suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 24, 2020 7:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No i mam dylemat.
Hamulce już mi się zdarzało odpowietrzać. Ale w autach bez ABSu.
Natomiast w moim longu v6 ABS teoretycznie jest, ale czujników od niego już dawno nie ma, czyli nie funkcjonuje. Sama pompa jednak obecna jest.
Przy wymianie cylinderków z tyłu u mechanika, on odpowietrzył grawitacyjnie. Tzn zalany zbiorniczek, odkręcony odpowietrznik w tylnym prawym kole i czekanie. Jak już wyciekał sam płyn to jeszcze standardowo jedno przepompowanie pedałem i koniec.

Natomiast w internecie widzę, że przy autach z ABSem metodologia jest inna. Na włączonym silniku, najpierw przód, później tył. Coś tam żeby robić przerwy żeby pompa absu nie działała za długo - no ale u mnie to ona się chyba w ogóle nie załączy?

Jak w moim przypadku się do tego zabrać?

I pytanie bonusowe - co jeżeli w międzyczasie poziom płynu spadł za nisko i mogła się zapowietrzyć pompa?

(zdemontowałem zaciski, zakręciłem niby przewody śrubami z podkładkami i dolałem płynu do pełna ale i tak się coś tam sączyło i kiedy wróciłem do auta to już płynu w zbiorniczku było na dnie)


Na górę
Post: śr wrz 02, 2020 4:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Nooo i wydedukowałem, że pewnie zapowietrzyła się ta pompa absu a bez czujników nie wystartuje. Zamiast próbować ją jakoś uruchomić na ostro po prostu ją wywaliłem.
Z pompy hamulcowej szły dwa przewody. Potem z pompy ABS szły trzy. Jeden na tył i dwa na przednie koła. Więc bez zbytniego kombinowania, w miejscu pompy abs dałem jedną złączkę 1do1 - czyli jeden obwód pompy idzie na tył. I jeden trójnik - drugi rozdzielony na przednie koła.

I znowu przepompowałem przez to litr płynu i lipa. Pedał miękki, po odpaleniu nawet bardzo.
Z tyłu nadal pojawiają się jakieś 1-2 mikrobąbelki przy odpowietrzaniu. Z przodu nawet więcej. SKĄD?

Przepompować przez to jeszcze więcej i w końcu wszystkie wyjdą, czy coś może być nie tak?
Wycieku nigdzie nie widać (zaciski, cylinderki, przewody wszelkie). A jak nie cieknie to nie może też zasysać powietrza.

Czy może być coś z serwem albo pompą co by dawało taki efekt?
Do tej pory było ok...


Na górę
Post: śr wrz 02, 2020 5:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 97
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: 3D
Rok prod.: 1996
A nie trzyma korektor przy tylnym moście (jeśli jeszcze go masz)?

_________________
1996 | 3D | G16B | 4''+2'' | KL71 31X10.5R15


Na górę
Post: czw wrz 03, 2020 6:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Mateusz pisze:
A nie trzyma korektor przy tylnym moście (jeśli jeszcze go masz)?

Korektora już nie ma.
Chyba jeszcze kupię zestaw uszczelniaczy pompy hamulcowej bo więcej pomysłów nie mam. Rozważałem na początku - ale odpuściłem bo przecież było wszystko ok.
No i nie chciałem zapowietrzyć pompy ABS o-)

Głupie 20zł ale znowu robota. Trzeba próbować.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl