suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4184 |
Strona 7 z 7 |
Autor: | makaron1971 [ pt lut 05, 2016 10:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Taki skromny tylko dodatek do pomocnego tematu. Do ściągania wąsa: ściągacz i lekkie wzmocnienie momentu młotkiem. Poczekać i dokręcić odrobinę. U mnie po pięciu minutach naprężenie spowodowało ściągnięcie. Było cicho w garażu i mało co nie puściłem w rajstopy |
Autor: | przemek3180 [ wt lis 15, 2016 8:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Witam wszystkich. W związku z tym że mam kilka dni urlopu wziąłem się za rozbiórkę vitary no i mam problem z przekładnią kierowniczą a mianowicie z wyciekiem płynu od wspomagania. Pierwszy raz czyli około miesiąc temu ciekło z uszczelniacza nad wąsem więc wymieniłem tamte uszczelniacze zgodnie z opisem na pierwszej stronie. Niestety po około miesiącu ujrzałem że lekko cieknie z uszczelniacza w miejscu gdzie wchodzi wałek kierowniczy. Właśnie udało mi się to rozebrać i trochę się zawiodłem ponieważ uszczelniacz znajduje się za łożyskiem a łożysko jest osadzone tak że raczej nie da się go wyjąć bez pomocy gazów. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mógłbym wybić to łożysko waląc jakoś młotkiem w pręt który opierałby się o pierścień wewnętrzny łożyska tym samym wybijając łożysko i prawdopodobnie je niszcząc... Tyle że problem jest taki że to łożysko jest prawdopodobnie bardzo ciężko dostępne w Polsce i pewnie jest bardzo drogie :/ wymiary łożyska to 38x18,7x10 a numer na łożysku to: DG1938A. Boję się tego dotykać i nie wiem czy po prostu nie zapierniczyć tego jakoś silikonem czego bardzo nie chce robić Pomocy panowie. |
Autor: | NuVo [ wt lis 15, 2016 8:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Z tego co widzę to uszczelniacz można wydlubać bez problemu, to jest typowe rozwiązanie. łożyska w takich elementach sie wyciska na prasie, albo wybija przy pomocy tuleji o podobnych rozmiarach prz3z drewniany klocek a nie nakurwia młotkiem. |
Autor: | przemek3180 [ wt lis 15, 2016 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Gdyby to było takie proste jak piszesz to nie pisałbym tego posta. Problem w tym że na pierwszym zdjęciu widzisz tylko mały kawałek uszczelniacza. Żeby wyjąć uszczelniacz trzeba wyjąć łożysko i tu jest pies pogrzebany ponieważ trzeba by je wybić od strony tegoż właśnie uszczelniacza. Znalazłem post w którym kolega michcron opisuje ten własnie problem ale nie pisze jak poradził sobie z tym łożyskiem ;/ ma ktoś jakieś namiary na tegoż kolegę ? PS: post michcrona : viewtopic.php?f=14&t=12938 |
Autor: | przemek3180 [ wt lis 15, 2016 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Udało mi się ściągnąć kołnierz który opisałem że prawdopodobnie jest to łożysko igiełkowe. To była tylko pierwsza część tegoż łożyska. Niestety strasznie się zassała i nie chciała zejść więc napsikałem WD-40 trochę poczekałem i dorwałem bardzo małą sprężynkę którą udało mi się podwadzić ten kołnierz. I teraz dokładnie widać na zdjęciu że łożysko jest wprasowane w korpus i trzeba będzie korpus grzać bo innego wyjścia nie widzę. Łożysko ma 10mm grubości a wprasowane jest na około 5,5mm więc choćbym nie wiem jak się starał to go nie wyjmę. Załączam fotki i czekam na jakieś sugestie Pozdrawiam Przemek |
Autor: | NuVo [ śr lis 16, 2016 8:41 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Weź to puknij w wewnętrzną bieżnię delikatnie od strony tego uszczelniacza. Tylko niczym ostrym. Łożysko nie powinno mocno siedzieć a i tak jest wprasowane tylko połowę. Ewentualnie wydłub ten stary uszczelniacz i może da się je wybić po zewnętrznej bieżni. Ewentualnie można dorobić prostu ściągacz z długiej śruby i dwóch nakrętek, ale trzeba by ciąć i spawać. Kombinuj |
Autor: | przemek3180 [ śr lis 16, 2016 1:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Cześć mam dobrą wiadomość, mianowicie udało mi się wyciągnąć uszczelniacz bez rozwalania go. Zrobiłem to tak że od strony uszczelniacza włożyłem końcówkę od klucza nasadowego nr14 o średnicy zewnętrznej 20mm w ten właśnie uszczelniacz. Kiedy końcówka doszła do łożyska, całość wsadziłem w imadło i powoli kręciłem. Łożysko z niewielkimi oporami wyszło wraz z uszczelniaczem. Wymiary uszczelniacza to UWAGA: 18,7x35x7 !!! Obdzwoniłem dzisiaj wszystkich, już tylko do papieża nie dzwoniłem i nikt nie miał uszczelnienia o wymiarach 18,7x37x7. Takie wymiary były podane wyżej w poście i są błędne :/ Akurat dodzwoniłem się do Uszczelki Łódź i tam mają taki uszczelniacz więc zamówiłem. Teraz tylko czekam. pozdrawiam Przemek |
Autor: | NuVo [ śr lis 16, 2016 2:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Jak możesz to wrzuć foto jak to wygląda, żeby inni mieli łatwiej. |
Autor: | przemek3180 [ śr lis 16, 2016 4:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Spoko zrobiłem dużo fotek tylko chce zrobić dokładny opis co i jak demontować Tylko muszę poświęcić trochę czasu żeby wszystko złożyć do kupy |
Autor: | fakir [ pn kwie 20, 2020 5:03 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Cześć, jestem na etapie adaptacji wspomagania z vitary do samuraja. Mam pytanie odnośnie regulacji luzu wałka z wieloklinem na którym mocuje się wąs przekładni Rozumiem, że śrubą regulacyjną (tą w górnej części przekładni) ustawiam taki luz aby przekładnia pracowała bez zacięć? Na razie mam ją jeszcze nie zamontowaną Po zdemontowaniu górnej pokrywy mym oczom ukazuje się wieloklin wąsa (trzy zęby) z wałka przekładni wystaje śruba regulacyjna(którą zresztą widać po zamontowaniu górnej pokrywy), jest ona zabezpieczona przed wypadnięciem za pomocą wkręconej tulejki z lewym gwintem w wałek przekładni. czy ta śruba regulacyjna powinna mieć luz góra-dół względem wałka przekładni? Czy może tulejka powinna być wkręcona do tego stopnia aby skasować luz śruby regulacyjnej, ale zapewnić możliwość obrotu względem wałka? Pozdrawiam |
Strona 7 z 7 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |