suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
geometria? http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=604 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wilku [ pn sty 07, 2008 10:22 pm ] |
Tytuł: | geometria? |
po zalozeniu nowych opon i wywazeniu kol wydalo sie, ze uklad kierowniczy cos u mnie nie za bardzo... jak mam kierownice idealnie do jazdy na wprost to samochod mi skreca. jak skontruje kierownica, to jedzie prosto i jak puszcze kierownice, to wlasciwie jedzie tak jak ma jechac (CHYBA nie odbija spowrotem zeby go znosilo)... czy sprawdzenie geometrii wyeliminuje ten problem? czy moze to sie brac z czegos innego? a przyjmujac najgorszy wariant - czy geometria moze wykazac ze rama jest krzywa (np byla uderzona?) czy tez tego nie da sie zweryfikowac bez mierzenia dokladnie pod tym wzgledem? (jeszcze jutro sprawdze na wszelki wypadek cisnienie, bo tylko przy jednym kole osobiscie sprawdzilem ze jest 1,6Bar - moze reszte dmuchneli na 2,1?) |
Autor: | kosciej [ pn sty 07, 2008 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
Jakbyś miał cokolwiek krzywe, to by skręcał sam. Jak masz tylko krzywo kierownice, a prosto jedzie i nie znosi, to jest OK. Możesz to wyregulować w zakładzie na końcówkach - przynajmniej tak się w Daihatsu charade to naprawiało - nie sądzę, żeby tu było inaczej - ale zastanów się, czy jest sens wywalać n PLN w celu...Własnie - żadnym celu ![]() |
Autor: | MarekS [ wt sty 08, 2008 8:40 am ] |
Tytuł: | |
@Kosciej - czemu bezcelowe ![]() A jeśli chodzi o geometrię, to zależy od zakładu, gdzie się robi - są takie, co i w przystanku autobusowym ustawią tak, że nie będzie ściągać. Generalnie, zakładając, że warsztat będzie ok, na geometrii powinno wyjść, że coś jest nie tak z ramą (nie powinno dać się ustawić jej w normalny sposób). |
Autor: | Masmo [ wt sty 08, 2008 9:24 am ] |
Tytuł: | Re: geometria? |
drazhar pisze: jak mam kierownice idealnie do jazdy na wprost to samochod mi skreca.
jak skontruje kierownica, to jedzie prosto i jak puszcze kierownice, to wlasciwie jedzie tak jak ma jechac (CHYBA nie odbija spowrotem zeby go znosilo)... U mnie jest podobnie. Jeśli Ci to przeszkadza to tak jak Kościej napisał możesz to wyregulować na drążkach (jeden wkrecić drugi wykręcić) lub wyrwać kierownice i ją wstawić na wieloklinie tak aby była prosto. Jak w ASO Skody powiedziałem że się nie zgadzam na wyjmowanie kierownicy i mają ustawić na końcówkach drązków to Panowie "fachowcy" byli bardzo źli na mnie. ![]() Nie kombinuj w stronę krzywych ram... ![]() ![]() |
Autor: | wilku [ wt sty 08, 2008 9:32 am ] |
Tytuł: | |
mam airbaga wiec przy kierownicy nie chce dlubac... niestety zauwazylem tez ze przy skrecaniu w lewo slysze chwilami szum i czuje inny opor na kierownicy - wiec musze sprawdzic co to jest... zaraz jade, to powiem co i jak wyszlo |
Autor: | kosciej [ wt sty 08, 2008 10:17 am ] |
Tytuł: | |
Może coś Ci przyciera? @MarekS - a troche skrzywiona kierownica przeszkadza w jeździe po czarnym? Nie miałem auta, żeby miało prosto kierownicę ![]() ![]() Pozdr! |
Autor: | MarekS [ wt sty 08, 2008 11:31 am ] |
Tytuł: | |
@kosciej - to zależy, czy ma tylko przekrzywioną kierę, czy "CHYBA" jednak ściąga ![]() U mnie we wrotce kiera też nie jest prosto ![]() |
Autor: | wilku [ wt sty 08, 2008 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
kosciej pisze: Może coś Ci przyciera?
@MarekS - a troche skrzywiona kierownica przeszkadza w jeździe po czarnym? nie przyciera - zgrzyt to raczej przekladnia kierownicza, bo to nie zalezy od wychylenia, tylko od faktu krecenia kolkiem. a krzywa kierownica wnerwia jak cholera, bo ciagle musze ja jednak kontrowac (dzisiaj wyszlo, ze sciaga). a poza tym obawiam sie o nierowne zuzycie opon. na jutro jestem umowiony na geometrie i sprawdzenie zawieszenia i wtedy wszystko sie wyda... |
Autor: | Masmo [ wt sty 08, 2008 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
drazhar pisze: ....., bo ciagle musze ja jednak kontrowac (dzisiaj wyszlo, ze sciaga). a poza tym obawiam sie o nierowne zuzycie opon.
na jutro jestem umowiony na geometrie i sprawdzenie zawieszenia i wtedy wszystko sie wyda... Słuchaj: Vitara to nie Ford Fokus! To jest auto terenowe z przekładnia kierowniczą do aut terenowych i sztywnym mostem z tyłu. NIGDY nie będzie się prowadzić jak plaskacz z przednim napędem. |
Autor: | wilku [ wt sty 08, 2008 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
ja to rozumiem, ale wychylenie kierownicy jest zdecydowanie za duze, nawet jak jezdzilem rozklekotanym Tarpanem Honkerem to nie bylo takich przegiec (fakt, ze tam byly luzy, ale przynajmniej prosto oznaczalo prosto) |
Autor: | kosciej [ wt sty 08, 2008 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
No jak ściąga to nie ciekawie...Moje auto ma kiere o 25st przekrzywioną, zle nić nie ściąga...Jedź na tę geometrię. Ściąganie nie jest fajne. W Daihatsu mi ściągał jak cholera...To jest wnerwiające i niebezpieczne...Ale tam to było z mojej winy - chciałem z charade zrobić terenówkę na siłę...I pokrzywiłem budę na wyjebach w lesie ![]() |
Autor: | wilku [ wt sty 08, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
ja przypuszczam ze to od poprzednich kol - niewywazone byly zupelnie... zobaczymy jutro // zrobilem - jest znacznie lepiej - teraz czuje ze jade samochodem, a nie steruje lodka ktora sama wie gdzie plynac ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |