suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=17346
Strona 1 z 2

Autor:  przemek3180 [ sob lut 11, 2017 12:45 pm ]
Tytuł:  Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Hej :) postanowiłem zrobić nową instrukcję odnośnie naprawy przekładni kierowniczej. Mam nadzieje że przy jej pomocy najgorszy laik poradzi sobie z naprawą :) Wszelkie komentarze mile widziane. W planach mam też zamiar zrobić instrukcję podgrzewanych lusterek oraz wymianę wiskozy na wentylator elektryczny tylko muszę przy tym usiąść :) pozdrawiam.

https://megawrzuta.pl/download/086ee6ef ... b2ece.html

Autor:  Orcio [ sob lut 11, 2017 8:01 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Mam dwie uwagi:
-przed ściągnięciem wąsa znaki lepiej zrobić na wałku i wąsie, a nie na obudowie
-nie podoba mi się założenie odwrotnie uszczelniacza na wałku. On tylko chroni przed syfem wnętrze przekładni. Oryginalne ułożenie spełnia tą rolę lepiej.

Autor:  przemek3180 [ sob lut 11, 2017 8:14 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Jeśli chodzi o pierwszą dygresje to faktycznie można zaznaczyć punkty na wałku i wąsie :)
Jeśli chodzi o uszczelniacz to szukałem po internecie jak powinno się prawidłowo zakładać uszczelnienie i ogólnie nigdzie takowej odpowiedzi nie znalazłem. Jedyną konkretną odpowiedzią było to że uszczelniacze montuje się bebechami w stronę gdzie jest olej między innymi po to żeby sprężynki sciskajacej szlak nie trafił jak to było w moim przypadku. Kiedy sprężynka wyleci guma w uszczelniaczu nie jest już dobrze ściskania i do środka dostaje się syf. Nie uważam że odwrotny montaż to błąd. Póki co jeżdżę kilka miesięcy i narazie sucho. A dzisiaj zaglądałem specjalnie :)

Autor:  RobsonA [ ndz lut 19, 2017 12:53 am ]
Tytuł:  Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

przemek3180 pisze:
Jeśli chodzi o pierwszą dygresje to faktycznie można zaznaczyć punkty na wałku i wąsie :)
Jeśli chodzi o uszczelniacz to szukałem po internecie jak powinno się prawidłowo zakładać uszczelnienie i ogólnie nigdzie takowej odpowiedzi nie znalazłem. Jedyną konkretną odpowiedzią było to że uszczelniacze montuje się bebechami w stronę gdzie jest olej między innymi po to żeby sprężynki sciskajacej szlak nie trafił jak to było w moim przypadku. Kiedy sprężynka wyleci guma w uszczelniaczu nie jest już dobrze ściskania i do środka dostaje się syf. Nie uważam że odwrotny montaż to błąd. Póki co jeżdżę kilka miesięcy i narazie sucho. A dzisiaj zaglądałem specjalnie :)

Jedyne słuszne ułożenie simeringa, widocznie ktoś przed tobą zamontował odwrotnie.

Ps. Kawał dobrej roboty.

Autor:  przemek3180 [ sob lut 25, 2017 1:19 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Dzięki :)

Autor:  pegazorek [ sob lut 25, 2017 2:45 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Mała informacja może się komuś przyda

Przy wymianie uszczelniacza od strony wałka kierownicy kiedy trzeba odkręcić taki dekielek z czterema oczkami w moim przypadku idealnie przypasował klucz od szlifierki kątowej ten do odkręcania i przykręcania kółeczka przy wymianie tarczy więc nie musiałem nowego rzeźbić.

Autor:  przemek3180 [ sob lut 25, 2017 9:57 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Kiedy zobaczyłem te otwory pierwszy raz też pomyślałem o kluczu do szlifierki... niestety u mnie nie spasował dlatego taki wynalazek zrobiłem na szybko :)

Autor:  spitfire [ ndz mar 05, 2017 2:17 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Ponieważ zależało mi na pośpiechu (miałem ok 24 godziny na naprawę) nabyłem w hurtowni łożysk kompletny zestaw naprawczy do przekładni. Kosztował niemało (120 zł) i połowę elementów nie wiedziałem gdzie wsadzić. No, ale chodziło mi o czas, a to była jedyna rzecz jaką sprowadzili mi na następny dzień, na rano. Ale jak ktoś by chciał mieć wszystko, to jest to zestaw Auto Suppliers Limited AS11764
Dodatkowo, śrubę trzymającą przekładnię, do której jest najgorszy dostęp, najlepiej jest wykręcić jako pierwszą. Po pierwsze: przekładnia trzyma się na dwóch innych i nie opiera się o w/w śrubę utrudniając jej wykręcenie, a po drugie: te dwie pozostałe wykręca się później lekko, łatwo i przyjemnie. Oczywiście wkręcamy tę francę jako ostatnią. Dostęp do tej śruby (w moim wypadku, bo NuVo jakoś sobie poradził) wykluczał użycie kombinacji nasadek i przegubów. Na łeb wchodziła nasadowa 17-tka i zostawało mi ok 1,5 cm luzu. Nie wchodziła ani grzechotka, ani przegub. Równocześnie, kombinacja różnych wystających blach uniemożliwiała mi użycie klucza płaskiego. Ostatecznie użyłem odsadzonej płasko-oczkowej 17 do ruszenia śruby. Potem miałem alternatywę: skrócić odsadzony klucz o połowę, bo dłuższy zaczepiał o drążki, albo kombinować. Ostatecznie w nasadkę 17 włożyłem "odwrotnie" śrubę, od strony kwadratu nakręciłem i mocno zacisnąłem nakrętkę. Resztę śruby uciąłem i uzyskałem nasadkę z możliwością założenia klucza płaskiego. Dodatkowo, mając krótką 17, (niestety: nieodsadzoną) w połączeniu ze zmodyfikowaną nasadką miałem wystarczająco dużo pola manewru do odkręcenia. Co nie zmienia faktu, że kląłem słowem ciężkim, a plugawym. Cała późniejsza naprawa (ze szlifowaniem wżerów na wałku) nie wkurzyła mnie tak jak ta śruba.

Autor:  pegazorek [ śr mar 08, 2017 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

a pytanie jeszcze może głupie

wąs trzeba nabić do końca na ten wałeczek czy może trochę odstawać od obudowy maglownicy?

jaki mieliście sposób na nabicie wąsa?

Autor:  przemek3180 [ śr mar 08, 2017 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Wąs nie może obcierać o obudowę maglownicy i nawet kiedy nabijasz go na wałek główny to nie powinien dojść do takiego momentu żeby dotykał obudowy. Jeśli dotyka to coś jest nie tak. Ja przed włożeniem wąsa posmarowałem go wewnątrz delikatnie smarem a wcześniej dobrze wyczyściłem. Później nakładasz wąs na wałek główny. Powinien wejść lekko a następnie dajesz podkładkę i oryginalną nakrętkę i dokrecasz ją aż poczujesz że już wystarczy. Ot cała filozofia :)

Autor:  pegazorek [ czw mar 09, 2017 5:42 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

dzięki po dokręceniu nakrętki wąs ma przerwę między obudową ok 1,5cm więc myslę że tak zostanie bo dalej już nakrętka nie idzie

Autor:  przemek3180 [ czw mar 09, 2017 6:21 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Tak właśnie powinno być :)

Autor:  Piasek80 [ pn cze 25, 2018 9:15 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

A ja mam pytanie o samą pompę wspomagania (bo poza dwoma dużymi wężami hydraulicznymi wychodzi z niej jeszcze taki cieniutki wężyk. Nie ma w nim oleju. Jest albo ciśnienie albo podciśnienie. DO czego to służy ?

Autor:  Orcio [ pn cze 25, 2018 9:53 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Wężyk? U mnie jest przewodzik do sterownika silnika o obciążeniu.

Autor:  Piasek80 [ wt cze 26, 2018 7:49 am ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie kierownicy NOWA PEŁNA INSTRUKCJA

Wężyk. Kawałek, tak ze 3cm gumowego i dalej już leci cieniutka plastikowa rurka. Ale jakoś nie przyglądałem się gdzie on dokładnie leci.
To nie jest coś od sterowania, przestawiania kąta zapłonu itp ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/