suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 8:40 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 12, 2021 10:00 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Cześć wszystkim,

Taka sytuacja, miałem pozamieniane przewody na korektorze tak że tylko hamował przód, na tył w ogóle nie szło ciśnienie. Z racji że chciałem zrobić przegląd techniczny, podłączyłem tak jak powinno być wg schematu.

Po odpowietrzeniu, raczej dosyć konkretnym bo przelałem prawie dwa płyny, na sucho przy pompowaniu pedał jest taki jaki powinien być, pojechałem na przegląd spoko, hamulce są, pieczątkę dostałem. Ale po kilku dniach pedał tak jakby ucieka, w sensie nie łapie od samej góry tylko jakieś pół skoku się zapada a następnie pojawia się opór i hamują koła przednie, po 3-4 krotnym podpompowaniu jest niby ok, twardnieje, przejadę kawałek dalej to samo. Dodam, iż wcześniej jak było źle podłączone czyli sam przód pedał był taki jak powinno być, brał od samej góry.

I teraz zastanawiam się co jest nie tak, czy źle odpowietrzałem - tył lewy, przód prawy, przód lewy?

Z góry dzięki za pomoc,

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: sob lis 20, 2021 6:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Panowie, walczę z hamulcami dalej, odpowietrzone, na tyle nowe szczęki i cylinderki, wszystko ładne czyste, z przodu też wszystko ładnie pracuję, a pedał dalej mi ucieka i bierze pod koniec, póki co podłączone przez korektor wg schematu, ale co się okazało, że u mnie idą odwrotnie przewody nr 1 i nr 2, wyglądają na oryginalne a jednak jest odwrotnie niż na schemacie, czyli:

https://i.postimg.cc/YSCmK77B/129797.png

Dalej, od tego trójnika przy nadkolou tak jak na schemacie, wygląda tak, jakby na pompie ktoś zamienił...

Ma to jakieś znaczenie, dziwne, ale przewody przy pompie jak i ich ułożenie w komorze wyglądają na oryginał a idą odwrotnie...?

Jeszcze pytanie, pozostaje mi opcją z pominięciem korektora i bezpośrednio do kół, czyli wg mnie:

Sekcja na pompie zaznaczona zielona kropką, bezpośrednio do przednich kół?
Sekcja na pompie zaznaczona na czerwono, bezpośrednio do tylnych kół?

https://i.postimg.cc/RZ6D1WqN/1297971.jpg

Z góry dzięki za pomoc,

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: wt lis 23, 2021 3:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Obstawiam pompę hamulcową. Zregeneruj zestawem naprawczym.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: pt lis 26, 2021 8:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Pompa zregenerowana ale wielkiej poprawy nie ma, jedyne co mi tu nie pasuje, to to że mam zamienione przewody nr1 i nr2 , są podłączone do pompy odwrotnie niż na schemacie, reszta jest ok. Czy to ma jakieś znaczenie?

Pytanie nr 2, opcja bez korektora, dobrze zaznaczyłem podłączenie?

Z góry dzięki,

Obrazek

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: pn lis 29, 2021 4:46 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Oczywiście że zamiana przewodu 1 z 2 na pompie ma ogromne znaczenie. To oznacza że do przedniej sekcji masz podłączone lewe przednie koła i oba tylne :shock:
Ominięcie korektora dobrze zaznaczyłeś ale zacznij od poprawienia podłączenia przewodów do pompy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 30, 2021 11:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Heh, ja tego układu nie rozumiem, wychodzi na to że właśnie teraz mam z przedniej sekcji podłączone dwa przednie koła i dalej do korektora, Gwoli ścisłości, przewody 18 i 19 idące do korektora są połączone (korektorem), w sensie ma on przepływ w środku?



Obrazek

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: śr gru 01, 2021 11:28 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie do końca rozumiem ale weź po prostu podłącz przewody zgodnie ze schematem i będzie dobrze.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr gru 01, 2021 5:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Chodziło mi Radzik o to, czy korektor ma obwód otwarty miedzy przewodami 18 i 19, zaznaczone na czerwono, niebieski idzie do tylnych.

Obrazek

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: czw gru 02, 2021 9:51 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Nie mam pojęcia.
Ale za to wiem, że jak się dobrze podłączy przewody, to wtedy hamulce działają. Polecam :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt gru 10, 2021 2:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Update sytuacji, hamulce pokonane;). Nowe szczęki i bębny, nowa pompa i ominięcie korektora wg schematu z powyżej, działa aż za dobrze, w porównaniu z tym co było, brzytwa!

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: czw gru 23, 2021 6:48 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt gru 21, 2021 10:01 pm
Posty: 3
Silnik: J20A 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1993
grzesix81 pisze:
Update sytuacji, hamulce pokonane;). Nowe szczęki i bębny, nowa pompa i ominięcie korektora wg schematu z powyżej, działa aż za dobrze, w porównaniu z tym co było, brzytwa!

Powiem tak (choć jestem tu nowy)
Nie należy pomijać korektora siły hamowania tylnej osi - bo grozi to tendencją do wpadania pojazdu w niekontrolowany poślizg.
Tak lekkie autka nie są strasznie niebezpieczne ale przy cięższych to warunek dopuszczenia przy Okresowym badaniu technicznym.Przy tych wyposażonych w korektor ,oczywiście też! (Siły hamowania to w przybliżeniu rozkładają się : 30 do 70% z korzyścią dla osi przedniej- logiczne )
Tak nie robimy !!!


Na górę
Post: pn gru 27, 2021 10:32 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Większość opisanych tutaj modyfikacji jest zalecana tylko w teren.
Korektor siły hamowania tylnej osi w większości starych vitar i tak nie działa lub po lifcie jest poza zakresem pracy. Dodajmy do tego hamulce tarczowe z tyłu i wtedy to na dobrą sprawę korektor należało by wymienić na inny lub przynajmniej jakoś skalibrować.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 28, 2021 10:08 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
W terenie przy załączonym 4x4 korektor siły hamowania nie ma żadnego znaczenia bo zawsze mamy 50/50 bo przednia oś jest na stałe spięta z tylną.
Czyli np. zaciągając hamulec ręczny na tylne koła i tak hamują też przednie koła.

Na asfalcie w autach bez ABSu, korektor siły hamowania jak najbardziej jest niezbędny do bezpiecznej jazdy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 09, 2022 1:00 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 24, 2019 5:17 pm
Posty: 3
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1989
grzesix81 - skąd masz ten schemat? Gdzie takowe można znaleźć?
Luźno grzebać po sieci czy jakieś tajemne miejsce?


Na górę
Post: śr lut 09, 2022 2:04 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
http://suzuki.ilcats.ru/

https://www.ilcats.ru/suzuki/?function= ... s&market=5

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl