suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 02, 2013 11:44 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
moim zdaniem nie ma sensu walić młotem i próbować siła usunąć wąsa.... wąs jest stalowy więc nic mu się nie stanie po podgrzaniu.

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: sob lip 06, 2013 2:37 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt maja 31, 2011 8:16 pm
Posty: 9
Lokalizacja: 3city
NuVo-wielkie dzięki za dokładny opis
Pragnę tylko potomnym zwrócić uwage na uważne składanie całości.
W moim przypadku po wymianie uszczelniaczy ,zmontowaniu całości i wmontowaniu do auta efekt był taki,że auto mogło jechać tyko prosto lub w lewo.
Zwracajcie koledzy uwagę na poprawne ułożenie wałka względem listwy zębatej.Po zmontowaniu ten cieńszy wałek co idzie do kierownicy musi wykonywać cztery pełne obroty.
Nie odkręcałem także śruby kasowania luzu,miałem przez to spokój z łożyskiem bez koszyka.
To tyle
j

_________________
Grand V 2,0 td automat 98r

kemping BEYERLAND 380
był voyager kanciak 95r
był cherokee xj
jest trzecia vitara


Na górę
Post: sob lip 26, 2014 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lut 05, 2014 10:32 pm
Posty: 17
Witam.

Odkopię trochę ten temat. Przedwczoraj rozebrałem przód, aby dostać się do przekładni kierowniczej. Problem był jedynie ze ściągnięciem wąsa. Ściągacz pomógł, ale trzeba było trochę młotkiem w ruch. Wżery były, ale bardzo małe. Po wymianie uszczelniaczy przekładnia poskładana i zamontowana. Wiadomo, układ się zapowietrzył, lecz po poruszaniu lewo prawo lewo prawo kierownicą był minimalny opór przy skręcaniu w lewo. - przyczyna to auto stało w miejscu. Po jeździe próbnej oporu brak. Polepszyła się kontrola nad kierownicą, co Mnie zaskoczyło pozytywnie.

Jak ustawić kasowanie luzu ?

Ciekawe kiedy nastąpi pierwszy wyciek na przekładni.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: pn lip 28, 2014 1:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Luz na przekładni kasujesz śrubą którą widzisz od góry przekładni. To jest gwintowany pręt z nacięciem na płaski śrubokręt i na to nakręcona jest nakrętka na klucz 17. Luzujesz tą nakrętkę wkręcasz śrubę i dociągasz tą nakrętkę (to jest kontra żeby się nie luzowało)
Regulacja po trochu i z wyczuciem. Nie za mocno bo przekładnia ucierpi.
No i oczywiście zanim zaczniesz regulować luz, upewnij się że reszta układu skrętnego jest w dobrym stanie i nie ma luzów (końcówki, wspornik drążka po drugiej stronie na ramie).

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 12:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
W którym miejscu jest śrubka do regulowania luzu na przekładni i czy da się regulować bez wyjmowania przekładni z auta? Będę wdzięczny za jakąś fotkę z tą śrubką.
Dzięki

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 1:04 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Obrazek

Od góry na środku, między tymi czterema śrubami. nacięta szpilka, wystający gwint i nakrętka kontrująca.
Nie ma potrzeby demontażu do regulacji. Otwierasz maskę i jest dostęp bez problemu.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 2:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 25, 2014 8:05 am
Posty: 220
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 2.5V6
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 1998
Dzięki bardzo.
Ja mam klimę więc ciężko tam zajrzeć

_________________
Vitara Long Automat 1996r. 2.0TD
Grand Vitara 1998r. 2.5 benzyna (ogień pod nogą)


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 9:31 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 26, 2012 10:41 am
Posty: 93
Lokalizacja: Kleszczów/Bełchatów
Co może być przyczyną cieknącego oleju w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.Wewnątrz pompy na tej rurce jest jeden mały oring ,czy on stanowi jedyne uszczelnienie tego przewodu? Pod nakrętką chyba nie ma żadnej podkładki,ale i tak by nic nie dała.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 6:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 02, 2014 6:58 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kielno
vania pisze:
Co może być przyczyną cieknącego oleju .....


Zapewne pewna nieszczelność :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
vitara 1,6 8v


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 5:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Kto mi podpowie jak jest z tymi kulkami które się wysypują po rozebraniu środka przekładni?
Jak je wsadzić? Widziałem, ze zewnętrzny "ślimak"/"spirala" ma takie jakby przegródki.
Ktoś pomoże?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 8:54 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ja Ci pomoge.
Ustawiasz slimaka na środku. Sypiesz część do jednego otworu, część do drugiego i 3 albo 4 wsadzasz do tej rureczki.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lip 01, 2015 9:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
No fakt - operacja banalna.
Na początku tylko nie skumałem o jakieotwory chodzi. Teraz już wiem że te od "rureczki".
Komplet zyliona nowych uszczelniaczy założony, wałek w stanie do zaakceptowania.
Jeszxze tylko muszę pomyśleć o chłodnicy do płynu/oleju bo przednia blokada zabija wspomaganie temperaturą :/

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: sob sie 15, 2015 10:18 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 15, 2014 5:24 pm
Posty: 84
a co się dzieje jeśli ta rureczka jest lekko przygieta?
mi cieklo z uszczelniacza ciśnieniowego, niemoglem nigdzie takiego znalesc wiec na razie tymczasowo zalozylem grubego oringa, na razie sucho, zobaczę ile wytrzyma


Na górę
Post: ndz lis 29, 2015 5:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 17, 2013 1:37 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Grajewo podlaskie
W mojej przekładni nie da się skasować już luzu i zastanawiam się nad kupnem nowej lub regeneracja.
500 złociszy za używkę o nijakim stanie to ryzyko. Ale mam igiełkę na oku angielską wersję i tak dumam czy da się przełożyć bebechy z angielskiej wersji do europejskiej :?:

_________________
2.0 V6 `97
Lift Radzikone +1.18" body


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 8:42 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tylko wałek z wieloklinem na wąs. Reszta nie podejdzie.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl