suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 6:22 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 624 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 19, 2009 10:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
milas pisze:
czyli tarcze zakladasz na orginalny obrobiony beben witary
czyli automatycznie robi sie dystans na kolach o grubosc tarczy ?dobrze mysle czy sie myle



Dobrze Myślisz :wink:


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 9:10 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
czyli 2 obiady na jednym ogniu niedosc ze bedzie lepiej stawac to jeszce niebedzie sie przewracac na trawersach (odpukac) a co zatym idzie mozna jescze troche ja podniesc :lol:

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 9:12 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Jakis mega dystans to to nie jest, grubosc bebna minus podtoczenie na tarcze
Zostaja org szpilki, coby calość nie była zbytnio skomplikowana.


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 10:02 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
A czy nie lepiej zostawić tył na bębnach a spróbować zająć się przodem żeby poprawić sprawność tarczowych ? Mam w plaskaczu (Picasso) z przodu tarcze i z tyłu bębny i przy masie 1400 kg hamuje tak ze dwa razy lepiej niż Vitara więc ja spróbuje iść w tym kierunku ;)

Pozdr

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 10:13 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
unix pisze:
A czy nie lepiej zostawić tył na bębnach a spróbować zająć się przodem żeby poprawić sprawność tarczowych ? Mam w plaskaczu (Picasso) z przodu tarcze i z tyłu bębny i przy masie 1400 kg hamuje tak ze dwa razy lepiej niż Vitara więc ja spróbuje iść w tym kierunku ;)

Pozdr
W bębnach się zbiera masa szlamu, szybko się zużywają przez to i słabo hamują, w tarczowych nie ma gdzie i nie trzeba się z nimi tak pieścić. I o to chodzi tutaj ;) Wzrost skuteczności hamulców po rozpędzeniu się do 140 km/h jest w sumie efektem ubocznym ;)

Hadek: Naprawdę świetna fotorelacja. Rozwiązanie proste, nieprzekombinowane, skuteczne i eleganckie :) A do tego na popularnych podzespołach :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 10:21 am przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt sty 20, 2009 10:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 29, 2007 4:43 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Połaniec
unix pisze:
A czy nie lepiej zostawić tył na bębnach a spróbować zająć się przodem żeby poprawić sprawność tarczowych ? Mam w plaskaczu (Picasso) z przodu tarcze i z tyłu bębny i przy masie 1400 kg hamuje tak ze dwa razy lepiej niż Vitara więc ja spróbuje iść w tym kierunku ;)

Pozdr

zmiana bębnów na tarcze podyktowana jest zapychaniem się błotem bębnów :wink:
ale ja się nie znam :roll:

_________________
Suzuki Vitara X90


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 10:21 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
bigos pisze:
unix pisze:
A czy nie lepiej zostawić tył na bębnach a spróbować zająć się przodem żeby poprawić sprawność tarczowych ? Mam w plaskaczu (Picasso) z przodu tarcze i z tyłu bębny i przy masie 1400 kg hamuje tak ze dwa razy lepiej niż Vitara więc ja spróbuje iść w tym kierunku ;)

Pozdr

zmiana bębnów na tarcze podyktowana jest zapychaniem się błotem bębnów :wink:
ale ja się nie znam :roll:



dokladnie tak
jezdzac w ternie tylne hamulce znikaja po 4 wyjazdach
a tarcze opluczesz kercherem i tyle

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 12:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 7:46 am
Posty: 258
Lokalizacja: Mielec
Rozumiem ;)

Pozdr

_________________
Spodnie są ważniejsze od żony. Istnieje wiele miejsc, do których można iść bez żony i niewiele, do których można iść bez spodni...

Vitara 3D '91 by OME 2" + LSD + 30" + Escape 10000 lbs + Safari Snorkel


Na górę
Post: wt sty 20, 2009 9:23 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ten zestaw z samuraia podejdzie do mostu V?Jak wygląda kwestia rozkładu siły hamowania?Czy fabryczny korektor wystarczy?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz sty 25, 2009 9:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Mocowanie zacisku z mostu samuraia niestety nie bedzie pasowało.
Wczoraj zabrałem sie za motanie mocowania do mostu vitki, niestety, musze przeprosic pilnik,duzo pichutania bedzie :|


Na górę
Post: pn sty 26, 2009 8:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
dobry pilnik niejest zły
niejest to cnc ale ile frajdy :lol:

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: czw lut 19, 2009 9:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Vitka.
Udalo sie w koncu skonczyc mocowanie zacisku do mostu vitarowego :D
Wczoraj odebrałem gotowe wypałki.
Tak to wygląda:
Obrazek

Wiem, wiem, kształt nieregularny, ale co zrobic, wew strona pochwy jest taka fabrycznie.

Zeby to zalozyć trza odrobine poprawic most:
Obrazek

Kabrówa, chwila strachu i po kłopocie 8)

Mozemy montowac do mostu.
Tutaj bedziemy musieli pozbyc sie czesci tarczy kotwicznej do bebna i wymienic sruby z dekla łożyska na nieco dłuższe:
ObrazekObrazek




Nastepnym krokiem bedzie zamocowanie stoczonego bebna i przedniej tarczy hamulcowej.
Miedzy zacisk Forda a jego mocowanie należy włozyc dystans i gotowe:
Obrazek

Na sam koniec pozostanie nam zmotanie linek i przewodów hamulcowych.
Ale o tym pozniej :wink:


Na górę
Post: pt lut 20, 2009 10:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 14, 2007 9:33 pm
Posty: 85
Lokalizacja: CHEŁM/lubelskie
witam
po niedzielnaj przejazdźce rozsypało mi się w 4x4 lożysko tylne :cry:
co zmotywowało mnie do planowanego od miesiąca zakładaniu tarcz na tyl
właśnie jestem na etapie staczania bębnów
a 2dni temu byłem przekonany , że założe zaciski z passata/audi a4 (97'->) z aluminiowymi zaciskami (leciutkie!!) a po zaczęciu przymiarek okazalo się , iż te zaciski nijak się nie zmieszczą ani do felg stalowych ani alu
zaciski są za wysokie/
przymierzałem też z pasata gti 90r.(ta sama konstrukcja co ford)podchodzą na styk więc też odpadają
ale że trafily się w cenie złomu zdrowe z forda(sierra ,scorpio,granada,escort), po przymiarkach okazują sie idealne :shock: jakby byly robione do vitary

oczywiście zakładając projekt z tarcz przednich

golf/oktawia itp też się niezmieszczą :arrow:

:D

_________________
vitara 3d kl71-30" ,wahacze rurowe-mojej roboty,tarcze tył,wyciągarka escape evo,stalowe zderzaki
T:502092084


Na górę
Post: czw lut 26, 2009 10:11 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Hamulce juz zamontowane, sprawdzone i odziwo działaja.
Tyl na sliskim hamuje odrobine pózniej niz przód.
Na czarnym przy nowych klockach, nie udało się zablokować tyłu.
Rękaw betonowy.
ponizej kilka fotek, wprawdzie na samim, ale sam układ, jest niemal identyczny.
Obrazek

Potrzebujemy trojnik, na koncówki 10
Jeden łacznik na 10
Przewód hamulcowy miedziany dł 1500mm.
Maszynke do zarabiania przewodów(allegro, koszt około 30pln)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stare linki obcinamy przy samym koncu.
Kupujemy w sklepie nakretke 6 o dł 20mmn
Wiercimy otwór o srednicy 4mm na przelot i juz mamy gotowe zakonczenie linki
Obrazek
POzostaje nam jeszcze przerobic fordowskie mocowanie linki przy zacisku.
Ja zrobiłem to tak:
z kawałka blachy 5mm, wyrzezbiłem prostokącik ktory zmiescił się na ciegnie zacisku.
Wywierciłem w nim otwór o śr 5mm, tak żeby bez problemu przeszła linka.
Nastepnie przyspawalem go do ciegna i gotowe :D
Obrazek
Na sam koniec odpowietrzamy hamulce i w błoto :wink:


Na górę
Post: ndz mar 01, 2009 8:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 14, 2007 9:33 pm
Posty: 85
Lokalizacja: CHEŁM/lubelskie
Obrazek
bębny stoczone na 10mm,centrowanie tarczy na zewnątrz flanszy z bębna
Obrazek
szpilki z przednich piast(są o 2-3mm wyższe)+ ztoczenie flanszy daje ok 5mm do moich szpilek i felg niezbądne
Obrazek
tarcze ztoczone na fi 280mm(ale wysokość fordowskiego klocka pozwoala jeszcze ztoczyć do 275mm)
Obrazek
mocowanie jażm zroboine z piasty tylnej z passata b3 wersja z tarczami (pasuje na rozstaw śrub zacisku) i przyspawane
Obrazek
po wyjeciu blachy kotwiczej szczęk powstałą 3mm szczeline miedzy dekielkami dociskającymi łożysko, a płaszczyzną śruby aby niedeformować dekielków trzeba dać 3mm podkładki
linka wykozystuje uszy z oryginalnej linki forda i po nagwintowaniu wkręcone w 20mm tulejki i zaklepaną odciętą na odpowiednią długość linką vitary

przewody metalowe krótkie ok 10cm przy zaciskach (z passata b3 przód) ,aby nie było tendencji zahaczania o gałęzie,a dalej gumowe krotkie do amortyzacji i z prawej trojnik a lewej metalowy

_________________
vitara 3d kl71-30" ,wahacze rurowe-mojej roboty,tarcze tył,wyciągarka escape evo,stalowe zderzaki
T:502092084


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 624 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl