suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4184
Strona 6 z 7

Autor:  VITARAKSU [ ndz cze 02, 2013 11:44 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

moim zdaniem nie ma sensu walić młotem i próbować siła usunąć wąsa.... wąs jest stalowy więc nic mu się nie stanie po podgrzaniu.

Autor:  rogal [ sob lip 06, 2013 2:37 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

NuVo-wielkie dzięki za dokładny opis
Pragnę tylko potomnym zwrócić uwage na uważne składanie całości.
W moim przypadku po wymianie uszczelniaczy ,zmontowaniu całości i wmontowaniu do auta efekt był taki,że auto mogło jechać tyko prosto lub w lewo.
Zwracajcie koledzy uwagę na poprawne ułożenie wałka względem listwy zębatej.Po zmontowaniu ten cieńszy wałek co idzie do kierownicy musi wykonywać cztery pełne obroty.
Nie odkręcałem także śruby kasowania luzu,miałem przez to spokój z łożyskiem bez koszyka.
To tyle
j

Autor:  robercik9222 [ sob lip 26, 2014 8:35 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Witam.

Odkopię trochę ten temat. Przedwczoraj rozebrałem przód, aby dostać się do przekładni kierowniczej. Problem był jedynie ze ściągnięciem wąsa. Ściągacz pomógł, ale trzeba było trochę młotkiem w ruch. Wżery były, ale bardzo małe. Po wymianie uszczelniaczy przekładnia poskładana i zamontowana. Wiadomo, układ się zapowietrzył, lecz po poruszaniu lewo prawo lewo prawo kierownicą był minimalny opór przy skręcaniu w lewo. - przyczyna to auto stało w miejscu. Po jeździe próbnej oporu brak. Polepszyła się kontrola nad kierownicą, co Mnie zaskoczyło pozytywnie.

Jak ustawić kasowanie luzu ?

Ciekawe kiedy nastąpi pierwszy wyciek na przekładni.

Pozdrawiam.

Autor:  NuVo [ pn lip 28, 2014 1:50 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Luz na przekładni kasujesz śrubą którą widzisz od góry przekładni. To jest gwintowany pręt z nacięciem na płaski śrubokręt i na to nakręcona jest nakrętka na klucz 17. Luzujesz tą nakrętkę wkręcasz śrubę i dociągasz tą nakrętkę (to jest kontra żeby się nie luzowało)
Regulacja po trochu i z wyczuciem. Nie za mocno bo przekładnia ucierpi.
No i oczywiście zanim zaczniesz regulować luz, upewnij się że reszta układu skrętnego jest w dobrym stanie i nie ma luzów (końcówki, wspornik drążka po drugiej stronie na ramie).

Autor:  eemeryt [ czw lut 12, 2015 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

W którym miejscu jest śrubka do regulowania luzu na przekładni i czy da się regulować bez wyjmowania przekładni z auta? Będę wdzięczny za jakąś fotkę z tą śrubką.
Dzięki

Autor:  NuVo [ czw lut 12, 2015 1:04 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Obrazek

Od góry na środku, między tymi czterema śrubami. nacięta szpilka, wystający gwint i nakrętka kontrująca.
Nie ma potrzeby demontażu do regulacji. Otwierasz maskę i jest dostęp bez problemu.

Autor:  eemeryt [ czw lut 12, 2015 2:06 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Dzięki bardzo.
Ja mam klimę więc ciężko tam zajrzeć

Autor:  vania [ ndz lut 15, 2015 9:31 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Co może być przyczyną cieknącego oleju w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.Wewnątrz pompy na tej rurce jest jeden mały oring ,czy on stanowi jedyne uszczelnienie tego przewodu? Pod nakrętką chyba nie ma żadnej podkładki,ale i tak by nic nie dała.

Autor:  panteclaw [ ndz lut 15, 2015 6:53 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

vania pisze:
Co może być przyczyną cieknącego oleju .....


Zapewne pewna nieszczelność :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  kacjen [ wt cze 30, 2015 5:31 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Kto mi podpowie jak jest z tymi kulkami które się wysypują po rozebraniu środka przekładni?
Jak je wsadzić? Widziałem, ze zewnętrzny "ślimak"/"spirala" ma takie jakby przegródki.
Ktoś pomoże?

Autor:  NuVo [ wt cze 30, 2015 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Ja Ci pomoge.
Ustawiasz slimaka na środku. Sypiesz część do jednego otworu, część do drugiego i 3 albo 4 wsadzasz do tej rureczki.

Autor:  kacjen [ śr lip 01, 2015 9:55 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

No fakt - operacja banalna.
Na początku tylko nie skumałem o jakieotwory chodzi. Teraz już wiem że te od "rureczki".
Komplet zyliona nowych uszczelniaczy założony, wałek w stanie do zaakceptowania.
Jeszxze tylko muszę pomyśleć o chłodnicy do płynu/oleju bo przednia blokada zabija wspomaganie temperaturą :/

Autor:  slawko333 [ sob sie 15, 2015 10:18 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

a co się dzieje jeśli ta rureczka jest lekko przygieta?
mi cieklo z uszczelniacza ciśnieniowego, niemoglem nigdzie takiego znalesc wiec na razie tymczasowo zalozylem grubego oringa, na razie sucho, zobaczę ile wytrzyma

Autor:  bezdrozny [ ndz lis 29, 2015 5:16 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

W mojej przekładni nie da się skasować już luzu i zastanawiam się nad kupnem nowej lub regeneracja.
500 złociszy za używkę o nijakim stanie to ryzyko. Ale mam igiełkę na oku angielską wersję i tak dumam czy da się przełożyć bebechy z angielskiej wersji do europejskiej :?:

Autor:  NuVo [ pn lis 30, 2015 8:42 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Tylko wałek z wieloklinem na wąs. Reszta nie podejdzie.

Strona 6 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/