suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:42 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 25, 2012 1:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Uszczelniacze najlepiej chyba dorobić bo gotowych zestawów nie ma. Szukam w necie i jednego nie mogę dostać. Jest jakaś konkretna firma co robi dobre uszczelki żeby później niespodzianek nie było.


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 5:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Zadzwoń i popytaj tutaj: http://www.uszczelka-lodz.pl/kontakt.html Wiem że też dorabiają...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn gru 10, 2012 7:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 03, 2009 10:41 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wlkp.
Pytanie czy taka uszczelka może być: 30x38x5.


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 7:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
Panowie czy to to uszczelnienie???http://allegro.pl/uszczelniacz-pierscien-zgarniajacy-30x38x5-3-i3205067647.html

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 7:42 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie.
Ma być normalny simmering ciśnieniowy. nie uszczelniacz tłoka :roll:

EDIT: fotki znikneły, jak znajdę czas to wstawię z powrotem. jak ktoś potrzebuje foto to pisać na PW.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 8:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
a możesz dać jakiś namiar gdzie to dostać???

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 9:05 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
W sklepach z uszczelnieniami technicznymi ? :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt maja 07, 2013 8:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Witam,

Wycieka mi płyn przy śrubie regulującej luz w przekładni.
Czy jest tam jakiś oring lub może podkładka miedziana lub jakakolwiek inna uszczelka która mogła się zużyć?

Śruba jest zakontrowana i się nie poluzowała więc trochę zdziwił mnie wyciek w tamtym miejscu...

Z góry dzięki za podpowiedzi.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: śr maja 08, 2013 5:01 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Oring jest tylko pod tym deklem przykręcanym na 4ry śruby, w którym właśnie siedzi śruba regulacyjna. Ona sama uszczelnienia nie posiada, jest wkręcana w dekiel i ma nakrętkę to wszystko . Dziwne że akurat tam cieknie, nie powinno. :roll:
Sprawdź czy nie masz za dużo płynu w układzie, i czy w ogóle ten wyciek to płyn, może kapie spod zbiorniczka? :roll:
Podkładkę miedzianą można założyć chociaż nie wiem czy płaszczyzna na deklu jest wystarczająco równa żeby dobrze dolegała.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr maja 08, 2013 7:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Na 100% wyciek jest właśnie tam :( . Pod zbiorniczkiem suchutko...
Zdejmę całą pokrywkę i zobaczę cóż tam się mogło stać - może pokrywka gdzieś tam pękła w okolicy tej śruby chociaż wydaje się to niemożliwe...

pozdrawiam
Andrzej

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: czw maja 09, 2013 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Okazało się że wyciek był najmniejszym problemem :( .
Po zdjęciu pokrywki okazało się że pod nią odłamało się "coś" od wałka i koło tej śruby regulującej luz...

Załącznik:
SL275203.JPG

Załącznik:
SL275204.JPG

Załącznik:
SL275206.JPG


Tymczasowo usunąłem odłamki i wszystko skręciłem. Wałek trzyma się w łożysku więc nie powinien wypaść :).
Śrubę dodatkowo uszczelniłem i nie powinno już przeciekać.

Dla spokoju ducha rozejrzę się jednak za "nową" przekładnią.

pozdrawiam
Andrzej


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: pt maja 10, 2013 5:07 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wałek Ci nie wypadnie, te nacięcia są potrzebne do podciągnięcia wałka śrubą regulacyjną w górę w przypadku zmniejszenia zazębienia.
Można to oddać kumatemu ślusarzowi, nadspawać i wyrzeźbić tak jak powinno być.
Pytanie czy nic więcej z pozostałości po tym nie pływa gdzieś w przekładni :roll:

EDIT: Są już fotki z powrotem na pierwszej stronie.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 1:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Jednak uszczelnienie samej śruby długo nie pomogło :( , poza tym kierownica też pracowała jakoś "dziwinie".
Postanowiłem przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej pokrywce i poszukać czy jeszcze jakieś odłamki nie pływają w kolumnie (za radą NuVo).

W kolumnie nic nie znalazłem ale w pokrywce zlokalizowałem dokładną przyczynę wycieku, a dokładniej jedna z rolek łożyska uszkodziła pierścień zewnętrzny, a następnie ta sama rolka uszkodziła uszczelniacz ciśnieniowy który znajduje się za łożyskiem (o którego istnieniu nie miałem pojęcia).

Wyjąłem siłą łożysko, następnie uszczelniacz. Poszukam części i spróbuję po oczyszczeniu i delikatnym przeszlifowaniu papierem ściernym zadziorów umieścić je na miejscu. Muszę także zerknąć na wałek czy również nie ma widocznych zadziorów.

Myślę że wymiana uszczelniacza i łożyska pomoże zatamować wyciek.

Ps. Gdyby ktoś szukał takiego łożyska to jest to łożysko igiełkowe bez pierścienia wewnętrznego o wymiarach:
28.58 x 34.92 x 19.05 np. firmy Torrington symbol B-1812 . Wymiarów uszczelniacza nie znam będę go dopasowywał.

Poniżej foto z uszkodzeniami.
Załącznik:
SL275207.JPG

Załącznik:
SL275210.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: sob maja 11, 2013 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
A i jeszcze jedno (tak mi się przypomniało czytając temat :) ). U mnie gdy wymieniałem dolny uszczelniacz ciśnieniowy i uszczelniacz przeciwpyłowy (było to jakieś 4 lata temu :) ) dolne łożysko nie było "w koszyczku" (jak u NuVo - opis na pierwszej stronie) i przy wyjęciu wałka do góry rolki wpadły prosto do kanału ..... , gdyż wymiany dokonywałem bez wyciągania całej przekładni z samochodu. Trochę łaciny i bowar na spokojnie, a następnie poszukiwania na kolanach z magnesem na szczęście pomogły.

Więc uwaga: NIE W KAŻDEJ PRZEKŁADNI W DOLNYM ŁOŻYSKU MUSI BYĆ KOSZYCZEK !

pozdrawiam
Andrzej

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 1:07 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
O kurde :shock: Dobrze ze rozebrałeś.
Co do tego drugiego łożyska to dziwne, bo w dwóch przekładniach (europa i anglik) wałeczki były w koronce. :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl