suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 04, 2020 8:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Witajcie.
Mam problem z hamulcami tylnymi. Kupiłem już Vitarę z założonymi zaciskami od Alfy 156. (link: https://ore4x4.pl/pl/uklad-hamulcowy/39 ... jimny.html ). Niestety poprzedni właściciel prawdopodobnie nie zrobił tego do końca poprawnie. Klocki oraz tarcza nie działały prawidłowo co efektem było zjedzenie całkowicie jednego klocka (wewnętrznego przy tłoczku) oraz zniszczeniu tarczy (także od wewnętrznej strony). Dodatkowo tarcza była za mała i część klocka w ogóle nie pracowała. Mam wrażenie, że tarcza znajduje zbyt blisko zacisku przez co minimalnie go ocierała.
Po usunięciu tarcz upewnię się, czy poprzedni właściciel zamontował odpowiednią tarczę do mocowania szpilek (link: https://ore4x4.pl/pl/uklad-hamulcowy/61 ... kePwe1ViI8 ). Na razie jedyne co udało mi się zauważyć to, że już poprzedni właściciel kombinował z podkładkami, aby tarcza zmieściła się wewnątrz zacisków.

Według Was jaka powinna być grubość tej tarczy?
Jakie nowe tarcze powinienem zakupić? Od Vitary czy od Alfy?
Polecacie jakieś firmy?

Zdjęcia jak wyglądają stare zużyte klocki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam!

EDIT:
Edytowałem temat bo wkradł mi się błąd. Zaciski jakie posiadam to 156 a nie 159

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Ostatnio zmieniony pn sty 06, 2020 2:43 pm przez rogalov, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 06, 2020 9:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zaciski masz od alfy 159 a w linku który podałeś, napisali że to pod zaciski z alfy 165.
Ja używam na tył niewentylowanych przednich tarcz z Vitary. Tarcze z alfy mają inny rozstaw otworów.
Pytanie czy Twoje zaciski są z cienkich niewentylowanych tarcz(foto) czy z 3 razy grubszych wentylowanych (można to poznać po szerokości rowka na tarcze w jarzmach zacisków. na foto widać że jest po ~2mm luzu między niewentylowaną tarczą a jarzmem zacisku.
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 2:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
radzik071
Masz racje. Wkradł mi się "czeski" błąd. Chodziło mi o zaciski od Alfy 156 a dokładnie z 190TD.
Widzę, że u Ciebie też jest sporo podkładek. Te podkładki robiłeś sam czy kupowałeś gdzieś?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 6:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Twoje jarzmo jest za wysoko nad tarczą (za daleko od niej) i dlatego klocki wyjeżdżają poza tarcze. Masz złe flansze do zacisków, złe zaciski lub tarcze o za małej średnicy.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 10:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
radzik071 pisze:
Twoje jarzmo jest za wysoko nad tarczą (za daleko od niej) i dlatego klocki wyjeżdżają poza tarcze. Masz złe flansze do zacisków, złe zaciski lub tarcze o za małej średnicy.


Ok. Postaram się to wymontować i wymierzyć. Dopiero po tym okarze się co trzeba robić dalej. :(

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 1:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
radzik071 pisze:
Zaciski masz od alfy 159 a w linku który podałeś, napisali że to pod zaciski z alfy 165.
Ja używam na tył niewentylowanych przednich tarcz z Vitary. Tarcze z alfy mają inny rozstaw otworów.
Pytanie czy Twoje zaciski są z cienkich niewentylowanych tarcz(foto) czy z 3 razy grubszych wentylowanych (można to poznać po szerokości rowka na tarcze w jarzmach zacisków. na foto widać że jest po ~2mm luzu między niewentylowaną tarczą a jarzmem zacisku.
Obrazek


Zrobiłem identycznie jak Ty masz i wszystko działa jak powinno. Jednak nie udało mi się w 100% zniwelować efektu za wysokiego położenia jażma. Jest lepiej, ale nie idealnie. Klocek wychodzi poza tarcze max 0,5 cm. Przynajmniej klocki działają równo oraz jedna ze stron nie trzyma koła. W stacji diagnostycznej powiedzieli, że opory toczenia są mniejsze na tylnej osi niż w przedniej :).
Jednak nowy problem się pojawił. A być może był cały czas tylko poprzedni właściciel zapomniał mi o tym powiedzieć :lol: . Tylna oś ledwo co hamuje przy hamowaniu nożnym. Rećzny który znajduje się w zacisku działa idealnie, więc problem tłoczków odpada. Problem leży gdzieś w układzie hydraulicznym. Gdzieś przeczytałem, że problem może być w reduktorze hamowania. Zauważyłem, że mimo dużego liftu (4" + 2" body) nadal mam to zamontowane. Jak uważasz? Powinienem to usunąć?
Powiedz, mi proszę jeszcze jakie, śruby użyłeś do montażu jarzma? Wytrzymałość śruby 8.8 wystarczy, aby było bezpieczne?

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: wt lut 18, 2020 10:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Wywal korektor i ciesz się hamulcami. Nie wiem jak zaciski z alfy ale ja mam z meganki i są mniejsze tłoczki niż z przodu (mam przód 48, tył 38mm) i siła hamowania bardzo ładnie się rozkłada.
Ja bym zeszlifował tą nie pracującą część klocka.


Na górę
Post: śr lut 19, 2020 10:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
klasa 10.9 byłaby lepsza.
Popracuj jeszcze na tym, żeby cały klocek był na tarczy (5mm to bardzo dużo). Wystarczy przecież otwory montażowe jażm przesunąć w dół.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 19, 2020 10:28 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
rogalov pisze:
Jednak nowy problem się pojawił. A być może był cały czas tylko poprzedni właściciel zapomniał mi o tym powiedzieć :lol: . Tylna oś ledwo co hamuje przy hamowaniu nożnym. Rećzny który znajduje się w zacisku działa idealnie, więc problem tłoczków odpada. Problem leży gdzieś w układzie hydraulicznym. Gdzieś przeczytałem, że problem może być w reduktorze hamowania. Zauważyłem, że mimo dużego liftu (4" + 2" body) nadal mam to zamontowane. Jak uważasz? Powinienem to usunąć?

Najlepiej wywalić korektor, a najprościej podgiąć go trochę aby zniwelować efekt liftu 4". Po lifcie korektor "myśli" że nie ma obciążenia na tylnej osi i redukuje siłę hamowania.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 19, 2020 10:47 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
radzik071 pisze:
klasa 10.9 byłaby lepsza.
Popracuj jeszcze na tym, żeby cały klocek był na tarczy (5mm to bardzo dużo). Wystarczy przecież otwory montażowe jażm przesunąć w dół.


Aktualnie jest ustawione maksymalnie nisko ile fabryka dała. Muszę chyba zabrać to do tokarza, aby mi jeszcze bardziej zniżył otwory. :)

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: czw lut 20, 2020 9:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
wywal całkiem sprężynkę i zepnij dzwignię trytką żeby cały czas była ściśnięta i po temacie (korektor będzie myślał że tył jest cały czas bardzo obciążony)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 25, 2020 11:30 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 26, 2019 3:11 pm
Posty: 47
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1992
Postanowiłem jednak odświeżyć układ hamulcowy. Stare przewody nie wyglądały za ciekawie.
Mam jednak pytanie. Aktualnie układ tylnych hamulców wyglądał tak: pompa->tylny prawy zacisk ->lewy tylny zacisk. Chciałbym jednak zastosować trójnik, który łączyłby bezpośrednio wszystkie tylne zaciski. Będzie to prawidłowo działało?

Mam jeszcze jedno pytanie. Jak w sposób bezpieczny zdjęć stary przewód hamulcowy nie uszkadzając oryginalnych zapinek, które są na ramie?

_________________
Moja Vitarka by Rogal:
viewtopic.php?f=28&p=206624#p206624


Na górę
Post: wt lut 25, 2020 1:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Mi sie nie udalo nieuszkodzic oryginalnyvchh zapinek. Na szczescie uszkodzilem tylko czesc na przewod hamulcowy. Dolozylem trytytki i przewod trzyma sie w tych miejscach co powinien byc.

U siebie zrobilem tak jak bylo, czyli prawe kolo najpierw pozniej lewe. Ale ja mam oryginalne bebny. Ale w sumie trójnik mozesz dac, dzialac bedzie tak samo dobrze. Jedynie wypadaloby go przymocowac zeby nie drgal.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: wt lut 25, 2020 5:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
rogalov pisze:
Jak w sposób bezpieczny zdjęć stary przewód hamulcowy nie uszkadzając oryginalnych zapinek, które są na ramie?
U mnie mechanik uszkodził i mam teraz mocowane trytytkami dookoła ramy... Ale wcześniej czy później wymienię na coś takiego https://www.romix.pl/mocowanie-przewodo ... p7634.html

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: wt lut 25, 2020 11:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Podobne mocowania są na allegro i są tańsze. A jak nie chcesz uszkodzić to przetnij przewód i postaraj się go wysunąć, a nie wypinać.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl