suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:36 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 04, 2017 10:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Witam
Mam problem związany z wydajnością układu hamulcowego w mojej Vitarze. Sprawa komplikuje się tym bardziej, że Vitarkę obsługuje tylko rękoma. W lewej mam gaz i hamulec a drugą ręką kieruje ze względu na paraliż nóg. W innych autach, którymi jeżdżę, hamulce na tyle lekko chodzą, że auto staje w miejscu. Natomiast Vitara jest dosyć oporna. Koła mam oczywiście większe - Simexy 235/70/R16, cały układ hamulcowy jest zregenerowany, czyli nowe tarcze, klocki, tłoczki, reperaturki, przewody hamulcowe. Z tyłu też mam nowe hamulce tarczowe, zaciski Golf IV, usunięty korektor hamowania, oraz zrobiony hydrauliczny ręczny, a wszystko zrobione przez profesjonalną firmę. Nawet osoba chodząca po stanięciu nogą na pedał hamulca, ma problem, by auto hamowało efektownie. Nie mówiąc już o tym, że ja hamuję ręka, i fajnie by było, gdyby ten układ był sporo wydajniejszy.
Proszę forumowiczów o poradę, co zrobić by przy użyciu tej samej siły, auto hamowało a nie tylko spowalniało

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: śr paź 04, 2017 12:56 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Serwo i pompa nowe?
W twoim przypadku, tak jak z układem kierownuczym kiedyś, trzeba by pomysleć na jakimś dodatkowym wspomaganiem hamulcy. Być może coś elektrycznego.
Na przód można by dać hamulce z większych wersji silnikowych, ale nie wypowiadam sie bo nie ćwiczyłem tego.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 04, 2017 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Ja wsadziłem przednie hamulce od 2.0 td 98r (duże wentylowane tarcze fi niestety nie pamiętam) z tyłu też tarcza. Pedał łapał przy dole, pomogła wymiana pompy, na taką z największą średnicą tłoczka.
Jak zadzwonisz do Poznańskich szrociarzy to będą wiedzieć o co chodzi.
W twoim przypadku powinna pomóc wymiana serwa.


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 8:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak nawet nogami słabo hamuje to trzeba naprawić hamulce a nie przerabiać zepsute.
Przy zaciskach z Megane też były takie problemy i okazało się że tak trzeba je odpowietrzać:
Cytat z instrukcji:
Podczas odpowietrzania hamulców, tylne zaciski muszą być odkręcone od jarzm i ustawione pod takim kątem, żeby wąż, którym wpływa płyn z pompy do zacisku, był skierowany pionowo do góry. Odpowietrznik będzie wtedy skierowany w bok.

W zaciskach z golfa może być podobnie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 10:21 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
O to chodzi że układ jest dobrze odpowietrzony i nowy za wyjątkiem pompy i serwa. Nogą jak się stanie to hamuje chodź kół nie blokuje, i nigdy nie blokowało, nawet gdy Vitara była w 100% seryjna, na oryginalnych szosowych kołach. A wiadomo, że przy hamowaniu ręką tej siły jest jeszcze mniej. Dlatego szukam rozwiązania co jeszcze poprawić by przy użyciu mniejszej siły rąk auto zatrzymywało się efektownie. Hm a może faktycznie to serwo i pompa nie dają rady, skoro od zawsze tak było?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 10:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Drugie pytanie:
Co trzeba przerabiać by włożyć tarcze hamulcowe od Vitary 2.0?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
matiyas123 pisze:
Drugie pytanie:
Co trzeba przerabiać by włożyć tarcze hamulcowe od Vitary 2.0?


Jeśli chodzi o 2.0 td, 2.0 v6 (to samo) to kupiłem całe "nogi" z tarczami i zaciskami. Cała filozofia
Piasta jest sporo solidniejsza niż w 1.6

Po taki zabiegu to felgi 16.
I oczywiście pompa hamulcowa większa bo od 1.6 łapie przy podłodze.


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 11:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Witajcie
Problem hamulców rozwiązany. Założyłem kompletne zwrotnice z tarczami i zaciskami od GV V6, pasują idealnie a do tego serwo i pomka od GV V6, która też pasowała idealnie. Z tyłu tarcze i zaciski od Golfa IV. Wszędzie nowe przewody i wywalony korektor siły hamowania. Auto hamuje na dotyk. Mega lekko i mega skutecznie.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 11:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
bolus34 pisze:
...
Jeśli chodzi o 2.0 td, 2.0 v6 (to samo) to kupiłem całe "nogi" z tarczami i zaciskami. Cała filozofia
Piasta jest sporo solidniejsza niż w 1.6

Po taki zabiegu to felgi 16.
I oczywiście pompa hamulcowa większa bo od 1.6 łapie przy podłodze.


Ja w Vitarze 1.6 zmieniłem hamulce (kompletne zwrotnice z tarczami i zaciskami) na takie z 2.0v6, a pompa i serwo została oryginalna i hamuje bardzo dobrze.
Może coś namotałeś że Ci pedał do końca wpadał...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 12:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Pedał nie wpadał przy oryginalnej pompce ale chciałem też zwiększyć siłę hamowania. Ja hamuje jedna ręką i teraz przy serwie z GV V6 to hamuje jednym paluszkiem i o to mi właśnie chodziło. Przy hamowaniu nogą oryginalne serwo powinno w pełni wystarczyć.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 3:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Napisałem to do "bolus34"

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 5:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
radzik071 pisze:
Napisałem to do "bolus34"

Nie będę się kłócić bo to twoje auto ale myślałem (czytałem w twoim watku) że wsadziles hamulce od 2.0 16v. 1.6 16v po 95r. ma większą pompę hamulca niż 1.6 8v.
Ale faktycznie problem z hamulcem się ostatnio sam znalazł, przgniła łapa od korektora siły hamowania i wylazl przez rudą szmatę.
Trójnik już czeka na montaż.


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 8:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zwrotnice w 2.0 16v i w 2.0 V6 są identyczne i zaciski też. Ja je wkładałem do 1.6 8v z 1991r czyli mam tą mniejszą pompę ?
Nawet nie wiedziałem że są jakieś mniejsze i większe pompy :oops:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 9:25 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 01, 2016 1:27 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.3
Model: Samurai
Rok prod.: 1990
Mati to trzeba w niedziele ostro przetestować hamulce ;)
Fura już stoi u ciebie?

_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, Escape EVO EWB, cdn.


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 11:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Trzeba pojeździć obowiązkowo.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl