suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 16, 2009 9:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Witojcie,
Dziś po zaciągnięciu ręcznego i jego zwolnieniu lewe koło zostało zablokowane. Próba do przodu, do tyłu, pukanie w bęben nic nie dało. Przejechanie kilku metrów również nic - podgrzałem tylko bęben. Sytuacja miała miejsce po jeździe, bez żadnego moczenia, wiec zamarznięcie wykluczone. Dodam, że dźwignia ręcznego stała się luźna mniej więcej do wysokości drugiego ząbka. Autko przechodziło ostatnio przegląd. Hamowanie ok, natomiast właśnie na ręcznym prawe koło wyraźnie słabiej hamowało.
Pomóżcie proszę:(. Od czego zacząć i czego się spodziewać? Co się mogło spieprzyć?

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 9:50 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
linka chyba sie zatarła pierwsze mrozy daja znac

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 10:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Sławku, fajnie by było gdyby to była tylko linka. Powiedz tylko jak odblokować koło żeby jechać ją wymienić nie zarzynając szczęk i bębna?

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 11:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Weź może jakiś gruby pręt i przez felgę przypie%dol młotkiem porządnie kilka razy. O ile tylko się zapiekło albo przymarzło to puści. Chyba że coś tam się zablokowało na amen, to trzeba i tak zdjąć bęben.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 11:39 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
tylko nie zdejmiesz bebna jak jest reczny zaciagniety
opukac beben mozna linka jak nie odpusciła bedzie bardzo napieta
według mnie trzeba uciac linke przy wejsciu w beben co nie jest proste

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 12:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
A czy czasem od środka nie ma otworów w bębnie do luzowania samoregulacji szczęk - może tam jakimś srubokrętem da sie pogmerać.


Na górę
Post: pt gru 18, 2009 11:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Opukiwanie w końcu pomogło. Szczęki puściły, ale nie do końca - jeszcze obcierało. Pogoda skutecznie zniechęciła mnie do samodzielnej walki więc zaprowadziłem auto do najbliższego zakładu. Rozebrali, poczyścili, wymienili cylinderki bo ciekły i wydali samochód. Wyjechałem dzielnie i okazało się, że nie mam hamulców :evil: Mięki pedał wpadający niemal do podłogi. Całe szczęście, że hamowanie silnikiem mam opanowane do perfekcji i zawsze go używam a hamulcem tylko pomagam :wink:
Pedał miękki i twardnieje dopiero po kilkukrotnym pompowaniu - czyli chyba klasyczny objaw zapowietrzonego układu.
Wróciłem do mechaników i wyjaśniłem grzecznie czego mi brakuje i dlaczego. Szef zakładu próbował jeszcze "namówić" mnie na wymianę pompy poddając w wątpliwość fakt nieodpowietrzenia układu chamulcowego :twisted:
Równie grzecznie spytałem czy zrobią to w ramach reklamacji, ponieważ wcześniej pompa nie przepuszczała.
Pan stwierdził, że "jednak" jeszcze raz sprawdzą wszystko i zobaczymy. Dziś ponownie odbieram samochód, napiszę co i jak oraz wystawię ocenę znanemu sieciowemu zakładowi.

Slaw czemu Ty nie mieszkasz na mojej ulicy? Przydałbyś się czasem/często a ja nie miałbym nigdy stresu :wink:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: pt gru 18, 2009 6:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Krzychu pisze:

Slaw czemu Ty nie mieszkasz na mojej ulicy? Przydałbyś się czasem/często a ja nie miałbym nigdy stresu :wink:


No właśnie - a raczej ....
Slaw - czemu się na Śląsk nie przeprowadzisz, albo chociaż dałbyś się sklonować czy jak... :wink:


Mnie po wymianie cylinderka przez mechaniora - praktycznie naprawiane koło nie hamuje. Odpowietrzyć też nie raczył. :roll:

Za wymianę cylinderka + wymianę 2 simmeringów (nawet nie pamiętam jakich - ciekło w okolicach misy olejowej) zapłaciłem 350zł. - Samej robocizny.

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: sob gru 19, 2009 12:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Odebrałem vitarę. Nie miałem już siły gadać z cwaniakami :?
Auto ledwo hamuje, zablokować kół na śniegu nie da rady. Pseudomechanik uważa, że normalne jest, że pedał zaczyna hamować prawie nad podłogą.
Szkoda mi słów i czasu, żeby opisywać. Ja naprawdę wolę zapłacić drugi raz i mieć pewność, że nie zabiję swojej Żony, Syna i siebie przy okazji.

Wnioski:
1. Podobno odpowietrzyli ponownie (wierzę - jest odrobinę lepiej niż wczoraj) ciekawe jak to robili...
2. Uwzględnili reklamację - nawet grosza nie chcieli (wiedzą, że coś spiepszyli ale nie wiedzą co)
3. Dziś już nie miałem propozycji wymiany pompy -nawet spytałem specjalnie (chyba wiedzą, że jest OK, gość twierdzi, że pedał mięki, bo taka pompa ale tak ma być)
4. A teraz wystawiam antyreklamę - Feuvert na Ursynowie przy Puławskiej. Omijajcie szerokim łukiem. Rozliczę się z nimi inaczej -mam możliwość załatwienia sprawy troszkę na wyższym zawodowym szczeblu :twisted:
5. Slaw jutro będę Cię męczyć telefonami... Pojeździsz sobie troche dieslem. Zapewniam, że silnik nie jest już takim mułem jak ostatnio :mrgreen:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: sob gru 19, 2009 12:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
"Auto ledwo hamuje, zablokować kół na śniegu nie da rady. Pseudomechanik uważa, że normalne jest, że pedał zaczyna hamować prawie nad podłogą.
Szkoda mi słów i czasu, żeby opisywać. Ja naprawdę wolę zapłacić drugi raz i mieć pewność, że nie zabiję swojej Żony, Syna i siebie przy okazji."

Życzę Ci żeby jazda nie skończyła się przykro. -ale czy jest sens w takim stanie jeżdzić poza sytuacjami "musowymi"?

Ale zastanawia mnie jak to może być - robi jeden muł z drugim papra robotę, bierze za to kasę i nie ma ani ochoty sprawdzić działania hamulców?!!!!, po wymianie cylinderków nieodpowietrzyć?!!! i oddaje auto "sprawne"?!!!!
A tylu ludzi nie ma pracy!!! Ja bym nie odpuścił. To nie chodzi o krzywe przyklejenie emblematu tylko o HAMULCE!!!!


Na górę
Post: wt gru 22, 2009 4:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
piotrpat pisze:
A tylu ludzi nie ma pracy!!! Ja bym nie odpuścił. To nie chodzi o krzywe przyklejenie emblematu tylko o HAMULCE!!!!

Napisałem przecież, że nie odpuszczę, tylko załatwię to po swojemu :wink: .
Umówiłem się już ze Sławkiem, na poprawkę po "specjalistach". Zobaczymy co tam nakombinowali.

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: pn gru 28, 2009 6:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
ja stawiam na niewykonanie jakiegoś elementarnego ruchu podczas naprawy układu hamulcowego ;) np nie odpowietrzyli do końca ;)

Cytuj:
mam możliwość załatwienia sprawy troszkę na wyższym zawodowym szczeblu

pracujesz w skarbówce? ;) :twisted:

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt sty 05, 2010 10:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Po wizycie u Sławka wszystko działa jak trzeba. Problem był z linką od ręcznego. Sławek wie najlepiej, więc obiecał że opisze :mrgreen:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: wt sty 05, 2010 11:11 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Krzychu do Feuvert'a czy innych tego typu wynalazków sie nie jezdzi. Oni naprawde max co potrafia zrobic to wymienic olej i filtry ;)

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: wt sty 05, 2010 1:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Murzyn pisze:
Krzychu do Feuvert'a czy innych tego typu wynalazków sie nie jezdzi. Oni naprawde max co potrafia zrobic to wymienic olej i filtry ;)


Naprawdę? :shock: :lol:
Przeczytaj najpierw całość. Z przyblokowanym kołem słabo się jeździ, więc najbliższy warsztat jest czasem jedynym możliwym wyjściem.

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl