suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 21, 2009 9:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Hej

Po pajęczańskim upalaniu okazało się, że nie robi nam wspomaganie. Przy włączonym silniku po lekkim skręcie słychać pompę, ale kierownica kręci siętak samo ciężko jak przy zgaszonym silniku.
Podczas jazdy przekładnia kierownicza chodzi płynnie.
Sprawdziłem pasek - cały i odpowidnio naciągnięty.
Płynu w zbiorniczku jest pod korek.
Nic nie piszczy, nic nie stuka.
Tyle sprawdziłem na parkingu. W sobotę będę miał do dyspozycj garaż i będę chciał się za to wziąć. Od czego powinienem zacząć? Od pompy? Wyjąć, rozebrać i czego szukać? Są jakieś zestawy naprawcze do pomp wspomagania? Co innego niż pompa mogło się zużyć?

Mam też taką fajną małą chłodniczkę (coś koło 20x30cm) i pomyślałem że od razu bym w sobotę ją podłączył do ukłądu wspomagania. Jak dotąd płynu nie ubywało, ale słyszałem i czytałem, że przy dłuższej walce w terenie tak chłodniczka się przydaje. Czy warto się w to bawić?

No i jeszcze jedno pytanko - czym zalać układ wspomagania? Są specjalne oleje do tego? Co polecacie?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: śr maja 27, 2009 1:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
No dobra, nikt nic nie wie?
W tak zwanym międzyczasie zmieniliśmy kółka z powrotem na szosowe 27' i trochę jakby lżej się kierownica obraca, ale dalej źle jest.

Zacząłem szukać, pytać, węszyć i trochę już się dowiedziałem.
Podsumowanie dla potomnych:

We wszystkich Vitarach jest najprawdopodobniej taka sama pompa wspomagania (jeszcze to potwierdzę), z dokładnością do koła pasowego - na pasek klinowy albo wieloklinowy. Czy ktoś może potwierdzi, że koła pasowe na pompach mają takie samo mocowanie?
Pompa jest taka sama jak w Baleno, ale mocowanie jest inne.
Ceny regeneracji pomp (oczywiście poza ASO) zaczynają się od 120pln
Nowej pompy poza ASO nie kupisz :-(
Aktualne ceny w ASO Gadimex: nowa pompa 4385pln :shock: , zestaw uszczelek 312pln.

Możliwe przyczyny, niesprawności wspomagania w kolejności od najmniej ważnej (oczywiście czekam na wasze korekty, bo wciąż zielony w tym jestem):
1) przytkane sitko-filtr w zbiorniczku z olejem -> oczyścić sitko
2) zużyty olej (zagotowany ???) -> wymienić olej (na jaki najlepiej???), zainstalować chłodnicę oleju
3) padnięta pompa -> wymienić/zregenerować pompę (znacie jakiś godny polecenia zakład który regeneruje pompy w stolicy)
4) padnięta przekładnia -> wymienić/zregenerować przekładnie, można samemu wymienić uszczelniacze: http://daniels.lumena.com/suzuki/ps_vitara.htm

W sobotę robię punkt 1 a jak nie pomoże, to wyjmuję pompę i oddaję ją do regeneracji.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: śr maja 27, 2009 9:31 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ja bym zaczoł od pompy tam jest sprezyny regulaca cisnienie mogła sie uszkodzic :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw maja 28, 2009 12:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Dzięki Sławku - spróbujemy z Anką rozebrać pompę, sprawdzimy co z tą sprężyną.
Pewnie będzie fotorelacja ;-)

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: wt cze 23, 2009 9:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
ok a ja mam luz na wspomaganiu, jak otworze maske, i ktos kreci lekko kierownica, t widze ze luz jest w tym miejscu jak wchodzi drązek kierwoniczy do wspomagania i dopiero ruszajac bardziej na boki zaczyna obracac kolami, jakies pomysly co to ?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt cze 23, 2009 11:20 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja też to mam...I teraz najlepszy motyw... Pan diagnosta w pzmocie mi powiedział, że tego typu przekładnie w takim wieku tak mają. Jak się zapytałem co zrobić, to powiedział, żeby podregulować taką dużą śrubą z nakrętką kontrującą. Powiedziałem ze robiłem, to odpowiedział: Olać. Na bezpieczeństwo wpływu nie ma, bo to nie zużycie, tylko TTTM :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr cze 24, 2009 7:52 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Luz to możesz mieć na przekładni kierowniczej,a nie na wspomaganu :wink: Ta śruba z kontrą jest do ustalania luzu międzyzębnego na przekładni kątowej,przekładnia jest najbardziej wyrobiona w położeniu do jazdy na wprost. Z tego co piszesz to masz wyrobione łożyska na wejściu do przekładni.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr cze 24, 2009 7:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czyli, jak rozumiem, luz należy kasować w skrajnych położeniach :?:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr cze 24, 2009 9:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Przemas601 pisze:
Luz to możesz mieć na przekładni kierowniczej,a nie na wspomaganu :wink: Ta śruba z kontrą jest do ustalania luzu międzyzębnego na przekładni kątowej,przekładnia jest najbardziej wyrobiona w położeniu do jazdy na wprost. Z tego co piszesz to masz wyrobione łożyska na wejściu do przekładni.


te łożyska są do wymienienia, czy trzeba rzeźbić jakieś wynalazki ? jaka cena mniej/wiecej tych lożysk ?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: śr cze 24, 2009 10:06 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
piotrk pisze:
czyli, jak rozumiem, luz należy kasować w skrajnych położeniach :?:


Chyba w centralnym raczej. Ale nie za mocno bo zniszczy się właśnie w skrajnych położeniach. Tak ktoś pisał na jakimś forum, może nawet tutaj.
Ja się przyzwyczaiłem już do luzu i nie ruszam przekładni. W terenie i tak luzu nie czuć :mrgreen:

A w temacie to lepiej kupić dobrą używkę za 2 stówki niż regenerować pompę co też kosztuje 2 stówki i może się nie udać ze względu na to, że pompa ma aluminiową obudowę. Tak mi powiedzieli w zakładzie ale szczegółów nie znam.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr cze 24, 2009 11:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
KozioŁ pisze:
piotrk pisze:
czyli, jak rozumiem, luz należy kasować w skrajnych położeniach :?:
Chyba w centralnym raczej. Ale nie za mocno bo zniszczy się właśnie w skrajnych położeniach.
a co znaczy nie za mocno? Mi się zdaje, że jakiś tam minimalny luz technologiczny być powinien na niezużytych jeszcze częściach "trybów" (czy ślimaka czy co tam jest). Pytam dlatego, bo zdaje mi się, że poprzedni właściciel za mocno skasował luz i w skrajnych właśnie położeniach go brak (jakiś taki dziwny "odgłos"). Chciałbym to wyregulować ;)
Wyobrażałem to sobie tak, że odpuszczę trochę, aż będzie luz w całym zakresie pracy i będę go zmniejszał sukcesywnie, aż w skrajnych położeniach zniknie (albo i w całym zakresie pracy, jak zdrowe "tryby"). I wtedy to jest to ustawienie, które trzeba odnaleźć. Ale nie robiłem tego nigdy, więc to tylko moja chora teoria :mrgreen: w Haynesie nawet słowa o tym nie ma :(
KozioŁ pisze:
W terenie i tak luzu nie czuć :mrgreen:
a mi się zdaje, że na szybkiej dziurawej drodze jednak nadmierny luz nie jest wskazany, bo się można zdziwić teleportując się w losowo wybraną stronę ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw cze 25, 2009 8:42 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 01, 2008 9:59 am
Posty: 368
Lokalizacja: Gdynia
Jak skreciłem tę śrubę tak że nie było luzu w skrajnym położeniu to nie miałem tyle siły żeby obrócić kierownicę :)
Czujnie trzeba !

_________________
Vitara 2.0 16v '98 LPG Snorkiel i mini lifciores


Na górę
Post: czw cze 25, 2009 6:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Kiedyś próbowałem regulować luz i nigdy się nie udało zrobić idealnie. Pan majster od przekładni powiedział "nie dotykać" ,podobno jak jest już wyrobiona to można zrobić tylko gorzej.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw cze 25, 2009 10:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Przemas powiedz mi naprawiałeś już kiedyś te luzy ? ile w złotówkach to wyszło ?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: czw cze 25, 2009 11:10 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
macie region macie pw :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl