suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4184
Strona 7 z 7

Autor:  makaron1971 [ pt lut 05, 2016 10:41 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Taki skromny tylko dodatek do pomocnego tematu. Do ściągania wąsa: ściągacz i lekkie wzmocnienie momentu młotkiem. Poczekać i dokręcić odrobinę. U mnie po pięciu minutach naprężenie spowodowało ściągnięcie. Było cicho w garażu i mało co nie puściłem w rajstopy :)

Autor:  przemek3180 [ wt lis 15, 2016 8:33 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Witam wszystkich. W związku z tym że mam kilka dni urlopu wziąłem się za rozbiórkę vitary no i mam problem z przekładnią kierowniczą a mianowicie z wyciekiem płynu od wspomagania. Pierwszy raz czyli około miesiąc temu ciekło z uszczelniacza nad wąsem więc wymieniłem tamte uszczelniacze zgodnie z opisem na pierwszej stronie. Niestety po około miesiącu ujrzałem że lekko cieknie z uszczelniacza w miejscu gdzie wchodzi wałek kierowniczy. Właśnie udało mi się to rozebrać i trochę się zawiodłem ponieważ uszczelniacz znajduje się za łożyskiem a łożysko jest osadzone tak że raczej nie da się go wyjąć bez pomocy gazów. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mógłbym wybić to łożysko waląc jakoś młotkiem w pręt który opierałby się o pierścień wewnętrzny łożyska tym samym wybijając łożysko i prawdopodobnie je niszcząc... Tyle że problem jest taki że to łożysko jest prawdopodobnie bardzo ciężko dostępne w Polsce i pewnie jest bardzo drogie :/ wymiary łożyska to 38x18,7x10 a numer na łożysku to: DG1938A. Boję się tego dotykać i nie wiem czy po prostu nie zapierniczyć tego jakoś silikonem czego bardzo nie chce robić :( Pomocy panowie.

Autor:  NuVo [ wt lis 15, 2016 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Z tego co widzę to uszczelniacz można wydlubać bez problemu, to jest typowe rozwiązanie. łożyska w takich elementach sie wyciska na prasie, albo wybija przy pomocy tuleji o podobnych rozmiarach prz3z drewniany klocek a nie nakurwia młotkiem.

Autor:  przemek3180 [ wt lis 15, 2016 9:22 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Gdyby to było takie proste jak piszesz to nie pisałbym tego posta. Problem w tym że na pierwszym zdjęciu widzisz tylko mały kawałek uszczelniacza. Żeby wyjąć uszczelniacz trzeba wyjąć łożysko i tu jest pies pogrzebany ponieważ trzeba by je wybić od strony tegoż właśnie uszczelniacza. Znalazłem post w którym kolega michcron opisuje ten własnie problem ale nie pisze jak poradził sobie z tym łożyskiem ;/ ma ktoś jakieś namiary na tegoż kolegę ?

PS: post michcrona :
viewtopic.php?f=14&t=12938

Autor:  przemek3180 [ wt lis 15, 2016 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Udało mi się ściągnąć kołnierz który opisałem że prawdopodobnie jest to łożysko igiełkowe. To była tylko pierwsza część tegoż łożyska. Niestety strasznie się zassała i nie chciała zejść więc napsikałem WD-40 trochę poczekałem i dorwałem bardzo małą sprężynkę którą udało mi się podwadzić ten kołnierz. I teraz dokładnie widać na zdjęciu że łożysko jest wprasowane w korpus i trzeba będzie korpus grzać bo innego wyjścia nie widzę. Łożysko ma 10mm grubości a wprasowane jest na około 5,5mm więc choćbym nie wiem jak się starał to go nie wyjmę. Załączam fotki i czekam na jakieś sugestie :) Pozdrawiam

Przemek

Autor:  NuVo [ śr lis 16, 2016 8:41 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Weź to puknij w wewnętrzną bieżnię delikatnie od strony tego uszczelniacza. Tylko niczym ostrym.
Łożysko nie powinno mocno siedzieć a i tak jest wprasowane tylko połowę. Ewentualnie wydłub ten stary uszczelniacz i może da się je wybić po zewnętrznej bieżni.
Ewentualnie można dorobić prostu ściągacz z długiej śruby i dwóch nakrętek, ale trzeba by ciąć i spawać.
Kombinuj :roll:

Autor:  przemek3180 [ śr lis 16, 2016 1:32 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Cześć :) mam dobrą wiadomość, mianowicie udało mi się wyciągnąć uszczelniacz bez rozwalania go. Zrobiłem to tak że od strony uszczelniacza włożyłem końcówkę od klucza nasadowego nr14 o średnicy zewnętrznej 20mm w ten właśnie uszczelniacz. Kiedy końcówka doszła do łożyska, całość wsadziłem w imadło i powoli kręciłem. Łożysko z niewielkimi oporami wyszło wraz z uszczelniaczem. Wymiary uszczelniacza to UWAGA: 18,7x35x7 !!! Obdzwoniłem dzisiaj wszystkich, już tylko do papieża nie dzwoniłem i nikt nie miał uszczelnienia o wymiarach 18,7x37x7. Takie wymiary były podane wyżej w poście i są błędne :/ Akurat dodzwoniłem się do Uszczelki Łódź i tam mają taki uszczelniacz więc zamówiłem. Teraz tylko czekam. pozdrawiam
Przemek

Autor:  NuVo [ śr lis 16, 2016 2:18 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Jak możesz to wrzuć foto jak to wygląda, żeby inni mieli łatwiej.

Autor:  przemek3180 [ śr lis 16, 2016 4:12 pm ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Spoko :) zrobiłem dużo fotek tylko chce zrobić dokładny opis co i jak demontować :) Tylko muszę poświęcić trochę czasu żeby wszystko złożyć do kupy :)

Autor:  fakir [ pn kwie 20, 2020 5:03 am ]
Tytuł:  Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA

Cześć, jestem na etapie adaptacji wspomagania z vitary do samuraja.
Mam pytanie odnośnie regulacji luzu wałka z wieloklinem na którym mocuje się wąs przekładni

Rozumiem, że śrubą regulacyjną (tą w górnej części przekładni) ustawiam taki luz aby przekładnia pracowała bez zacięć?
Na razie mam ją jeszcze nie zamontowaną

Po zdemontowaniu górnej pokrywy mym oczom ukazuje się wieloklin wąsa (trzy zęby)
z wałka przekładni wystaje śruba regulacyjna(którą zresztą widać po zamontowaniu górnej pokrywy), jest ona zabezpieczona przed wypadnięciem za pomocą wkręconej tulejki z lewym gwintem w wałek przekładni.
czy ta śruba regulacyjna powinna mieć luz góra-dół względem wałka przekładni?
Czy może tulejka powinna być wkręcona do tego stopnia aby skasować luz śruby regulacyjnej, ale zapewnić możliwość obrotu względem wałka?

Pozdrawiam

Strona 7 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/