suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 10:48 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 07, 2010 9:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Odkopię, żeby nie robić nowego tematu.

Zapiekły mi się oba tłoczki z przodu. Po wymianie klocków mocno skorodowana część tłoka wlazła cylinder i tak już została (wcześniej próbowałem to oczyścić, ale bez sukcesów). Zabrałem się za wymianę tłoczków (zestaw z poloneza)- poszło łatwo i przyjemnie poza jednym mankamentem.

Osłonki na cylinder kompletnie nie pasują - są za krótkie i nie da rady wcisnąć drugiego końca między cylinder, a tłok.
Jak długo tak pojeżdżę, jeśli to zbagatelizuję?
Czy jest na to jakiś patent - poza kupnem dedykowanych gum?
Jak najłatwiej wcisnąć osłonki, jeśli tłoczek jest już założony?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 8:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Witam mam vitarkę 2,0 3d, i problem z hamownią po lifcie, przez który zaliczyłem wjazd w bagażnik seacika,A mianowicie hamuje tylko przód ,ale jak popada i jest mokro to hamownia jest dużo lepsza.Tego ustrojstwa z tyłu na belce nie mogę ruszyc jest całe zjedzone idzie zima i będzie lipa,jeżeli tak ma byc to jade w dół do orginału-Proszę o jakies rady


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 1:02 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kipulo pisze:
Witam mam vitarkę 2,0 3d, i problem z hamownią po lifcie, przez który zaliczyłem wjazd w bagażnik seacika,A mianowicie hamuje tylko przód ,ale jak popada i jest mokro to hamownia jest dużo lepsza.Tego ustrojstwa z tyłu na belce nie mogę ruszyc jest całe zjedzone idzie zima i będzie lipa,jeżeli tak ma byc to jade w dół do orginału-Proszę o jakies rady


Jesli regulator z tylu nie działa to wyjecie liftu nic nie da.

Jesli dziala to sa 2 sposoby:
1. podgiac troche dźwignię w regulatorze tak aby zasymulować wieksze ugiecie sierżanta
2. wstawic dystans pod sierzanta co sprawi że wróci on do poprzedniego wychylenia.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 1:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
dokladnie, wsadzenie dystansu lub przerobienie cięgna z wahacza do sprezynki
natomiast zastanawia mnei jak to wjechales w seiczaka ? przeciez glownie hamuje tylko przod . . . moze masz zapowietrzony uklad ?

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 2:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
kacjen pisze:
Odkopię, żeby nie robić nowego tematu.

Osłonki na cylinder kompletnie nie pasują - są za krótkie i nie da rady wcisnąć drugiego końca między cylinder, a tłok.
Jak długo tak pojeżdżę, jeśli to zbagatelizuję?
Czy jest na to jakiś patent - poza kupnem dedykowanych gum?
Jak najłatwiej wcisnąć osłonki, jeśli tłoczek jest już założony?



Późna odpowiedź... ale może komuś się przyda .
tydzień temu wymieniałem to i wpierw wsadziłem gumy oryginalne są za 20zł komplet :wink: potem przyłożyłem tłoczek i szprychą rowerową tym wygiętym końcem trzeba zahaczyć gumę i tak objechać by naszła na tłoczek , najlepszy sposób na złożenie gum z tłoczkiem w jakieś 3minuty :)

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 2:20 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Hamuje głównie przód (70% lub więcej) - to fakt, ale jak nie hamuje tył to skuteczność na sliskim jest dramatycznie niska i wyczuwalny jest brak tych 20-30%. Pewnym rozwiązaniem jest zapinanie 4x4 na sliskiej nawierzchni - wtedy hamowanie jest przenoszone na tył poprzez napęd (brak różnicówki centralnej pomaga, ale reduktor dostaje mocny wycisk).

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 5:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Właśnie zahamował tylko przód i byłem za blisko, u mnie orurowanie zerwało się ze śrub i zdemolowało mi przód,tylko czasami po deszczu czuc że tył hamuje.A dystanse mam założone, może spróbuje odpowietrzyc i pokombinuje z tym regulatorem


Na górę
Post: pn lis 28, 2011 7:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
jezeli podginanie regulatora nie pomoze to musisz go wymienic albo wyrzucic... przerabialem hamulce w vitarze i powiem ci ze bez regulatora hamuje tylko przednie lewe kolo, prawe jest po regulatorze... jezeli nie dziala jak wieksza czesc sily hamowania idzie wlasnie na to lewe kolo i z jakies 5 % mniej na lewe, tyl niemalze nie hamuje... z wyrzucaniem jest maly klopot- otoz na pierwszej sekcji pompy hamulcowej w vitarze jest tylko jedno wyjscie i- mozesz zrobic jak ja czyli wyrzucic regulator, wymienic przewody i przod wrzucic na 2 sekcje pompy a tyl na pierwsza (efekt jest taki ze tyl hamuje duzo wczesniej ale za to hamulce mam igielka bez zadnych regulatorow czyli bez problemu :) ) albo jest drugie wyjscie wymienic pompe i zrobic jak nalezy przod na 1 sekcji, prawe kolo osobno, lewe tez i tyl na 2 sekcji (wyjscie o wiele lepsze ale trzeba poszukac jaka pompa pasuje)

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz wrz 02, 2012 9:02 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Mam taki problem z hamulcami w mojej Vitarze.

Kupując auto wiedziałem że hamulce przednie są do wymiany i że po rozgrzaniu ściąga trochę w lewo, ale dojechałem normalnie 25 km do domu.
Dzień później wziąłem się za demontaż lewego zacisku, poczyściłem, złożyłem i jeszcze gorzej. Po krótkiej przejażdżce zacisk się tak zblokował że tarcza była czerwona. Ostygła, wszystko puściło i normalnie mało hamując dotarłem do domu.

Zamówiłem więc nowe tarcze, klocki i zestawy naprawcze zacisków Frenkit (tłoczki i gumki). Zaciski mam Tokico 54 mm. Przyłożyłem się do ich regeneracji, 2 dni działałem, zaciski oczyściłem, pomalowałem farbą żaroodporną, usnąłem porządnie rdzę z miejsc gdzie wchodzi uszczelnienie tłoczka i osłona gumowa, wszystko nasmarowane smarem który był w zestawie. Tłoczek spokojnie wcisnąłem palcami, wyciągnąć nie mogłem, ale uznałem że to przez gęsty smar, jak sprężarka pompowałem to wychodziły. Hamulce po złożeniu jak nowe.

Odpowietrzyłem układ, wymieniłem płyn na ATE DOT3, bo na zbiorniczku mam "only DOT3". Stary płyn syf, ciemny, z przodu emulsja z wodą, bo stare tłoczki miały duże wżery.

Wszystko było by super żeby nie to że hamulce dalej po nagrzaniu się blokują, tylko teraz obie strony równomiernie :( :( :(

Po kilku przyhamowaniach zaczyna powoli łapać hamulce potem coraz mocniej i mocniej. Po 5 km zaczynają się palić.

Pomóżcie mi bo nie chce przegrzać nowych tarcz, a już nie mam koncepcji co może być :?

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: ndz wrz 02, 2012 8:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Sprawdź przewody elastyczne, mogą być spuchnięte ze starości i nie puszczają płynu z powrotem.

_________________
SJ416


Na górę
Post: ndz wrz 02, 2012 9:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
albo korektor trzyma, moze tez trzeba by bylo sprawdzic pompe czy wraca i czy jest drozna

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz wrz 02, 2012 9:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Też zacząłem obstawiać pompę że jest gdzieś przytkana na pierwszej sekcji. W układzie był syf więc może płyn powoli odpływa.

Czy dobrym pomysłem sprawdzenia drożności przewodów hamulcowych będzie odkręcenie odpowietrznika w zacisku, przewodu przy pompie i przedmuchanie sprężarką, w kierunku od odpowietrznika do pompy?

Jak mogę samą pompę przeczyścić i sprawdzić?

Co ma korektor siły hamowania do przodu i jak go sprawdzić?

Może warto ogarnąć drugą pompę z przewodami na podmiankę :?: W razie co mam na miejscu skąd, ale oczywiście nie za darmo, więc szukam innych rozwiązań :wink:

Przepraszam za taki nawał pytań, ale pierwszy raz się z czymś takim spotykam, że wymiana tarcz, klocków i regeneracja zacisków nic nie dają, a raczej pogarszają sprawę.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: pn wrz 03, 2012 1:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Korektor nie ma nic do przednich hamulców.
Przepchnięcie płynu w kierunku odwrotnym też raczej nic nie da, bo rzecz w tym, że płyn pod ciśnieniem przechodzi do zacisku, a bez ciśnienia - po puszczeniu pedału hamulca, nie wraca do zbiorniczka.
W momencie, kiedy zablokuje hamulce, spróbuj poluzować odpowietrznik i sprawdź, czy to odblokuje zacisk, jeśli tak, to wina jest po stronie pompy albo przewodów, jeśli nie, to wina najpewniej leży w samym zacisku.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pn wrz 03, 2012 4:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
A proponuję przyjrzeć się układowi hamulców dokładniej. Tutaj korektor ma do rzeczy nawet z przodu (przynajmniej w części)
Wg mnie ten układ jest poje**** Jeden przewód od korektora łączy się z tym od przedniego prawego koła.
Ja się zastanawiam jaką pompę z serwem zaadoptować i wyrzucić ten korektor który w moim wypadku poci się i przez niego hamulce różnie działają.


Na górę
Post: pn wrz 03, 2012 4:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Ok, to na początek wymontuję pompę i zobaczę czy nie ma w niej jakiś zanieczyszczeń. Na dnie zbiorniczka jest czarno, więc pewnie i w pompie jest taki osad.

Moje przemyślenia są takie, że póki były słabe hamulce, słabo blokowało, na nowych się to nasiliło i równo obie strony biorą.

EDIT: Sprawdziłem wczoraj i po odkręceniu odpowietrznika pięknie puściły hamulce. Czyli pewnie pompa, bo wątpię żeby dwa przewody na raz trzymały.

Pompa z zewnątrz idealna, sucha itp. Jest sens rozbierać i czyścić :?:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl