suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 18, 2016 10:21 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No dobra. Pytanie tylko na ile te elektryczne wspomagania faktycznie polepszą operowanie kiermaną w terenie. Nie wiadomo jakie tam są momenty,siła wspomagania. Taki ignis to przecież pierdek na 14" kołach. Do tego dochodzi dodatkowo przeróbka elektryki.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 2:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Jak będziesz miał jakieś info o corsie B to pisz.

Ja myślę, że wspomaganie na kolumnie kierownicy elektryczne + to co jest fabryczne dało by radę ale to trzeba się przekonać w realu.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 6:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
gdyby dalo sie cos jakos sprawdzic/pomóc/ zmierzyc to jestem posiadaczem wynalazku o nazwie Ignis :mrgreen:


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 9:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Tak sobie czytam i myślę... a doraźnie większa kiera? Zwiększy się promień, zwiększy się i dźwignia. Tylko czy się za kierownicą usadowisz ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz wrz 18, 2016 9:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
ja mam u siebie elektryczną pompę wspomagania z zafiry zamiast seryjnej na pasek i nawet na postoju kreci się bardzo lekko na 34" nie trzeba "gazować"

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: pn wrz 19, 2016 10:18 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
a na seryjnej pompie było dużo gorzej ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn wrz 19, 2016 10:23 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
radzik071 pisze:
a na seryjnej pompie było dużo gorzej ?

Teraz o 1/3 lżej się kręci na postoju i w bagnie

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: pn wrz 19, 2016 10:31 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
a maglownica jest z Vitary ? jak to podłączyłeś?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pt wrz 30, 2016 1:37 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
U mnie po wymianie kolumny kierowniczej zauważyłem znaczną poprawę. Okazało się że łożysko w kolumnie stawiało bardzo duży opór.

Przy okazji znalazłem info że w mercedesach jest przekładnia takiego typu jak w vitarach, chyba w208 i pokrewne:
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr paź 05, 2016 5:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
Na prośbę kilku użytkowników opiszę jak mam to u siebie zrobione
- pompa wspomagania Opel Zafira TRW
Obrazek

- do tego nowe dłuższe przewody do przekładni jeden z metra 10mm a drugi dorobiony na wymiar w zakładzie hydrauliki siłowej

przekładnia spokojnie wytrzymuje, zakładałem tą pompę do przekładni, vitary, patrola, bme e36 i omegi

podłączenie:
- gruby brąz - masa
- gruby czerwony - stały plus
- cienki czarny - stały plus
- cienki niebiesko-biały - plus sterujący po włączniku/zapłonie
- cienki brąz - stała masa

plusy:
- 100% wodoodporna można śmiało topić
- wspomaganie mamy zawsze - nie martwimy się o pasek, wystarczy prąd
- wspomaganie zawsze działa na pełnej mocy nie zależnie od obrotów silnika
- możemy zamontować pompę w dowolnym miejscu w samochodzie (może to być nawet bagażnik)
- jest wydajniejsze niż oryginalna pompa vitary - lżej się kręci przy 34" simexach

minusy:
- jak padnie akumulator to nie mamy wspomagania
- po włączeniu pompy wspomaganie zaczyna działać z pełną mocą po 10-15 sekundach

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: czw paź 06, 2016 6:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Dlaczego wspomaganie działa na całego po chwili? Pytam bo w kangoo też mam elektryczną pompę i nie ma tego zjawiska

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw paź 06, 2016 6:56 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
U mnie w zafirze działa od razu ☺

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 06, 2016 7:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
NuVo pisze:
U mnie w zafirze działa od razu ☺

Nie wiem dlaczego w każdej pompie tak samo słychać że się rozkręca pompa ala turbina jak się rozkreci to działa pełna mocą

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: pt paź 07, 2016 12:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
A ja wiem dlaczego rozkręca się ona jak turbo. Kiedyś bawiłem się pompą wspomagania od opla astry (była identyczna) i właśnie jeden z tych cienkich kabli odpowiedzialny był za sygnał po którym pompa się włączała.
Tam było tak: 4 kable, 2 grube i 2 cienkie.
Do podpięcia 4 kable;
- gruby brązowy- masa
- gruby czarny- plus z akumulatora przez bezpiecznik 60A
- cienki czarny po zapłonie
- cienki niebieski po rozruchu silnika np. alternator, dodatkowy włącznik, lub przekaźnik od hamowania. Wystarczyło go złączyć na sekundę i pompa włączała się od razu. Gdy tego się nie zrobiło to włączała się bardzo powoli ok 10s. Można ten kabel podłączyć np pod ładowanie lub przekaźnik od hamulca (wtedy pompa włączy się po kliknięciu w hamulec).

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pt paź 07, 2016 12:48 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No, wiedziałem że to Wy macie coś spieprzone a nie ja w Oplu :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl