suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 1:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 12, 2021 7:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Hej grand vitara 1 opony Kumho road venture mt auto jezdzi 70 procent asfalt zbiera cały czas zewnętrzne strony opon. Na ile ustawić zbierznosc oraz jaki kąt koła? Vitara po lifcie 2 jadąc na wprost nie zdziera krawędzi opony widać po bieżniku najgorzej jest na zakrętach widać po oponie wina opon czy zmiany zawieszenia na lift dodam foto opony od wewnątrz i zewnątrz

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: pt sie 13, 2021 8:38 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zanim zaczniesz ustawiać zbieżność sprawdź wszystkie drążki kierownicze i końcówki.
Do tego gumy wahaczy i sworznie dolne wahaczy przy zwrotnicach.

Ddatkowo poza zbieżnością możesz mieć z przodu "tatrę" po lifcie - warto zainwestować w śruby mimośrodowe aby zniwelować efekt "tatry".

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 13, 2021 10:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Hej wszystko sprawdzone i wygląda tak że elementy zawieszenia są bez luzów tylko czy po lifcie katy koła zmieniać na 0stopni czy na ile powinno być? Śruby są z mimośrodem a wydaje był u mechanika i twierdzi że tak ma być a mi się wydaje że koła jakby schodziły się dołami do środka i na zakrętach zbiera zewnętrzne strony opon

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Post: wt sie 24, 2021 11:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Bolek pisze:
wydaje że koła jakby schodziły się dołami do środka

To jest właśnie efekt "tatry" - dodatni kąt pochylenia koła.
Zbieżność najlepiej ustawić tak jak powinna być lub ostatecznie na 0.

Ścinanie bieżnika jest objawem nieprawidłowego kąta pochylenia (tatra) jak i nieprawidłowej zbieżności - efekt będzie taki sam. Nie wiem tylko czy "tatra" ma duży wpływ na zuzycie opon, raczej głównie źle ustawiona zbieżność powoduje takie objawy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 31, 2021 7:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 23, 2021 9:14 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Tuchola
Silnik: 2.0 RHZ
Model: Grand vitara td
Rok prod.: 2001
Byłem na zbierznosci i 3,5mm na minus no i próby kiedy się ścina opona otóż przy jedzie tylko na wspost nie zbiera krawędzi dopiero przy skręcie test wyglądał tak że opony zostały pobrudzone i jazda na wprost krawędzie nie tkniete dopiero przy skręcaniu za krótki wachacz po lifcie czy jak opona kumho road venture

_________________
Grand 2.0 :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl