suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4184
Strona 4 z 7

Autor:  firemann [ ndz lis 25, 2012 1:53 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Uszczelniacze najlepiej chyba dorobić bo gotowych zestawów nie ma. Szukam w necie i jednego nie mogę dostać. Jest jakaś konkretna firma co robi dobre uszczelki żeby później niespodzianek nie było.

Autor:  Browning [ ndz lis 25, 2012 5:10 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Zadzwoń i popytaj tutaj: http://www.uszczelka-lodz.pl/kontakt.html Wiem że też dorabiają...

Autor:  firemann [ pn gru 10, 2012 7:41 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Pytanie czy taka uszczelka może być: 30x38x5.

Autor:  VITARAKSU [ śr maja 01, 2013 7:05 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Panowie czy to to uszczelnienie???http://allegro.pl/uszczelniacz-pierscien-zgarniajacy-30x38x5-3-i3205067647.html

Autor:  NuVo [ śr maja 01, 2013 7:42 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Nie.
Ma być normalny simmering ciśnieniowy. nie uszczelniacz tłoka :roll:

EDIT: fotki znikneły, jak znajdę czas to wstawię z powrotem. jak ktoś potrzebuje foto to pisać na PW.

Autor:  VITARAKSU [ śr maja 01, 2013 8:12 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

a możesz dać jakiś namiar gdzie to dostać???

Autor:  NuVo [ śr maja 01, 2013 9:05 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

W sklepach z uszczelnieniami technicznymi ? :roll:

Autor:  andrzej_ao [ wt maja 07, 2013 8:37 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Witam,

Wycieka mi płyn przy śrubie regulującej luz w przekładni.
Czy jest tam jakiś oring lub może podkładka miedziana lub jakakolwiek inna uszczelka która mogła się zużyć?

Śruba jest zakontrowana i się nie poluzowała więc trochę zdziwił mnie wyciek w tamtym miejscu...

Z góry dzięki za podpowiedzi.

pozdrawiam
Andrzej

Autor:  NuVo [ śr maja 08, 2013 5:01 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Oring jest tylko pod tym deklem przykręcanym na 4ry śruby, w którym właśnie siedzi śruba regulacyjna. Ona sama uszczelnienia nie posiada, jest wkręcana w dekiel i ma nakrętkę to wszystko . Dziwne że akurat tam cieknie, nie powinno. :roll:
Sprawdź czy nie masz za dużo płynu w układzie, i czy w ogóle ten wyciek to płyn, może kapie spod zbiorniczka? :roll:
Podkładkę miedzianą można założyć chociaż nie wiem czy płaszczyzna na deklu jest wystarczająco równa żeby dobrze dolegała.

Autor:  andrzej_ao [ śr maja 08, 2013 7:01 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Na 100% wyciek jest właśnie tam :( . Pod zbiorniczkiem suchutko...
Zdejmę całą pokrywkę i zobaczę cóż tam się mogło stać - może pokrywka gdzieś tam pękła w okolicy tej śruby chociaż wydaje się to niemożliwe...

pozdrawiam
Andrzej

Autor:  andrzej_ao [ czw maja 09, 2013 10:03 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Okazało się że wyciek był najmniejszym problemem :( .
Po zdjęciu pokrywki okazało się że pod nią odłamało się "coś" od wałka i koło tej śruby regulującej luz...

Załącznik:
SL275203.JPG

Załącznik:
SL275204.JPG

Załącznik:
SL275206.JPG


Tymczasowo usunąłem odłamki i wszystko skręciłem. Wałek trzyma się w łożysku więc nie powinien wypaść :).
Śrubę dodatkowo uszczelniłem i nie powinno już przeciekać.

Dla spokoju ducha rozejrzę się jednak za "nową" przekładnią.

pozdrawiam
Andrzej

Autor:  NuVo [ pt maja 10, 2013 5:07 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Wałek Ci nie wypadnie, te nacięcia są potrzebne do podciągnięcia wałka śrubą regulacyjną w górę w przypadku zmniejszenia zazębienia.
Można to oddać kumatemu ślusarzowi, nadspawać i wyrzeźbić tak jak powinno być.
Pytanie czy nic więcej z pozostałości po tym nie pływa gdzieś w przekładni :roll:

EDIT: Są już fotki z powrotem na pierwszej stronie.

Autor:  andrzej_ao [ sob maja 11, 2013 1:21 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Jednak uszczelnienie samej śruby długo nie pomogło :( , poza tym kierownica też pracowała jakoś "dziwinie".
Postanowiłem przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej pokrywce i poszukać czy jeszcze jakieś odłamki nie pływają w kolumnie (za radą NuVo).

W kolumnie nic nie znalazłem ale w pokrywce zlokalizowałem dokładną przyczynę wycieku, a dokładniej jedna z rolek łożyska uszkodziła pierścień zewnętrzny, a następnie ta sama rolka uszkodziła uszczelniacz ciśnieniowy który znajduje się za łożyskiem (o którego istnieniu nie miałem pojęcia).

Wyjąłem siłą łożysko, następnie uszczelniacz. Poszukam części i spróbuję po oczyszczeniu i delikatnym przeszlifowaniu papierem ściernym zadziorów umieścić je na miejscu. Muszę także zerknąć na wałek czy również nie ma widocznych zadziorów.

Myślę że wymiana uszczelniacza i łożyska pomoże zatamować wyciek.

Ps. Gdyby ktoś szukał takiego łożyska to jest to łożysko igiełkowe bez pierścienia wewnętrznego o wymiarach:
28.58 x 34.92 x 19.05 np. firmy Torrington symbol B-1812 . Wymiarów uszczelniacza nie znam będę go dopasowywał.

Poniżej foto z uszkodzeniami.
Załącznik:
SL275207.JPG

Załącznik:
SL275210.JPG

Autor:  andrzej_ao [ sob maja 11, 2013 1:52 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

A i jeszcze jedno (tak mi się przypomniało czytając temat :) ). U mnie gdy wymieniałem dolny uszczelniacz ciśnieniowy i uszczelniacz przeciwpyłowy (było to jakieś 4 lata temu :) ) dolne łożysko nie było "w koszyczku" (jak u NuVo - opis na pierwszej stronie) i przy wyjęciu wałka do góry rolki wpadły prosto do kanału ..... , gdyż wymiany dokonywałem bez wyciągania całej przekładni z samochodu. Trochę łaciny i bowar na spokojnie, a następnie poszukiwania na kolanach z magnesem na szczęście pomogły.

Więc uwaga: NIE W KAŻDEJ PRZEKŁADNI W DOLNYM ŁOŻYSKU MUSI BYĆ KOSZYCZEK !

pozdrawiam
Andrzej

Autor:  NuVo [ pn maja 13, 2013 1:07 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

O kurde :shock: Dobrze ze rozebrałeś.
Co do tego drugiego łożyska to dziwne, bo w dwóch przekładniach (europa i anglik) wałeczki były w koronce. :roll:

Strona 4 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/