suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=16620
Strona 1 z 2

Autor:  ciapus4 [ czw sie 18, 2016 7:52 pm ]
Tytuł:  Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Witam, ostatnio przy hamowaniu przy prędkości 60-100 km/h spostrzegłem niewielkie drgania kierownicy przy miarowym naciskaniu pedału hamulca, jak naciskam gwałtownie to tego nie odczuwam, w styczniu wymieniałem klocki z przodu, co może być przyczyną takiej sytuacji ?, GV II 2006 - 140 KM J20A

Autor:  abuk [ czw sie 18, 2016 8:21 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Najprawdopodobniej krzywe tarcze hamulcowe. Zdemontuj i daj przetoczyć jak jest z czego zebrać.

Autor:  Niedzwiadz [ czw sie 18, 2016 8:34 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Tarcze krzywe. Błoto jeszcze wyskrob z felg jak masz dużo.

Autor:  ciapus4 [ czw sie 18, 2016 8:51 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Ok, tak z siebie tarcze się wypaczyły nic z tego niy z owego ??????

Autor:  Niedzwiadz [ czw sie 18, 2016 9:00 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Bo były już cieńkie, bo były z gównolitu, bo bardzo gorące poszły w wodę, bo na zdartych klockach jeździłeś i szła blacha na blachę już... jest wiele możliwości ;).

Autor:  tosiekDH [ pt sie 19, 2016 7:34 am ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

ciapus4 - tarcze się krzywią najczęściej z powodu dokręcania kół zakrętarką , albo z powodu montażu na brudną/zardzewiałą piastę. Czasem się też zdarza że przy wymianie klocków jarzmo zacisku jest nie wyczyszczone i nowe klocki siłowo są zamontowane, stale trąc nadmiernie po hamowaniu - i wtedy tarcza potrafi się przegrzać i skrzywić. Czasem też luz na łożysku koła powoduje nierówną pracę i miejscowe przegrzanie/skrzywienie tarczy.
Najczęstszą przyczyną drżenia kierownicy w czasie hamowania są rdzawe wżery na tarczy, powstałe w miejscu gdzie klocek stykał się z tarczą. Czasem kilku dniowy postój auta zwłaszcza po deszczu powoduje takie miejscowe rdzewienie tarcz.
Krzywienie tarcz jeżeli zdarza się to najczęściej raczej nowych, kiedy były początkowo zbyt agresywnie eksploatowane, każdy producent tarcz zwraca uwagę by początkowo (200-700km-zależy od producenta) nie hamować gwałtownie, unikać przegrzania ich.
Na drżenie kierownicy też ma wpływ luz na gałkach kierowniczych, niestety luz potrafi powiększać drgania kół które są potem odczuwalne na kierownicy. Prz sprawny układzie kierowniczym by nie było to odczuwalne.
Z tymi tarczami gorącymi w wodzie to taka legenda miejska :wink:

Autor:  ciapus4 [ pt sie 19, 2016 6:54 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Witam, łał wiele jest przyczyn z tego co opisaliście, czyli jak odkręce koło to wzrokowo stwierdzę przyczynę, czy po prostu wymienić tarcze, bo przez felgi optycznie widzę, że są w dobrym stanie, ale, jest wiele ale....

Autor:  marirus [ pt sie 19, 2016 7:51 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

No wzrokowo to nie stwierdzisz. Jak jeszcze są dość grube to zanieś do tokarza, a jak marne to wymień.

Autor:  danthe [ pt sie 19, 2016 9:35 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Zanim wymienisz tarcze to zacznij od sprawdzenia zacisków. Czy tłoczki lekko chodzą i czy prowadnice nie stoją.
Przyda się też sprawdzenie i oczyszczenie piast i tarcz - powierzchnia styku piasty i tarczy powinna być czysta i gładka jak lustro.

Jak wymieniałeś klocki to stare równo były zużyte?
Nowe lekko weszły w zaciski?
Przeczyściłeś wszystko dokładnie?

Autor:  ciapus4 [ sob sie 20, 2016 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Witam, nie wiem bo samochód był u mechaniora, po prostu jak będę miał czas to odkręce koło i obadam wzrokowo i organoleptycznie przez fele tarcza est cacy...

Autor:  danthe [ ndz sie 21, 2016 9:59 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Wzrokowo to nic nie sprawdzisz.
Trzeba wyjąć klocki i sprawdzić czy zaciski na prowadnicach lekko chodzą.
Jak jest problem to trzeba rozebrać, sprawdzić prowadnice czy nie skorodowane, sprawdzić gumy prowadnic czy nie zniszczone. Powymieniać lub oczyścić, posmarować specjalnym smarem (np. ATE Bremszylinder). Złożyć do kupy.
I przy okazji czy klocki mają odpowiedni luz - nie powinny się w żaden sposób blokować przy wyjmowaniu i wkładaniu.
Jak jest ciasno to trzeba oczyścić z rdzy i można ewentualnie lekko podszlifować metalowe części klocków i zacisk w miejscu kontaktu z klocka z zaciskiem. Warto sprawdzić blaszki trzymające klocek w zacisku.
Dodatkowo można klocek w tych miejscach posmarować smarem (np. ATE Plastilube)
Tłoczki powinny się lekko dać wcisnąć za pomocą dźwigni z dużego śrubokręta.
Jak nie chodzą to już grubsza robota. Trzeba wymontować zacisk i go rozebrać. Sprawdzić tłoczek czy nie ma wżerów - wymienić lub oczyścić papierem ściernym. Sprawdzić uszczelkę tłoczka - wymienić jeśli zużyta.
Złożyć do kupy, odpowietrzyć hamulce, dolać płynu.

Mało jest warsztatów które taką robotę robią "szczerze". Sporo czasu się na tym schodzi a za dużo kasy się za to nie weźmie.

Grubość tarcz sprawdzisz od biedy suwmiarką. Bicie już można sprawdzić tylko odpowiednim miernikiem.

Autor:  tosiekDH [ sob sie 27, 2016 9:37 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

"Wzrokowo to nic nie sprawdzisz." - sprawdzisz - tarcza powinna być na całym obwodzie równomiernie wytarta od klocków - koloru szarego lekko błyszcząca, ciemno szare plamy, prawie czarne to wtarta rdza , niebieskawe czy granatowe przebarwienia na całym obwodzie to przypalona tarcza,a plamy miejscowe takiego koloru to na pewno krzywa tarcza i w miejscach przebarwień ociera stale.
" oczyścić papierem ściernym" ale ziarnistość powyżej 1000 żeby nie porysować powierzchni chromowanej tłoczka, lepszym rozwiązaniem jest szczotka druciana MOSIĘŻNA, na tyle twarda że wyczyści, i na tyle miękka że nie porysuje gładzi tłoczka. Jeszcze lepsze rozwiązanie i dużo pewniejsze to wymiana tłoczków na nowe, są dostępne za parę złotych. Czyszczenie zardzewiałych tłoczków to dobre na chwilę bo wżery po rdzy rysują/drapią powierzchnię uszczelki zacisku.
"odpowiednim miernikiem" - czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną.
"Jak jeszcze są dość grube" - oryginalna jednostka miary :wink: , każdy katalog tarcz podaje dopuszczalny minimalny wymiar tarczy ! Na oko mogą się wydawać prawie dobre, ale jak się stanie coś na drodze to lepiej mieć święty spokój czyli wymiar dopuszczalny.

Autor:  danthe [ ndz sie 28, 2016 6:50 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

Dzięki za uszczegółowienie. To teraz przy tej ilości szczegółowej wiedzy powinien móc wszystko sam zrobić. Będę zawiedziony jeśli nie powstanie fotostory :twisted:
tosiekDH pisze:
są dostępne za parę złotych

80zł za stronę tłoczek z uszczelkami do v/gv 2.0.
tosiekDH pisze:
"Jak jeszcze są dość grube" - oryginalna jednostka miary

Trochę się czepiasz, ja czytając to stwierdzenie rozumiem, że są na tyle grube, że po stoczeniu będzie jeszcze powyżej minimum. Ale przy dzisiejszej cenie tarcz toczenie jest na granicy opłacalności.

ps:
Jak cytujesz to używaj znacznika "quote".

Autor:  tosiekDH [ ndz sie 28, 2016 7:29 pm ]
Tytuł:  Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

http://przewody-hamulcowe.pl/zestawy-tl ... 4985c.html - mam wrażenie że pełny zestaw naprawczy kosztuje 45 zł a nie 80zł.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 701020000/ - jeżeli dobra tarcza hamulcowa kosztuje między 216 zł a 341 zł za SZTUKĘ to nie wiem jak to ma być na granicy opłacalności kiedy tokarz bierze 50 zł za komplet.
Nie czepiam się, tylko Ty pisząc może i wiesz o co Ci chodzi, ale niekoniecznie wszyscy czytający muszą tak samo myśleć, poza tym ktoś mając w swoim aucie np tarcze które mają 7 mm nominalnie, to widzi troszkę inaczej pojęcie "dość grube" :wink:

Autor:  Niedzwiadz [ ndz sie 28, 2016 8:37 pm ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Drżenie kierownicy przy hamowaniu ?

danthe pisze:
Dzięki za uszczegółowienie. To teraz przy tej ilości szczegółowej wiedzy powinien móc wszystko sam zrobić.


Chyba, że jesteś daltonistą :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/