suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lip 20, 2018 5:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7
Autor Wiadomość
Post: pt lut 05, 2016 10:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 10:14 pm
Posty: 28
Taki skromny tylko dodatek do pomocnego tematu. Do ściągania wąsa: ściągacz i lekkie wzmocnienie momentu młotkiem. Poczekać i dokręcić odrobinę. U mnie po pięciu minutach naprężenie spowodowało ściągnięcie. Było cicho w garażu i mało co nie puściłem w rajstopy :)

_________________
Vitara 1,6 8V; lift; Fedima; SpawLock; Winch i łopata ;)


Na górę
Post: wt lis 15, 2016 8:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Witam wszystkich. W związku z tym że mam kilka dni urlopu wziąłem się za rozbiórkę vitary no i mam problem z przekładnią kierowniczą a mianowicie z wyciekiem płynu od wspomagania. Pierwszy raz czyli około miesiąc temu ciekło z uszczelniacza nad wąsem więc wymieniłem tamte uszczelniacze zgodnie z opisem na pierwszej stronie. Niestety po około miesiącu ujrzałem że lekko cieknie z uszczelniacza w miejscu gdzie wchodzi wałek kierowniczy. Właśnie udało mi się to rozebrać i trochę się zawiodłem ponieważ uszczelniacz znajduje się za łożyskiem a łożysko jest osadzone tak że raczej nie da się go wyjąć bez pomocy gazów. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mógłbym wybić to łożysko waląc jakoś młotkiem w pręt który opierałby się o pierścień wewnętrzny łożyska tym samym wybijając łożysko i prawdopodobnie je niszcząc... Tyle że problem jest taki że to łożysko jest prawdopodobnie bardzo ciężko dostępne w Polsce i pewnie jest bardzo drogie :/ wymiary łożyska to 38x18,7x10 a numer na łożysku to: DG1938A. Boję się tego dotykać i nie wiem czy po prostu nie zapierniczyć tego jakoś silikonem czego bardzo nie chce robić :( Pomocy panowie.


Załączniki:
uszczelniacz2.jpg
uszczelniacz2.jpg [ 49.53 KiB | Przejrzano 1270 razy ]
uszczelniacz1.jpg
uszczelniacz1.jpg [ 42.29 KiB | Przejrzano 1270 razy ]
lozysko przekladni kierowniczej vitara.jpg
lozysko przekladni kierowniczej vitara.jpg [ 46.21 KiB | Przejrzano 1270 razy ]

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek
Na górę
Post: wt lis 15, 2016 8:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5076
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Z tego co widzę to uszczelniacz można wydlubać bez problemu, to jest typowe rozwiązanie. łożyska w takich elementach sie wyciska na prasie, albo wybija przy pomocy tuleji o podobnych rozmiarach prz3z drewniany klocek a nie nakurwia młotkiem.

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lis 15, 2016 9:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Gdyby to było takie proste jak piszesz to nie pisałbym tego posta. Problem w tym że na pierwszym zdjęciu widzisz tylko mały kawałek uszczelniacza. Żeby wyjąć uszczelniacz trzeba wyjąć łożysko i tu jest pies pogrzebany ponieważ trzeba by je wybić od strony tegoż właśnie uszczelniacza. Znalazłem post w którym kolega michcron opisuje ten własnie problem ale nie pisze jak poradził sobie z tym łożyskiem ;/ ma ktoś jakieś namiary na tegoż kolegę ?

PS: post michcrona :
viewtopic.php?f=14&t=12938

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: wt lis 15, 2016 10:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Udało mi się ściągnąć kołnierz który opisałem że prawdopodobnie jest to łożysko igiełkowe. To była tylko pierwsza część tegoż łożyska. Niestety strasznie się zassała i nie chciała zejść więc napsikałem WD-40 trochę poczekałem i dorwałem bardzo małą sprężynkę którą udało mi się podwadzić ten kołnierz. I teraz dokładnie widać na zdjęciu że łożysko jest wprasowane w korpus i trzeba będzie korpus grzać bo innego wyjścia nie widzę. Łożysko ma 10mm grubości a wprasowane jest na około 5,5mm więc choćbym nie wiem jak się starał to go nie wyjmę. Załączam fotki i czekam na jakieś sugestie :) Pozdrawiam

Przemek


Załączniki:
samo lozysko.jpg
samo lozysko.jpg [ 30.47 KiB | Przejrzano 1262 razy ]

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek
Na górę
Post: śr lis 16, 2016 8:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5076
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Weź to puknij w wewnętrzną bieżnię delikatnie od strony tego uszczelniacza. Tylko niczym ostrym.
Łożysko nie powinno mocno siedzieć a i tak jest wprasowane tylko połowę. Ewentualnie wydłub ten stary uszczelniacz i może da się je wybić po zewnętrznej bieżni.
Ewentualnie można dorobić prostu ściągacz z długiej śruby i dwóch nakrętek, ale trzeba by ciąć i spawać.
Kombinuj :roll:

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lis 16, 2016 1:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Cześć :) mam dobrą wiadomość, mianowicie udało mi się wyciągnąć uszczelniacz bez rozwalania go. Zrobiłem to tak że od strony uszczelniacza włożyłem końcówkę od klucza nasadowego nr14 o średnicy zewnętrznej 20mm w ten właśnie uszczelniacz. Kiedy końcówka doszła do łożyska, całość wsadziłem w imadło i powoli kręciłem. Łożysko z niewielkimi oporami wyszło wraz z uszczelniaczem. Wymiary uszczelniacza to UWAGA: 18,7x35x7 !!! Obdzwoniłem dzisiaj wszystkich, już tylko do papieża nie dzwoniłem i nikt nie miał uszczelnienia o wymiarach 18,7x37x7. Takie wymiary były podane wyżej w poście i są błędne :/ Akurat dodzwoniłem się do Uszczelki Łódź i tam mają taki uszczelniacz więc zamówiłem. Teraz tylko czekam. pozdrawiam
Przemek

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: śr lis 16, 2016 2:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5076
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jak możesz to wrzuć foto jak to wygląda, żeby inni mieli łatwiej.

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lis 16, 2016 4:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Spoko :) zrobiłem dużo fotek tylko chce zrobić dokładny opis co i jak demontować :) Tylko muszę poświęcić trochę czasu żeby wszystko złożyć do kupy :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl