoczka - wymienić jeśli zużyta.
Złożyć do kupy, odpowietrzyć hamulce, dolać płynu.

Mało jest warsztatów które taką robotę robią "szczerze". Sporo czasu się na tym schodzi a za dużo kasy się za to nie weźmie.

Grubość tarcz sprawdzisz od biedy suwmiarką. Bicie już można sprawdzić tylko odpowiednim miernikiem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob sie 27, 2016 9:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
"Wzrokowo to nic nie sprawdzisz." - sprawdzisz - tarcza powinna być na całym obwodzie równomiernie wytarta od klocków - koloru szarego lekko błyszcząca, ciemno szare plamy, prawie czarne to wtarta rdza , niebieskawe czy granatowe przebarwienia na całym obwodzie to przypalona tarcza,a plamy miejscowe takiego koloru to na pewno krzywa tarcza i w miejscach przebarwień ociera stale.
" oczyścić papierem ściernym" ale ziarnistość powyżej 1000 żeby nie porysować powierzchni chromowanej tłoczka, lepszym rozwiązaniem jest szczotka druciana MOSIĘŻNA, na tyle twarda że wyczyści, i na tyle miękka że nie porysuje gładzi tłoczka. Jeszcze lepsze rozwiązanie i dużo pewniejsze to wymiana tłoczków na nowe, są dostępne za parę złotych. Czyszczenie zardzewiałych tłoczków to dobre na chwilę bo wżery po rdzy rysują/drapią powierzchnię uszczelki zacisku.
"odpowiednim miernikiem" - czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną.
"Jak jeszcze są dość grube" - oryginalna jednostka miary :wink: , każdy katalog tarcz podaje dopuszczalny minimalny wymiar tarczy ! Na oko mogą się wydawać prawie dobre, ale jak się stanie coś na drodze to lepiej mieć święty spokój czyli wymiar dopuszczalny.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: ndz sie 28, 2016 6:50 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Dzięki za uszczegółowienie. To teraz przy tej ilości szczegółowej wiedzy powinien móc wszystko sam zrobić. Będę zawiedziony jeśli nie powstanie fotostory :twisted:
tosiekDH pisze:
są dostępne za parę złotych

80zł za stronę tłoczek z uszczelkami do v/gv 2.0.
tosiekDH pisze:
"Jak jeszcze są dość grube" - oryginalna jednostka miary

Trochę się czepiasz, ja czytając to stwierdzenie rozumiem, że są na tyle grube, że po stoczeniu będzie jeszcze powyżej minimum. Ale przy dzisiejszej cenie tarcz toczenie jest na granicy opłacalności.

ps:
Jak cytujesz to używaj znacznika "quote".

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz sie 28, 2016 7:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
http://przewody-hamulcowe.pl/zestawy-tl ... 4985c.html - mam wrażenie że pełny zestaw naprawczy kosztuje 45 zł a nie 80zł.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 701020000/ - jeżeli dobra tarcza hamulcowa kosztuje między 216 zł a 341 zł za SZTUKĘ to nie wiem jak to ma być na granicy opłacalności kiedy tokarz bierze 50 zł za komplet.
Nie czepiam się, tylko Ty pisząc może i wiesz o co Ci chodzi, ale niekoniecznie wszyscy czytający muszą tak samo myśleć, poza tym ktoś mając w swoim aucie np tarcze które mają 7 mm nominalnie, to widzi troszkę inaczej pojęcie "dość grube" :wink:

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: ndz sie 28, 2016 8:37 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
danthe pisze:
Dzięki za uszczegółowienie. To teraz przy tej ilości szczegółowej wiedzy powinien móc wszystko sam zrobić.


Chyba, że jesteś daltonistą :D

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl