suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=3470 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | x-bowman [ śr cze 02, 2010 10:48 am ] |
Tytuł: | servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
Sprawa wygląda tak: w Pajęcznie (2010) po przejeździe przez (dla longa) trudniejszy odcinek błota ostro osłabły hamulce, tzn. po naciśnięciu pedału trochę hamował ale trzeba było zapierać się o kierownicę. Zrzuciliśmy to na karb zapchania bębnów i zabrudzenia tarcz/zacisków i jakoś dowlekliśmy się do Wawki. W domku hamulce zostały dokładnie oczyszczone, na przód poszły nowe klocki, dla pewności cały układ odpowietrzyliśmy i d...pa. Po naciśnięciu hamulca słychać syk, po czym pedał się podnosi a siła hamowania jest (jak kiedyś pisał milas w skali 1-10) na 1 - jak sprawdziłem, ręcznym się lepiej hamuje niż pedałem. Ojciec sprawdził podciśnienie (pompa jest przy alternatorze) - jak najbardziej działa, tzn. zasysa. Nic innego nie przychodzi nam do głowy jak uszkodzona membrana w servie. I tu mam kilka pytań: *Czy rzeczywiście mogło paść servo? *Jeśli tak, to czy można to gdzieś zregenerować? *W intercars-ie nie maja zamiennika. Czy słyszeliście może o jakichś? *Czy awarie serva są częste dla przebiegu rzędu 200tys km? *Czy warto się pakować w używkę ew. czy można na jakoś na sucho sprawdzić czy servo nie jest uszkodzone? *Czy servo z samochodu z automatem jest bardziej/mniej zużyte niż takie z samochodu z wajchownicą? *Czy wymiana serva wymaga jakichś specjalistycznych narzędzi/procedur? Jak najlepiej do niej się zabrać? *Co w ogóle moglibyście doradzić? Z gróry dzięki za rady. A - samochód taki jak w podpisie, rok produkcji 96/97 - hamulce pewnie kompatybilne z wersją long V6 i krótką 2.0 16V. |
Autor: | linkin70 [ śr cze 02, 2010 1:20 pm ] |
Tytuł: | Re: servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
sprawdż czy czaem nie spadła sprężynka z regulatora siły hamowania u mnie tak było |
Autor: | x-bowman [ śr cze 02, 2010 1:35 pm ] |
Tytuł: | Re: servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
czy masz na myśli korektor siły hamowania tylnej osi? |
Autor: | linkin70 [ śr cze 02, 2010 1:46 pm ] |
Tytuł: | Re: servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
tak |
Autor: | himself [ śr cze 02, 2010 4:21 pm ] |
Tytuł: | Re: servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
mialem to samo ale w longu 16 V obecnie jestem na etapie regenaracji zaciskow ktore jutro rano montuje, zobaczymy czy cos sie poprawi. Jak ta sprezyke specjalnie zdjolem u siebie i wtedy autko nieco lepiej zaczelo hamowac, ale i tak w skali od 1-10 dam 2,5 :/ jak regeneracja zaciskow nie pomoze, wezme sprawdze bebny , jak to nie pomoze to zostanie juz chyba tylko pompa choc gdy wyciagalem tloczki pompa ladnie pomopowala i je ladnie wypchnela pozdr |
Autor: | Klocher [ śr cze 02, 2010 11:28 pm ] |
Tytuł: | Re: servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
Witam Miałem podobny problem . Sytuacja była po przekładce z anglika taka że hamulec syczał jeżeli sie go nie przyciskało i żeby hamować trzeba było bardzo mocno pedał wciskać a i tak nie chciał "Wchodzić " w ziemie ... myśleliśmy że układ nie odpowietrzony jednak podczas odpowietrzania okazało się jest w pożądku i zaobserwowaliśmy że wydobywają sie bąbelki ze zbiornika ... postawiliśmy na serwo użylismy starego z anglika i wszystko wróciło do normy sądzę ze u CIebie będzie podobnie |
Autor: | x-bowman [ czw cze 03, 2010 9:29 pm ] |
Tytuł: | Re: servo pompy hamulcowej chyba padło (2.0 diesel) |
Wielkie dzięki Klocher za info. Sprawdziłem korektor - sprężynka jest na miejscu i daje się poruszyć dźwignią (napinając sprężynę), także zakładam że jest ok. Dla testu zdjąłem jeszcze wężyk od serwa i spróbowałem zahamować ... i trochę było lepiej - przynajmniej pedał nie rósł. Tak więc serwo na pewno do wymiany. Trochę poszperałem i z obserwacji i przypuszczań wychodzi mi, że 1)są trzy rodzaje serw- 1.6, 2.0, i GV2006 2)serwa i pompy RHD są lustrzanymi odbiciami LHD (serwo ma wejście podciśnienia z po przeciwnej stronie) 3) (przypuszczenie) serwa Vitary 2.0 i GV 98-06 są takie same, tylko pompy trochę się różnią - w V zbiorniczek na płyn jest prostopadły do osi tłoka (godz. 9), a w GV jest odchylony nieprostopadle (godz. 8:55) - tak jakby serwo było przykręcone do niepionowej przegrody (w V przegorda jest pionowa) Poszukałem trochę na all... i znalazłem tylko jedno serwo do vitary 2.0 (razem z pompą) i kilka do GV98. I tu się właśnie zastanawiam - czy kupić na pewno pasujące serwo ale starsze od V czy nowsze od GV98 i modlić się że będzie pasować. A może założyć od razu komplet pompa-serwo od GV98? Wiecie może jak to jest - co będzie pasować do czego? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |