suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4184 |
Strona 4 z 7 |
Autor: | firemann [ ndz lis 25, 2012 1:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Uszczelniacze najlepiej chyba dorobić bo gotowych zestawów nie ma. Szukam w necie i jednego nie mogę dostać. Jest jakaś konkretna firma co robi dobre uszczelki żeby później niespodzianek nie było. |
Autor: | Browning [ ndz lis 25, 2012 5:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Zadzwoń i popytaj tutaj: http://www.uszczelka-lodz.pl/kontakt.html Wiem że też dorabiają... |
Autor: | firemann [ pn gru 10, 2012 7:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Pytanie czy taka uszczelka może być: 30x38x5. |
Autor: | VITARAKSU [ śr maja 01, 2013 7:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Panowie czy to to uszczelnienie???http://allegro.pl/uszczelniacz-pierscien-zgarniajacy-30x38x5-3-i3205067647.html |
Autor: | NuVo [ śr maja 01, 2013 7:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Nie. Ma być normalny simmering ciśnieniowy. nie uszczelniacz tłoka EDIT: fotki znikneły, jak znajdę czas to wstawię z powrotem. jak ktoś potrzebuje foto to pisać na PW. |
Autor: | VITARAKSU [ śr maja 01, 2013 8:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
a możesz dać jakiś namiar gdzie to dostać??? |
Autor: | NuVo [ śr maja 01, 2013 9:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
W sklepach z uszczelnieniami technicznymi ? |
Autor: | andrzej_ao [ wt maja 07, 2013 8:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Witam, Wycieka mi płyn przy śrubie regulującej luz w przekładni. Czy jest tam jakiś oring lub może podkładka miedziana lub jakakolwiek inna uszczelka która mogła się zużyć? Śruba jest zakontrowana i się nie poluzowała więc trochę zdziwił mnie wyciek w tamtym miejscu... Z góry dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam Andrzej |
Autor: | NuVo [ śr maja 08, 2013 5:01 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Oring jest tylko pod tym deklem przykręcanym na 4ry śruby, w którym właśnie siedzi śruba regulacyjna. Ona sama uszczelnienia nie posiada, jest wkręcana w dekiel i ma nakrętkę to wszystko . Dziwne że akurat tam cieknie, nie powinno. Sprawdź czy nie masz za dużo płynu w układzie, i czy w ogóle ten wyciek to płyn, może kapie spod zbiorniczka? Podkładkę miedzianą można założyć chociaż nie wiem czy płaszczyzna na deklu jest wystarczająco równa żeby dobrze dolegała. |
Autor: | andrzej_ao [ śr maja 08, 2013 7:01 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Na 100% wyciek jest właśnie tam . Pod zbiorniczkiem suchutko... Zdejmę całą pokrywkę i zobaczę cóż tam się mogło stać - może pokrywka gdzieś tam pękła w okolicy tej śruby chociaż wydaje się to niemożliwe... pozdrawiam Andrzej |
Autor: | andrzej_ao [ czw maja 09, 2013 10:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Okazało się że wyciek był najmniejszym problemem . Po zdjęciu pokrywki okazało się że pod nią odłamało się "coś" od wałka i koło tej śruby regulującej luz... Załącznik: SL275203.JPG Załącznik: SL275204.JPG Załącznik: SL275206.JPG Tymczasowo usunąłem odłamki i wszystko skręciłem. Wałek trzyma się w łożysku więc nie powinien wypaść . Śrubę dodatkowo uszczelniłem i nie powinno już przeciekać. Dla spokoju ducha rozejrzę się jednak za "nową" przekładnią. pozdrawiam Andrzej |
Autor: | NuVo [ pt maja 10, 2013 5:07 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Wałek Ci nie wypadnie, te nacięcia są potrzebne do podciągnięcia wałka śrubą regulacyjną w górę w przypadku zmniejszenia zazębienia. Można to oddać kumatemu ślusarzowi, nadspawać i wyrzeźbić tak jak powinno być. Pytanie czy nic więcej z pozostałości po tym nie pływa gdzieś w przekładni EDIT: Są już fotki z powrotem na pierwszej stronie. |
Autor: | andrzej_ao [ sob maja 11, 2013 1:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Jednak uszczelnienie samej śruby długo nie pomogło , poza tym kierownica też pracowała jakoś "dziwinie". Postanowiłem przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej pokrywce i poszukać czy jeszcze jakieś odłamki nie pływają w kolumnie (za radą NuVo). W kolumnie nic nie znalazłem ale w pokrywce zlokalizowałem dokładną przyczynę wycieku, a dokładniej jedna z rolek łożyska uszkodziła pierścień zewnętrzny, a następnie ta sama rolka uszkodziła uszczelniacz ciśnieniowy który znajduje się za łożyskiem (o którego istnieniu nie miałem pojęcia). Wyjąłem siłą łożysko, następnie uszczelniacz. Poszukam części i spróbuję po oczyszczeniu i delikatnym przeszlifowaniu papierem ściernym zadziorów umieścić je na miejscu. Muszę także zerknąć na wałek czy również nie ma widocznych zadziorów. Myślę że wymiana uszczelniacza i łożyska pomoże zatamować wyciek. Ps. Gdyby ktoś szukał takiego łożyska to jest to łożysko igiełkowe bez pierścienia wewnętrznego o wymiarach: 28.58 x 34.92 x 19.05 np. firmy Torrington symbol B-1812 . Wymiarów uszczelniacza nie znam będę go dopasowywał. Poniżej foto z uszkodzeniami. Załącznik: SL275207.JPG Załącznik: SL275210.JPG
|
Autor: | andrzej_ao [ sob maja 11, 2013 1:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
A i jeszcze jedno (tak mi się przypomniało czytając temat ). U mnie gdy wymieniałem dolny uszczelniacz ciśnieniowy i uszczelniacz przeciwpyłowy (było to jakieś 4 lata temu ) dolne łożysko nie było "w koszyczku" (jak u NuVo - opis na pierwszej stronie) i przy wyjęciu wałka do góry rolki wpadły prosto do kanału ..... , gdyż wymiany dokonywałem bez wyciągania całej przekładni z samochodu. Trochę łaciny i bowar na spokojnie, a następnie poszukiwania na kolanach z magnesem na szczęście pomogły. Więc uwaga: NIE W KAŻDEJ PRZEKŁADNI W DOLNYM ŁOŻYSKU MUSI BYĆ KOSZYCZEK ! pozdrawiam Andrzej |
Autor: | NuVo [ pn maja 13, 2013 1:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
O kurde Dobrze ze rozebrałeś. Co do tego drugiego łożyska to dziwne, bo w dwóch przekładniach (europa i anglik) wałeczki były w koronce. |
Strona 4 z 7 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |