suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 11, 2017 12:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Hej :) postanowiłem zrobić nową instrukcję odnośnie naprawy przekładni kierowniczej. Mam nadzieje że przy jej pomocy najgorszy laik poradzi sobie z naprawą :) Wszelkie komentarze mile widziane. W planach mam też zamiar zrobić instrukcję podgrzewanych lusterek oraz wymianę wiskozy na wentylator elektryczny tylko muszę przy tym usiąść :) pozdrawiam.

https://megawrzuta.pl/download/086ee6ef ... b2ece.html


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2017 4:00 pm przez danthe, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAłączyłem plik. Serwisy darmowe po pewnym czasie usuwają pliki.


Na górę
Post: sob lut 11, 2017 8:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Mam dwie uwagi:
-przed ściągnięciem wąsa znaki lepiej zrobić na wałku i wąsie, a nie na obudowie
-nie podoba mi się założenie odwrotnie uszczelniacza na wałku. On tylko chroni przed syfem wnętrze przekładni. Oryginalne ułożenie spełnia tą rolę lepiej.


Na górę
Post: sob lut 11, 2017 8:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Jeśli chodzi o pierwszą dygresje to faktycznie można zaznaczyć punkty na wałku i wąsie :)
Jeśli chodzi o uszczelniacz to szukałem po internecie jak powinno się prawidłowo zakładać uszczelnienie i ogólnie nigdzie takowej odpowiedzi nie znalazłem. Jedyną konkretną odpowiedzią było to że uszczelniacze montuje się bebechami w stronę gdzie jest olej między innymi po to żeby sprężynki sciskajacej szlak nie trafił jak to było w moim przypadku. Kiedy sprężynka wyleci guma w uszczelniaczu nie jest już dobrze ściskania i do środka dostaje się syf. Nie uważam że odwrotny montaż to błąd. Póki co jeżdżę kilka miesięcy i narazie sucho. A dzisiaj zaglądałem specjalnie :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: ndz lut 19, 2017 12:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
przemek3180 pisze:
Jeśli chodzi o pierwszą dygresje to faktycznie można zaznaczyć punkty na wałku i wąsie :)
Jeśli chodzi o uszczelniacz to szukałem po internecie jak powinno się prawidłowo zakładać uszczelnienie i ogólnie nigdzie takowej odpowiedzi nie znalazłem. Jedyną konkretną odpowiedzią było to że uszczelniacze montuje się bebechami w stronę gdzie jest olej między innymi po to żeby sprężynki sciskajacej szlak nie trafił jak to było w moim przypadku. Kiedy sprężynka wyleci guma w uszczelniaczu nie jest już dobrze ściskania i do środka dostaje się syf. Nie uważam że odwrotny montaż to błąd. Póki co jeżdżę kilka miesięcy i narazie sucho. A dzisiaj zaglądałem specjalnie :)

Jedyne słuszne ułożenie simeringa, widocznie ktoś przed tobą zamontował odwrotnie.

Ps. Kawał dobrej roboty.

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: sob lut 25, 2017 1:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Dzięki :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: sob lut 25, 2017 2:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 15, 2011 2:49 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Otwock
Silnik: 1.6 8v
Model: Sidekick
Rok prod.: 1990
Mała informacja może się komuś przyda

Przy wymianie uszczelniacza od strony wałka kierownicy kiedy trzeba odkręcić taki dekielek z czterema oczkami w moim przypadku idealnie przypasował klucz od szlifierki kątowej ten do odkręcania i przykręcania kółeczka przy wymianie tarczy więc nie musiałem nowego rzeźbić.


Na górę
Post: sob lut 25, 2017 9:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Kiedy zobaczyłem te otwory pierwszy raz też pomyślałem o kluczu do szlifierki... niestety u mnie nie spasował dlatego taki wynalazek zrobiłem na szybko :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: ndz mar 05, 2017 2:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 02, 2015 5:27 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Tarnów
Ponieważ zależało mi na pośpiechu (miałem ok 24 godziny na naprawę) nabyłem w hurtowni łożysk kompletny zestaw naprawczy do przekładni. Kosztował niemało (120 zł) i połowę elementów nie wiedziałem gdzie wsadzić. No, ale chodziło mi o czas, a to była jedyna rzecz jaką sprowadzili mi na następny dzień, na rano. Ale jak ktoś by chciał mieć wszystko, to jest to zestaw Auto Suppliers Limited AS11764
Dodatkowo, śrubę trzymającą przekładnię, do której jest najgorszy dostęp, najlepiej jest wykręcić jako pierwszą. Po pierwsze: przekładnia trzyma się na dwóch innych i nie opiera się o w/w śrubę utrudniając jej wykręcenie, a po drugie: te dwie pozostałe wykręca się później lekko, łatwo i przyjemnie. Oczywiście wkręcamy tę francę jako ostatnią. Dostęp do tej śruby (w moim wypadku, bo NuVo jakoś sobie poradził) wykluczał użycie kombinacji nasadek i przegubów. Na łeb wchodziła nasadowa 17-tka i zostawało mi ok 1,5 cm luzu. Nie wchodziła ani grzechotka, ani przegub. Równocześnie, kombinacja różnych wystających blach uniemożliwiała mi użycie klucza płaskiego. Ostatecznie użyłem odsadzonej płasko-oczkowej 17 do ruszenia śruby. Potem miałem alternatywę: skrócić odsadzony klucz o połowę, bo dłuższy zaczepiał o drążki, albo kombinować. Ostatecznie w nasadkę 17 włożyłem "odwrotnie" śrubę, od strony kwadratu nakręciłem i mocno zacisnąłem nakrętkę. Resztę śruby uciąłem i uzyskałem nasadkę z możliwością założenia klucza płaskiego. Dodatkowo, mając krótką 17, (niestety: nieodsadzoną) w połączeniu ze zmodyfikowaną nasadką miałem wystarczająco dużo pola manewru do odkręcenia. Co nie zmienia faktu, że kląłem słowem ciężkim, a plugawym. Cała późniejsza naprawa (ze szlifowaniem wżerów na wałku) nie wkurzyła mnie tak jak ta śruba.

_________________
Do motania, stan kolekcjonerski, prawie bez dziur.


Na górę
Post: śr mar 08, 2017 4:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 15, 2011 2:49 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Otwock
Silnik: 1.6 8v
Model: Sidekick
Rok prod.: 1990
a pytanie jeszcze może głupie

wąs trzeba nabić do końca na ten wałeczek czy może trochę odstawać od obudowy maglownicy?

jaki mieliście sposób na nabicie wąsa?


Na górę
Post: śr mar 08, 2017 4:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Wąs nie może obcierać o obudowę maglownicy i nawet kiedy nabijasz go na wałek główny to nie powinien dojść do takiego momentu żeby dotykał obudowy. Jeśli dotyka to coś jest nie tak. Ja przed włożeniem wąsa posmarowałem go wewnątrz delikatnie smarem a wcześniej dobrze wyczyściłem. Później nakładasz wąs na wałek główny. Powinien wejść lekko a następnie dajesz podkładkę i oryginalną nakrętkę i dokrecasz ją aż poczujesz że już wystarczy. Ot cała filozofia :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: czw mar 09, 2017 5:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 15, 2011 2:49 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Otwock
Silnik: 1.6 8v
Model: Sidekick
Rok prod.: 1990
dzięki po dokręceniu nakrętki wąs ma przerwę między obudową ok 1,5cm więc myslę że tak zostanie bo dalej już nakrętka nie idzie


Na górę
Post: czw mar 09, 2017 6:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Tak właśnie powinno być :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pn cze 25, 2018 9:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
A ja mam pytanie o samą pompę wspomagania (bo poza dwoma dużymi wężami hydraulicznymi wychodzi z niej jeszcze taki cieniutki wężyk. Nie ma w nim oleju. Jest albo ciśnienie albo podciśnienie. DO czego to służy ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn cze 25, 2018 9:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Wężyk? U mnie jest przewodzik do sterownika silnika o obciążeniu.


Na górę
Post: wt cze 26, 2018 7:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Wężyk. Kawałek, tak ze 3cm gumowego i dalej już leci cieniutka plastikowa rurka. Ale jakoś nie przyglądałem się gdzie on dokładnie leci.
To nie jest coś od sterowania, przestawiania kąta zapłonu itp ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl