suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=16702
Strona 2 z 3

Autor:  NuVo [ ndz wrz 18, 2016 10:21 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

No dobra. Pytanie tylko na ile te elektryczne wspomagania faktycznie polepszą operowanie kiermaną w terenie. Nie wiadomo jakie tam są momenty,siła wspomagania. Taki ignis to przecież pierdek na 14" kołach. Do tego dochodzi dodatkowo przeróbka elektryki.

Autor:  matiyas123 [ ndz wrz 18, 2016 2:46 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Jak będziesz miał jakieś info o corsie B to pisz.

Ja myślę, że wspomaganie na kolumnie kierownicy elektryczne + to co jest fabryczne dało by radę ale to trzeba się przekonać w realu.

Autor:  .:Tomaszek:. [ ndz wrz 18, 2016 6:40 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

gdyby dalo sie cos jakos sprawdzic/pomóc/ zmierzyc to jestem posiadaczem wynalazku o nazwie Ignis :mrgreen:

Autor:  Niedzwiadz [ ndz wrz 18, 2016 9:27 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Tak sobie czytam i myślę... a doraźnie większa kiera? Zwiększy się promień, zwiększy się i dźwignia. Tylko czy się za kierownicą usadowisz ;).

Autor:  Lukasz Hunter [ ndz wrz 18, 2016 9:41 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

ja mam u siebie elektryczną pompę wspomagania z zafiry zamiast seryjnej na pasek i nawet na postoju kreci się bardzo lekko na 34" nie trzeba "gazować"

Autor:  radzik071 [ pn wrz 19, 2016 10:18 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

a na seryjnej pompie było dużo gorzej ?

Autor:  Lukasz Hunter [ pn wrz 19, 2016 10:23 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

radzik071 pisze:
a na seryjnej pompie było dużo gorzej ?

Teraz o 1/3 lżej się kręci na postoju i w bagnie

Autor:  matiyas123 [ pn wrz 19, 2016 10:31 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

a maglownica jest z Vitary ? jak to podłączyłeś?

Autor:  danthe [ pt wrz 30, 2016 1:37 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

U mnie po wymianie kolumny kierowniczej zauważyłem znaczną poprawę. Okazało się że łożysko w kolumnie stawiało bardzo duży opór.

Przy okazji znalazłem info że w mercedesach jest przekładnia takiego typu jak w vitarach, chyba w208 i pokrewne:
Obrazek

Autor:  Lukasz Hunter [ śr paź 05, 2016 5:04 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Na prośbę kilku użytkowników opiszę jak mam to u siebie zrobione
- pompa wspomagania Opel Zafira TRW
Obrazek

- do tego nowe dłuższe przewody do przekładni jeden z metra 10mm a drugi dorobiony na wymiar w zakładzie hydrauliki siłowej

przekładnia spokojnie wytrzymuje, zakładałem tą pompę do przekładni, vitary, patrola, bme e36 i omegi

podłączenie:
- gruby brąz - masa
- gruby czerwony - stały plus
- cienki czarny - stały plus
- cienki niebiesko-biały - plus sterujący po włączniku/zapłonie
- cienki brąz - stała masa

plusy:
- 100% wodoodporna można śmiało topić
- wspomaganie mamy zawsze - nie martwimy się o pasek, wystarczy prąd
- wspomaganie zawsze działa na pełnej mocy nie zależnie od obrotów silnika
- możemy zamontować pompę w dowolnym miejscu w samochodzie (może to być nawet bagażnik)
- jest wydajniejsze niż oryginalna pompa vitary - lżej się kręci przy 34" simexach

minusy:
- jak padnie akumulator to nie mamy wspomagania
- po włączeniu pompy wspomaganie zaczyna działać z pełną mocą po 10-15 sekundach

Autor:  gutek.a4 [ czw paź 06, 2016 6:36 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Dlaczego wspomaganie działa na całego po chwili? Pytam bo w kangoo też mam elektryczną pompę i nie ma tego zjawiska

Autor:  NuVo [ czw paź 06, 2016 6:56 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

U mnie w zafirze działa od razu ☺

Autor:  Lukasz Hunter [ czw paź 06, 2016 7:29 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

NuVo pisze:
U mnie w zafirze działa od razu ☺

Nie wiem dlaczego w każdej pompie tak samo słychać że się rozkręca pompa ala turbina jak się rozkreci to działa pełna mocą

Autor:  matiyas123 [ pt paź 07, 2016 12:42 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

A ja wiem dlaczego rozkręca się ona jak turbo. Kiedyś bawiłem się pompą wspomagania od opla astry (była identyczna) i właśnie jeden z tych cienkich kabli odpowiedzialny był za sygnał po którym pompa się włączała.
Tam było tak: 4 kable, 2 grube i 2 cienkie.
Do podpięcia 4 kable;
- gruby brązowy- masa
- gruby czarny- plus z akumulatora przez bezpiecznik 60A
- cienki czarny po zapłonie
- cienki niebieski po rozruchu silnika np. alternator, dodatkowy włącznik, lub przekaźnik od hamowania. Wystarczyło go złączyć na sekundę i pompa włączała się od razu. Gdy tego się nie zrobiło to włączała się bardzo powoli ok 10s. Można ten kabel podłączyć np pod ładowanie lub przekaźnik od hamulca (wtedy pompa włączy się po kliknięciu w hamulec).

Autor:  NuVo [ pt paź 07, 2016 12:48 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

No, wiedziałem że to Wy macie coś spieprzone a nie ja w Oplu :mrgreen:

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/