No dobra, nikt nic nie wie?
W tak zwanym międzyczasie zmieniliśmy kółka z powrotem na szosowe 27' i trochę jakby lżej się kierownica obraca, ale dalej źle jest.
Zacząłem szukać, pytać, węszyć i trochę już się dowiedziałem.
Podsumowanie dla potomnych:
We wszystkich Vitarach jest
najprawdopodobniej taka sama pompa wspomagania (jeszcze to potwierdzę), z dokładnością do koła pasowego - na pasek klinowy albo wieloklinowy. Czy ktoś może potwierdzi, że koła pasowe na pompach mają takie samo mocowanie?
Pompa jest taka sama jak w Baleno, ale mocowanie jest inne.
Ceny regeneracji pomp (oczywiście poza ASO) zaczynają się od 120pln
Nowej pompy poza ASO nie kupisz
Aktualne ceny w ASO Gadimex: nowa pompa 4385pln
, zestaw uszczelek 312pln.
Możliwe przyczyny, niesprawności wspomagania w kolejności od najmniej ważnej (oczywiście czekam na wasze korekty, bo wciąż zielony w tym jestem):
1) przytkane sitko-filtr w zbiorniczku z olejem -> oczyścić sitko
2) zużyty olej (zagotowany ???) -> wymienić olej (na jaki najlepiej???), zainstalować chłodnicę oleju
3) padnięta pompa -> wymienić/zregenerować pompę (znacie jakiś godny polecenia zakład który regeneruje pompy w stolicy)
4) padnięta przekładnia -> wymienić/zregenerować przekładnie, można samemu wymienić uszczelniacze:
http://daniels.lumena.com/suzuki/ps_vitara.htmW sobotę robię punkt 1 a jak nie pomoże, to wyjmuję pompę i oddaję ją do regeneracji.