suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 26, 2024 8:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 04, 2012 8:44 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Miałem podobne cyrki w sj410 i skończyły się po wymianie obu przednich elastyków.
Pompę oczywiście możesz rozebrać, jeśli to jej wina, to albo puchnie tłoczek i nie puszcza płynu z powrotem, albo faktycznie jest jakiś syf.

Orcio pisze:
A proponuję przyjrzeć się układowi hamulców dokładniej. Tutaj korektor ma do rzeczy nawet z przodu (przynajmniej w części)
Wg mnie ten układ jest poje**** Jeden przewód od korektora łączy się z tym od przedniego prawego koła.
Ja się zastanawiam jaką pompę z serwem zaadoptować i wyrzucić ten korektor który w moim wypadku poci się i przez niego hamulce różnie działają.

Owszem, do korektora dochodzi przewód od przednich hamulców, ale to dziwaczne ustrojstwo reguluje ciśnienie płynu na tylne hamulce na podstawie ciśnienia z przedniego obwodu, nie ma fizycznego połączenia obu obwodów.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt wrz 04, 2012 9:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
Didymos pisze:
Miałem podobne cyrki w sj410 i skończyły się po wymianie obu przednich elastyków.
Pompę oczywiście możesz rozebrać, jeśli to jej wina, to albo puchnie tłoczek i nie puszcza płynu z powrotem, albo faktycznie jest jakiś syf.

Orcio pisze:
A proponuję przyjrzeć się układowi hamulców dokładniej. Tutaj korektor ma do rzeczy nawet z przodu (przynajmniej w części)
Wg mnie ten układ jest poje**** Jeden przewód od korektora łączy się z tym od przedniego prawego koła.
Ja się zastanawiam jaką pompę z serwem zaadoptować i wyrzucić ten korektor który w moim wypadku poci się i przez niego hamulce różnie działają.

Owszem, do korektora dochodzi przewód od przednich hamulców, ale to dziwaczne ustrojstwo reguluje ciśnienie płynu na tylne hamulce na podstawie ciśnienia z przedniego obwodu, nie ma fizycznego połączenia obu obwodów.

mylisz sie- korektor sily hamowania reguluje cisnienie zarowno na przednie jak i na tylne kola- proste pytanie dlaczego na pierwszej sekcji jest tylko jedno wyjscie?? , przerabialem hamulce w vitce i skonczylo sie na tym ze wywalilem calkowicie korektor, na pierwszej sekcji dalem tyl ( boo jest tylko jedno wyjscie) a na drugiej przod (bo sa dwa :) ) co sie okazalo?? jak mialem nowe szczeki z tylu to trzeba bylo sporo uwazac, po dotarciu sie pozostalo mi tylko cieszycc sie jazda bo hamulce owszem szybciej biora na tyl ale za to jest niemal niewyczuwalne...

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: wt wrz 04, 2012 9:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
A ciekawe jakby dać trójnik na przód? Próbował ktoś? Teoretycznie trzeba by było porównać pojemność pierwszej sekcji z pompą o tej samej średnicy i dwoma wyjściami z pierwszej.


Na górę
Post: wt wrz 04, 2012 9:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Dzięki za zaangażowanie w temacie :D

Podłubałem trochę dzisiaj przy aucie i takie są fakty.

Sprawdziłem przednie przewody hamulcowe, wydmuchałem płyn hamulcowy sprężarką w kierunku od odpowietrznika zacisku do pompy i przewody są całkowicie drożne. Metalowe przewody bez korozji i zagnieceń, gumowe też ok, bez spękań. Podłączyłem rurkę do przewodu przy pompie i bez oporu mogłem dmuchać w dwie strony.

Zabrałem się więc za pompę, rozłożyłem ją, stan jej metalowych podzespołów nienaganny, bez wżerów, prawie jak nowa. Jedynie po dokładnych oględzinach okazało się że jedno uszczelnienie, te na pierwszej sekcji jest lekko rozciągnięte i prawdopodobnie zaczęło ono blokować tą małą dziurkę którą płyn wraca.
W pompę też dmuchałem :wink: i nie było przejścia od przewodów do zbiorniczka w pozycji neutralnej pompy. Tłok pompuje a płyn nie odpływa.

Zamieniłem miejscami gumki pierwszej sekcji z drugą, ale przy montażu zbyt szybko chciałem złożyć i śrubokrętem jedną uszkodziłem. Jutro zamawiam w sklepie u kolegi nowy zestaw naprawczy do pompy Aisin 22,2mm, groszowy temat a wszystko będzie jak nowe :)

Jak już coś się wyjaśni to napiszę.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr wrz 05, 2012 7:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
Orcio pisze:
A ciekawe jakby dać trójnik na przód? Próbował ktoś? Teoretycznie trzeba by było porównać pojemność pierwszej sekcji z pompą o tej samej średnicy i dwoma wyjściami z pierwszej.

bedzie zbyt mala moc hamowania na przod, sprawdzalem, jest gorzej niz jak mam podpiete przednie kola na 2 sekcji
najlepiej byloby dopasowac taka pompe zeby miala na 1 sekcji 2 wyjscia

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: śr wrz 05, 2012 9:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
mobilek pisze:
mylisz sie- korektor sily hamowania reguluje cisnienie zarowno na przednie jak i na tylne kola- proste pytanie dlaczego na pierwszej sekcji jest tylko jedno wyjscie?? , przerabialem hamulce w vitce i skonczylo sie na tym ze wywalilem calkowicie korektor, na pierwszej sekcji dalem tyl ( boo jest tylko jedno wyjscie) a na drugiej przod (bo sa dwa :) ) co sie okazalo?? jak mialem nowe szczeki z tylu to trzeba bylo sporo uwazac, po dotarciu sie pozostalo mi tylko cieszycc sie jazda bo hamulce owszem szybciej biora na tyl ale za to jest niemal niewyczuwalne...


Możesz mieć rację, chociaż i tak sam korektor nie powinien mieć wpływu na blokowanie przednich hampli. Nie wiem, jak w vicie, ale w samcu tych korektorów było kilka rodzajów, za to pompa ma po jednym wyjściu na przód i tył.
Jako, że zakładam z tyłu tarcze, mam zamiar przebudować cały układ - z przodu będzie tylko trójnik, a z tyłu prosty korektor od łady przerobiony na ręczne sterowanie, ale to oczywiście w sj410.

_________________
SJ416


Na górę
Post: śr wrz 05, 2012 9:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ja zweryfikuje wszystko jak zaloze tarcze, na razie funduszy brak i inne wydatki

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: sob wrz 15, 2012 10:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Mój problem rozwiązany.
Winna była pompa, ze starości popuchły uszczelniacze (dla porównania na zdjęciu środkowy jest nowy). Ten na sekcji od przednich hamulców zaślepiał małą dziurkę odpowiadającą za swobodny powrót płynu.
Załącznik:
1.jpg

Kupiłem zestaw naprawczy, trochę pracy i wszystko działa :D
A jak wygląda :wink:
Załącznik:
2.jpg


Koszt regeneracji pompy wyszedł mnie 20 zł, więc czasem warto zaryzykować i zobaczyć co w pompie siedzi.

Dziękuję wszystkim za pomoc :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 7:41 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ty tak wyczyścileś pompę czy jest nowa? :shock:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz wrz 16, 2012 8:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Pompa stara, umyta szczoteczką w płynie hamulcowym, tylko trzeba przyznać że wżerów nie miała, tylko zakurzona była. Ogólnie zadziwił mnie stan pompy bo w środku też taka ładna była :D
Jak już regenerować to tak żeby wyglądało na regenerowane :wink:
Załącznik:
3.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: czw lut 26, 2015 1:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Hej. Mam tarcze z Vitary 1.6 B 8V które są do przetoczenia . Znacie jakieś minimalne wartości odnośnie grubości tarczy ?


Na górę
Post: czw lut 26, 2015 2:06 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
8mm?

Obrazek


Typ tarczy hamulcowejpełnyŚrednica [mm]290
Powierzchniapokryty dodatkową warstwą
Grubość tarczy hamulcowej [mm]10
średnica otworu centrujacego [mm]107
średnica wewnętrzna [mm]182,5
otwór o śr [mm]13
średnica otworu [mm]139,5
Minimalna grubość [mm]8
Ilość otworów5
Wysokość [mm]46,2

Zastosowanie w pojeździe - [VITARA Cabrio (ET, TA) - 1.6]
Strona zabudowy
SUZUKI - Oś przednia od roku prod.SUZUKI - 1989.01

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lut 27, 2015 10:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Karwasz teraz to dopiero mam zagwozdkę , ale dzięki :D


Na górę
Post: wt maja 19, 2015 8:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 07, 2015 6:26 pm
Posty: 13
Silnik: 2.0 TD 71 KM
Model: Long 2.0 TD Automat
Rok prod.: 1996
Proszę o podpowiedź czy te klocki hamulcowe będą pasowały do Longa 2,0 TD (71 KM) 1996 r. (z opisu wynika że powinny pasować)


http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-prze ... 63833.html



Chodzi mi dokładnie o informacje czy w tym modelu i roczniku były stosowane układy hamulcowe różnych producentów (typów) czy tylko jednego ?

_________________
VITARA 2,0 TD LONG AUTOMAT 1996


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl