suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 29, 2018 2:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
Witam mam pytanko odnosnie ukladu kierowniczego spadlem vitara z urwiska i wbilem przodem w ziemie skrzywił sie drazek srodkowy w ukladzie kierowniczym i rozjechaly sie kola po wymianie drazka dalej kola maja spora rozbierznosc kierwonice mam odwrotnie teraz co jeszcze moglo sie skrzywic mial ktos taki przypadek ??


Na górę
Post: ndz lip 29, 2018 4:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Kielichy?

Wysłane z mojego Moto Z2 Play przy użyciu Tapatalka

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz lip 29, 2018 5:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
Kielichy mierzyłem i pomiędzy jest taki rozstaw jak na schemacie ramy chyba ze poszły do tylu ale wydaje mi się ze są w tym miejscu co były patrząc przez otwory w karoserii ale coś jest nie tak bo koło obciera o próg na skreconym


Na górę
Post: pn lip 30, 2018 8:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sprawdź podporę drążka środkowego (wąs lub jego mocowanie) bo mogło się wygiąć.
W ramie też się mogło coś pogiąć ale to wróżenie z fusów.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lip 30, 2018 9:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
Dzis rozebrałem wszystko pomierzyłem przekontne mocowań wachaczy wszystko sie zgadza wachacze jak skladam jeden z drugim tez wygladaja identycznie ustawilem zbierznosc i niby ok ale kolo od kierowcy centymetr cofniete jest juz nie mam pomyslu co moze byc nie tak i dlaczego zbierznosc sie rozjechała jak niby wszystko ok czy mozliwe ze cos przeskoczylo w ukladzie kierowniczym ze kierownica o 90 stopni sie przestawila


Na górę
Post: pn lip 30, 2018 11:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 19, 2018 4:40 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Teresin
Silnik: G16B
Model: Vitara Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1993
radzik071 pisze:
sprawdź podporę drążka środkowego (wąs lub jego mocowanie) bo mogło się wygiąć.
W ramie też się mogło coś pogiąć ale to wróżenie z fusów.


Na górę
Post: wt lip 31, 2018 9:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
z podpora drazka i mocowaniem jest wszytko ok nawet wyciaglem ja z samochodu i rozebralem nie widac zeby bylo cos krzywe luzow nie ma juz sam nie wiem chyba ze z amortyzatorem jest cos nie tak


Na górę
Post: wt lip 31, 2018 11:15 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radek_suzuki pisze:
kolo od kierowcy centymetr cofniete jest

A jak mierzysz położenie kół?
Względem ramy czy karoserii? Bo może karoseria sie na mocowaniach przesunęła względem ramy i stąd różnica.
Jeśli zbieżność się udało ustawić po wymianie drążków to nie powinno być nic wiecej uszkodzone.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 01, 2018 1:05 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
Rozstaw kół miedzy przednim a tylnym z lewej jest centymetr mniej


Na górę
Post: śr sie 01, 2018 7:54 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
10mm to nic nadzwyczajnego w vitarach

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 01, 2018 2:06 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radek_suzuki pisze:
Rozstaw kół miedzy przednim a tylnym z lewej jest centymetr mniej

Nie rozumiem.
Rozstaw kół to odległość pomiędzy kołami jednej osi. Jak może być mierzona tylko z lewej strony?
Czy chodzi Ci o odległość pomiędzy przednim a tylnym kołem (rozstaw osi)?
Jeśli tak to tak jak Radzik napisał 10mm to nie jest jakiś kosmos przy wyliftowanej i zmęczonej vitarze ;) Dodatkowo pomiar jest obarczony sporym błędem. Wystarczy że koła przednie nie będą idealnie prosto, a nigdy przecież nie są.
Pytanie czy tylny most nie ma luzów i prosto stoi?
Zrób pomiary do stałych punktów przy ramie (np. sworzeń dolny przedni do mocowań karoserii do ramy)
Sprawdź czy amortyzatory są proste.

ps:
Ja już zrezygnowałem z takich dokładnych pomiarów u mnie żeby się nie stresować. Ważna jest zbieżność i pochylenie przednich kół. Jeśli jedzie prosto to jest OK ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 01, 2018 9:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
Spoko mój błąd moze sie zle wyrazilem rozstaw osi nie mierzony tylko z lewej strony tylko po obu stronach i z lewej strony wzgledem prawej strony jest centymetr mniej nie przeszkadzało by mi to wcale bo zbierznosc jest ustawiona konty sie zgadzaja ale kolo obciera mi teraz o prog przez te nieszczesne 10 mm karoserja sie nie przestawila na mocowaniach bo wszystko pomierzyłem i jest jak bylo tylny most jest sztywny nie ma luzu zadnego jeszcze sprubuje amortyzatory sprawdzic . Da sie zamienic amortyzatory stronami ?


Na górę
Post: czw sie 02, 2018 2:29 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zakładając, że pomiary wykonałeś poprawnie to taki objaw nie jest zdrowy.
To, że ociera o próg to też może być skutek przesunięcia karoserii. Co też nie jest OK.

Rozumiem, że zmierzyłeś położenie krawędzi progu względem ramy z obu stron?
Jak mierzyłeś odległości pomiędzy kołami? Bo jeśli od środka sprzęgiełka to minimalnie skręcone koła spowodują błąd kilku mm co pomnożone przez 2 da już sporo.
Zdejmij koła przednie i poszukaj punktów pomiarowych z każdej strony (na amortyzatorze, wahaczu, karoserii, piaście, zwrotnicy, sworzniu itp) . Najlepiej takich które nie zależą lub zależą w niewielkim stopniu od skręcenia kół. I odnoszą się do ramy.
Możesz podjechać na geometrie z dodatkowymi pomiarami (taka z laserowymi głowicami ma większe możliwości niż te z "lusterkami"). Tam są w stanie zmierzyć rozstaw osi i kół.

Amortyzator musiał by być bardzo skrzywiony żeby koło cofnęło się o 10mm.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sie 02, 2018 2:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Chłopie, zaklep lekko próg i zapomnij o temacie.
Nie raz widziałem auta idealne, niejeżdżone w terenie i był ten sam "problem". Wg. mnie szkoda czasu i energii na takie pierdoły

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sie 03, 2018 5:46 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz gru 24, 2017 6:31 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Czestochowa
Silnik: 1,6 8v
Model: Blaszak 1,6
Rok prod.: 1992
No może faktycznie szkoda na to czasu najłatwiej bedzie trochę ten próg sklepac i po problemie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl