suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=16702
Strona 3 z 3

Autor:  Lukasz Hunter [ ndz paź 09, 2016 7:34 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

matiyas123 pisze:
A ja wiem dlaczego rozkręca się ona jak turbo. Kiedyś bawiłem się pompą wspomagania od opla astry (była identyczna) i właśnie jeden z tych cienkich kabli odpowiedzialny był za sygnał po którym pompa się włączała.
Tam było tak: 4 kable, 2 grube i 2 cienkie.
Do podpięcia 4 kable;
- gruby brązowy- masa
- gruby czarny- plus z akumulatora przez bezpiecznik 60A
- cienki czarny po zapłonie
- cienki niebieski po rozruchu silnika np. alternator, dodatkowy włącznik, lub przekaźnik od hamowania. Wystarczyło go złączyć na sekundę i pompa włączała się od razu. Gdy tego się nie zrobiło to włączała się bardzo powoli ok 10s. Można ten kabel podłączyć np pod ładowanie lub przekaźnik od hamulca (wtedy pompa włączy się po kliknięciu w hamulec).


to miałeś inną pompę bo były różne u mniej jak pisałem 5szt kabelków
- gruby brąz - masa
- gruby czerwony - stały plus
- cienki czarny - stały plus
- cienki niebiesko-biały - plus sterujący po włączniku/zapłonie
- cienki brąz - stała masa

Autor:  matiyas123 [ czw paź 13, 2016 11:57 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Prośba do lukaszhunter albo kogoś kto też ma pompę wspomagania od Zafiry w Vitarze aby dodać zdjęcia, gdzie ta pompa jest umieszczona i jak.

Autor:  Lukasz Hunter [ czw paź 13, 2016 8:50 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

pompę umieszczasz w dowolnym miejscu w samochodzie, może być nawet w bagażniku, ograniczeniem tylko długość przewodów hydraulicznych
wywalasz pompę vitary, zbiorniczek i przewody, zostawiasz tylko przekładnię kierowniczą i od niej ciągniesz dwa przewody do pompy z Zafiry
1 gumowy 8mm na powrót i drugi hydrauliczny z końcówkami prasowany w zakładzie hydrauliki siłowej i gotowe ;)

Autor:  Tomi_wawa [ czw lis 24, 2016 8:27 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

A ktora zafira najlepsza skoro sa rozne pompy ?

Autor:  rogalov [ śr paź 21, 2020 10:54 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Odgrzeje temat. Jaki olej do elektrycznej pompy wspomagania dajecie? Bo w standardowej pompie daje DEXRON II, ale w przypadku pompy Zafiry to leje się SWAG No.99 90 6162 Hydraulic Fluid. Co powinienem zalać aby nie zepsuć pompy oraz przekładni z Vitary?

Autor:  radzik071 [ śr paź 21, 2020 2:17 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

odkopałeś temat to napiszę jak ja poprawiłem wspomaganie.
Było to baaardzo skomplikowane...
żart oczywiście.
W pompie wspomagania w Vitarze 1.6 jest podłączony kabelek. Kabelek jest na śrubie, pod którą jest sprężynka, którą ustala maksymalne ciśnienie w pompie. Po przekroczeniu tego ciśnienia, sprężynka ugina się, otwiera zaworek przelewowy i wspomaganie przestaje wspomagać. Wymieniłem tą sprężynkę na duuuużo twardszą (tak strzelam że 4-5 razy twardsza) i teraz na kołach 35" kierownicą kręci się jednym palcem. Przy prędkości większej niż 10km/h kierownica chodzi chyba nawet za lekko :mrgreen:
Do przeróbki wystarczy spuścić olej, odkręcić tą śrubkę z kabelkiem i od razu pokaże nam się sprężynka. Można to zrobić na aucie. Jak ktoś miałby od razu taką twardszą sprężynkę to robota na 15 minut. Mi udało się taką znaleźć w warsztatowym wiaderku ze sprężynkami :)
Polecam założyć dodatkowo chłodniczkę płynu wspomagania.

Autor:  rogalov [ śr paź 21, 2020 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Super pomysł!
Ale ja muszę usunąć starą pompę, bo planuje dać tam coś innego w jej miejsce :twisted: :twisted:

Autor:  wwx1 [ pn gru 21, 2020 6:30 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Ja spróbowałem sposobu Huntera. Pompa elektryczna działa zaraz po odpaleniu. Szczerze to nie widzę różnicy między ta zwykła na pasku. Pojeżdżę tak chwile ale ostatecznie chyba wrócę do mechanicznej i wymienię sprężynkę i dodam chlodniczke.

Autor:  borsuq [ śr lip 20, 2022 12:58 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Witam, to ja jeszcze raz odgrzeje temat. Mianowicie padła moja oryginalna pompa, jak popatrzyłem na ceny używek to stwierdziłem, że poszukam takiej pompy TRW. Znalazłem identyczną jak u Hantera w poście z przewodami i kablami za 90 zł na allegro. Zamontowałem, a najlepsze, że już miałem jechać i zakówać przewód i się okazało, że vitarowski od tej strony, która jest przy pompie pasuje do TRW. Fakt są to inne kocowki, ale gwint spasował. Jedyne co uczyniłem to na obudowie TRW przy gnieździe przeczyściłem papierkiem co by podkładka miedziana dobrze siadła. Na powrót zakupiłem metr węża olejowego, takiego do 1 bara, średnica wewnątrz chyba 8, albo 10mm już nie pamietam. Wąż ten przeciolem mniej więcej 60cm i 40cm, z miedzianej rurki średnica 10 mm zrobiłem coś ala spirala taka jak w alfie 147 i ta spirala powędrowała przed chłodnice. Przewody podpięte tak jak Hanter napisał, układ zalany zielonym syntetycznym olejem febi. Opony mam LAKESEA ALLIGATOR 33/10.5r15, które ciężko jest wyważyć, dlatego też dla większego komfortu zamontowałem amortyzator skrętu od Mercedesa 124 i na takim oto zestawie sobie śmigam i jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jedyne co jeszcze nie zrobiłem to wymiana oryginalnego alternatora 50A na alternator bosch 140A od grupy VW. Jakoś bardziej wolę Boscha jak Valeo.

Autor:  danthe [ śr lip 20, 2022 12:30 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

A czy w 2.0 da się wywalić pompę i jakoś sensownie pasek poprowadzić?

Autor:  borsuq [ pt lip 22, 2022 8:47 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Niestety nie wiem jak jest w 2.0, u mnie jest po prostu wolna szajbka. Zawsze na miejsce pompy możesz zamontować jakiś napinacz, albo rolkę prowadząca.

Autor:  danthe [ pt lip 22, 2022 12:19 pm ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Rolka nie jest dobrym pomysłem. W tym silniku są już 2 rolki łożyskowane i łozysko pada co 2 topienie czyli 6 do 12 miesięcy :(

Autor:  gieras [ wt lut 07, 2023 10:38 am ]
Tytuł:  Re: modernizacja wspomagania kierownicy na wydajniejsze

Lukasz Hunter pisze:
Na prośbę kilku użytkowników opiszę jak mam to u siebie zrobione
- pompa wspomagania Opel Zafira TRW
Obrazek

- do tego nowe dłuższe przewody do przekładni jeden z metra 10mm a drugi dorobiony na wymiar w zakładzie hydrauliki siłowej

przekładnia spokojnie wytrzymuje, zakładałem tą pompę do przekładni, vitary, patrola, bme e36 i omegi

podłączenie:
- gruby brąz - masa
- gruby czerwony - stały plus
- cienki czarny - stały plus
- cienki niebiesko-biały - plus sterujący po włączniku/zapłonie
- cienki brąz - stała masa

plusy:
- 100% wodoodporna można śmiało topić
- wspomaganie mamy zawsze - nie martwimy się o pasek, wystarczy prąd
- wspomaganie zawsze działa na pełnej mocy nie zależnie od obrotów silnika
- możemy zamontować pompę w dowolnym miejscu w samochodzie (może to być nawet bagażnik)
- jest wydajniejsze niż oryginalna pompa vitary - lżej się kręci przy 34" simexach

minusy:
- jak padnie akumulator to nie mamy wspomagania
- po włączeniu pompy wspomaganie zaczyna działać z pełną mocą po 10-15 sekundach

Jakieś przekaźniki wrzucałes? W ktorym miejscu?

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/