suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4184 |
Strona 1 z 7 |
Autor: | NuVo [ sob lis 06, 2010 9:30 pm ] |
Tytuł: | Demontaż i naprawa przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Tak mnie naszło, z racji że kilka osób na PW pytało co i jak a niektórzy zarzucają mi że śmieję się ze świeżaków,co zresztą jest prawdą. Więc pokutuję. ![]() Porobiłem kilka fotek, opiszę jak rozebrać przekładnię i co w niej siedzi. Na stół wziąłem przekładnię z anglika bo akurat wala się po garażu. 1.DEMONTAŻ Z SAMOCHODU. Żeby było prościej to na początek daję zdjęcie przekładnię żeby każdy wiedział za co się brać. ![]() No to jak juz znaleźliśmy to zabieramy się za demontaż. Odkręcamy przewody olejowe od przekladni. BĘDZIE SIĘ LAŁO PO RĘKACH I TO DUŻO! W ramach ekologii olej spuszczamy do jakiegoś pojemnika.Luzujemy śrubę drążka od kierownicy i go ściągamy. Wchodzimy pod spód i zaczynają się cyrki ![]() I tak: Odkręcamy nakrętkę końcówki drążka, między wąs a drążek wkładamy łyżkę tudzież inną brechę i naparzamy po niej młotem od dołu(chodzi o to żeby zrobiła się dźwignia) i gałka powinna wyjść. Na deser zostawiamy sobie 3 śruby którymi przekładnia przykręcona jest do ramy. O ile z dwoma tylnymi poradzicie sobie bez problemu to z trzecią od przodu auta będzie problem z dostępem. Kombinacja przegubów i kluczy powinna załatwić sprawę.Wyciągamy chwasta od góry auta. 2.DEMONTAŻ PACJENTA. Cudów nie ma. Najpierw wąs ![]() Odkręcamy nakrętkę kontrującą śrubkę kasowania luzów,następnie 4 śruby z górnej pokrywy,wykręcamy śrubę kasującą luzy jednocześnie wychodzi nam pokrywa gdyż ta właśnie śruba jest w nią też wkręcona. W pokrywie jest łożysko igiełkowe BEZ koronki! Na 99% rozsypie się to wam przy wyciąganiu więc radzę robić ostrożnie! Bierzemy młotek,kawałek drewna i wybijamy wałek od strony wielkolinu Pójdzie z oporem ale bez większych problemów. W obudowie jest jeszcze jedno łożysko igiełkowe ale jest ono w koronce więc nie wypadnie ![]() ![]() A o to wałek: ![]() Zasadniczo tyle by nas interesowało jeśli chodzi np. o wymianę uszczelniaczy( o czym napiszę później) ale brniemy dalej. ![]() TYLKO DLA ODWAŻNYCH! Odkręcamy śruby mocujące "moduł" wspomagania z wieloklinem od kierownicy, wyciągamy. Pójdzie bez problemu. Widzimy takie cuś: Jest to część która ruch obrotowy kierownicy przerabia na ruch posuwisto zwrotny. Ciekawostka: Niech was nie kusi żeby odkręcić tą "rureczkę" bez potrzeby!!! W środku jest około 20 metalowych kulek które krążą po dwóch ślimakach (wewnętrznym i zewnętrznym) i robią nam ruch posuwisto zwrotny. Ja odkręciłem,kulki się wysypały,nerw mi puścił,później wyzywałem a teraz wiem jak to złożyć ale wam nie napiszę,ewentualnie za browara ![]() 3.WYMIANA USZCZELNIACZY W sumie w przekładni jest 5 uszczelniaczy. Interesują nas 3 ewentualnie 4 z nich. O to te które najczęściej padają i leje sie olej (ulokowane od dołu przekladni,tam gdzie wychodzi wąs): CIŚNIENIOWY: Jest głębiej osadzony bardziej jak oring. Wymiary: 30x38,1x5 To on odpowiada za to żeby nie lało A ten bardziej na wierzchu to uszczelniacz przeciwpyłowy który chroni przed syfem i uszkodzeniem tego głębiej: PRZECIWPYŁOWY: ![]() Wymiar 30x42x7 (dzięki Richardo!).Ale jak wydłubiemy go delikatnie to w sklepie powinni coś dobrać. Pozostałe dwa to oringi pod pokrywami, rzadko sie zdarza żeby lały. ![]() ![]() 4. CZYSZCZENIE WAŁKA Czynności chyba nie muszę tłumaczyć. Powierzchnie spod uszczelniaczy wyglądają tak: ![]() Bierzemy drobnoziarnisty (BARDZO) papier ścierny i delikatnie czyścimy czarny syf. Nie szorować mocno góra dół, tylko owinąć wałek papierem i kręcić nim. Ze złożeniem nie powinno być problemów,jedynie igiełki wstawiamy na smar żeby nam nie wypadły przy składaniu. W mojej przekładni jest u góry odpowietrznik w nowszej (tej z anglika) nie ma, więc kwestię odpowietrzenia załatwia zbiorniczek wyrównawczy ![]() Ustawiamy sobie ilość obrotów kierownicą, w sumie wychodzi na kolumnie 4 obroty. Wąs ustawiamy,przykręcamy.Jak kierownica idzie krzywo to poprawiamy. Jeżeli administrator uzna że warto ten temat przykleić i doceni mój wkład i poczucie obywatelskiego obowiązku to bardzo proszę. Rozbierałem kolumnę specjalnie dla potrzeb tematu nie z okazji remontu. PS. Zajebista sobie strzałeczkę pedagogiczną zrobiłem,co nie? |
Autor: | KonarskiS [ sob lis 06, 2010 10:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
super, dziekujemy! |
Autor: | simca [ sob lis 06, 2010 10:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
Pięknie Bartku ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ sob lis 06, 2010 10:51 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
No i bardzo ładna i fajna instrukcja daj Boże żeby nie lała ta przekładnia po tym uszczelnieniu bo niby wymiana uszczelniaczy pomaga ale często leją te przekładnie. W sumie nie wiem jak w witarach w innych autach zwykle zamienia się na używkę inną , jeśli jest trudno zdobywalna to próbuje się uszczelnia loctitem ale to taka rzeźba w kale |
Autor: | KozioŁ [ ndz lis 07, 2010 12:44 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
To nie jest kolumna tylko przekładnia. ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ ndz lis 07, 2010 9:13 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
Kłozioł no tak a rozbierałeś kiedyś tę przekładnię? dołoż jakieś swoje wnioski błyśnij geniuszem dołóż coś aby potomni którzy to będą czytać przeczytali w twoim poście choć słówko które się im przyda - polonisto |
Autor: | Cordoba_2004 [ ndz lis 07, 2010 9:15 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
Cordoba_2004 pisze: Kłozioł no tak a rozbierałeś kiedyś tę przekładnię? dołoż jakieś swoje wnioski błyśnij geniuszem dołóż coś aby potomni którzy to będą czytać przeczytali w twoim poście choć słówko które się im przyda - polonisto a wiesz jak się nazywa kozioł sarny - podpowiedzieć CI ? CAP - i to jest bardzo prawidłowe nazewnictwo |
Autor: | NuVo [ ndz lis 07, 2010 9:17 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Dobra dziewczyny darujcie sobie. Poprawiłem bo faktycznie Kozioł ma rację, W końcu jestem po ogólniaku to mogłem nie wiedzieć ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ ndz lis 07, 2010 9:20 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
nie chodzi o to przecież każdy widzi co to jest a mechanicy też to różnie nazywają jak ktoś nie ma czym zabłysnąć no to musi błysną poprawką jednego słówka |
Autor: | KonarskiS [ ndz lis 07, 2010 9:59 am ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
niech moderator wytnie spam, zrobiliście bydło w takim fajnym konkretnym temacie |
Autor: | KozioŁ [ ndz lis 07, 2010 12:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż kolumny kierowniczej - INSTRUKCJA |
Cordoba_2004 pisze: Cordoba_2004 pisze: Kłozioł no tak a rozbierałeś kiedyś tę przekładnię? dołoż jakieś swoje wnioski błyśnij geniuszem dołóż coś aby potomni którzy to będą czytać przeczytali w twoim poście choć słówko które się im przyda - polonisto a wiesz jak się nazywa kozioł sarny - podpowiedzieć CI ? CAP - i to jest bardzo prawidłowe nazewnictwo Tee trollu forumowy uważaj na słownictwo. Nie znamy się na tyle żebyś tu wyjeżdżał z takimi tekstami. Co ty robisz pożytecznego poza trollowaniem na wszystkich możliwych forach? Moderator tnij waść, póki czas. ![]() Poza tym przekładnia a kolumna to dosyć istotna różnica co z uśmiechem chciałem zauważyć ![]() ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ ndz lis 07, 2010 12:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
ktoś tu popuścił nie wytrzymał ![]() |
Autor: | KozioŁ [ ndz lis 07, 2010 1:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
Żadna to przyjemność kopać się z koniem więc odpuszczam. ![]() |
Autor: | davejr [ ndz lis 07, 2010 9:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
a nie lepiej się umówić tak, że jak cordoba kupi vitarę to niech bierze czynny udział w forum i podnosi wszystkim ciśnienie, a jak nie ma vitki to siedzi cicho i słucha. to mamy go z głowy na 10 lat ![]() |
Autor: | Cordoba_2004 [ ndz lis 07, 2010 9:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Demontaż przekładni kierowniczej - INSTRUKCJA |
100 lat ![]() |
Strona 1 z 7 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |