suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Hamulec ręczny na każde koło osobno.
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=5163
Strona 1 z 2

Autor:  CooL [ wt lut 22, 2011 3:26 pm ]
Tytuł:  Hamulec ręczny na każde koło osobno.

Koledzy i koleżanki,

Co myślicie o takim patencie ? Tak sobie myślę, żeby zamiast montować blokadę ARB, LR czy inną. To podzielić hamulec ręczny tak aby jedną dźwignią blokować tylko jedno koło. No i w razie braku przyczepności, blokujemy koło które się obraca swobodnie i dzięki temu drugie "pociągnie".

Coś takiego było w ursusach, pedał hamulca można było "rozdzielić" na dwa.

Wydaje mi się to ciekawym patentem, czy może ktoś próbował ?

Autor:  kacjen [ wt lut 22, 2011 5:00 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

OK... ale będziesz włączał tę "blokadę" dopiero jak się zagrzebiesz, co nie jest idealnym rozwiązaniem.
Chyba widziałem taki paten w jakimś aucie do trialu...

Autor:  Browning [ wt lut 22, 2011 5:37 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

Nie próbował ale zamierza zrobić jak będzie ciepło :mrgreen: Chce zrobić 4 niezależne zaworki... Ale motaj i rób zdjęcia... :mrgreen: Chętnie podpatrzę co i jak :wink:

Autor:  big oz [ wt lut 22, 2011 11:13 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

takia rozwiazanie powinno ulatwic zawracanie poto to jest w ciagnikach

Autor:  KonarskiS [ wt lut 22, 2011 11:23 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

fajny pomysł ale musiałbyś go uzywac ciagle w trakcie jazdy co moze byc trudne, szczegolnie po dziurach

juz widze pilota na zewn krzyczacego

LEWA!

Prawa!

prawa!!

lewa!!

:D :mrgreen:

Autor:  BARTEK W. [ wt lut 22, 2011 11:25 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

a może "prawy do lewego lewy do prawego" :mrgreen:

Autor:  big oz [ wt lut 22, 2011 11:46 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

tak to jezdzil grigorij czolgiem w czterech pancernych
mi chodzi o zawracanie na malej powierzchni a nie skrecanie podczas jazdy

Autor:  Chubbchubbs [ śr lut 23, 2011 8:31 am ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

KonarskiS pisze:
fajny pomysł ale musiałbyś go uzywac ciagle w trakcie jazdy co moze byc trudne, szczegolnie po dziurach

juz widze pilota na zewn krzyczacego

LEWA!

Prawa!

prawa!!

lewa!!

:D :mrgreen:



Lewa! Lewa! K..WA! Ta druga lewa!!! :lol: :lol: :lol:

A tak serio to mnie się wydaje że jak sie auto zagrzebie na blokadzie to już amen (bez windy kiwajki itp)
ale jak sie zagrzebie bez blokady to kołami które mają miękko i gdyby je zahamować to te niezagrzebane mają szanse wyrwać auto z grajdołka

Autor:  CooL [ śr lut 23, 2011 9:27 am ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

Browning pisze:
Ale motaj i rób zdjęcia... :mrgreen: Chętnie podpatrzę co i jak :wink:


Na razie, to takie teoretycznie rozważania, czy to ma w ogóle sens.

kacjen pisze:
OK... ale będziesz włączał tę "blokadę" dopiero jak się zagrzebiesz, co nie jest idealnym rozwiązaniem


Dokładnie, to miało by pomóc w wyjechaniu z grajdołka, w razie gdy jedno koło stanęło a drugie sobie wiruje radośnie w powietrzu, albo ślizga się ;]

Ostatnio kolega miał taką sytuację, wjechał na lód i zapadła mu się lewa strona samochodu. Z prawej koła stały na lodzie i radośnie się kręciły, za to lewe stały w błocie pod wodą. W takim przypadku, przyhamować prawe koła i... ciekawe czy to by coś dało ;D

Autor:  NuVo [ śr lut 23, 2011 10:06 am ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

978.

Taki patent jest dobry wtedy kiedy auto złapie wykrzyż, np.na trialu pewnie się to sprawdza. Co do głębokiego błota to jak najdzie syfu w bębny to może być różnie z tym hamowaniem.

Autor:  speey [ śr lut 23, 2011 11:41 am ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

Zatrzymać kręcące się koło ręcznym jest dość trudno szczególnie że drugie wklejone stawia potężny opór. Ja teraz mam namiastke tego potentu bo mam lewą linke zapieczoną i działa tylko prawa. Trzeba by wstawić tarcze na tył i najlepiej 2 hydrauliczne ręczne takie jak do KJS'u wtedy jest szansa że opór będzie wystarczający.

Autor:  Browning [ śr lut 23, 2011 11:46 am ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

Wydaje mi się że zwykły ręczny nie dorównuje sile podczas hamowania... :roll: Na dużym forum swego czasu ktoś opisywał taki patent... Podobno sprawdza się... :wink:

Autor:  radzik071 [ ndz mar 13, 2011 3:34 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

Na pewno może pomóc w niektórych sytuacjach, ale bez tarcz z tyłu będzie mało skuteczne. Mam oryginalny ręczny jak żyleta ale jak na wykrzyżu hamowałem ręcznym ze zdjętą linką jednego koła to było to hmm pomocne tyle co jedna osoba co Ci buja autem lub próbuje je popchać od tyłu :D
ps.
trzeba pamiętać, że blokując jedno koło drugie poprzez mechanizm różnicowy będzie kręciło się 2 razy szybciej i biedzie miało 2 razy mniej mocy. Można łatwo wtedy spalić sprzęgło

Autor:  goral.tz [ pn lip 01, 2013 10:37 am ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

odgrzeje kotleta 8)

opatentował już ktoś takie rozwiązanie w Vitarce??

http://www.4x4suzukisamurai.pl/forum/in ... topic=58.0

Autor:  pakus [ pn lip 01, 2013 2:20 pm ]
Tytuł:  Re: Hamulec ręczny na każde koło osobno.

mieliśmy ręczny na każde tylne koło z osobna w samuraiu.
Nigdy tego nie używaliśmy-na końcu i tak w moście wylądował arb ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/