suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 6:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 20, 2008 9:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Witam - mam problem...
Spadla mi efektywność hamowania po lifcie :(
Znaczy hamuje, ale słabiej, tzn. jak wciskam hamulec, to hamuje, ale pedał dobija do końca powoli....Nie wiem jak o opisać.

Pedał zaczyna hamować wyżej niż przed liftem, ale później schodzi w dół i mam wrażenie, że hamuje gorzej...Coś wyczytałem o jakimś ustrojstwie do regulacji hamowania tylniej osi - czy to to??I jak to wyregulować, żeby było dobrze?

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz sty 20, 2008 10:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 10:08 am
Posty: 288
Lokalizacja: Kraków
kosciej pisze:
Witam - mam problem...
Spadla mi efektywność hamowania po lifcie :(
Znaczy hamuje, ale słabiej, tzn. jak wciskam hamulec, to hamuje, ale pedał dobija do końca powoli....Nie wiem jak o opisać.

Pedał zaczyna hamować wyżej niż przed liftem, ale później schodzi w dół i mam wrażenie, że hamuje gorzej...Coś wyczytałem o jakimś ustrojstwie do regulacji hamowania tylniej osi - czy to to??I jak to wyregulować, żeby było dobrze?

Pozdrawiam!


To ustrojstwo to korektor siły hamowania ale nie sadze by o to chodzilo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 11:02 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
A co może być przyczyną?
Tak - to korektor - wypadła mi nazwa w momencie pisania tamtego postu :)

Trochę mnie to martwi, bo to bezpieczeństwo jest, a dość dużo jeżdżę po mieście...

Pozdrawiam!

PS. To chyba na pewno korektor...Sprawdziłem jadąc po "bułki" - tylnia oś wogóle praktycznie nie hamuje...Takie jest moje wrażenie - auto wyrźnie hamuje na przednie kółka...

Jak to ustrojstwo wyregulować, żeby było odpowiednio?Wiem, gdzie się znajduje, znalazłem w serwisówce...Tylko jak to wyregulować...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 9:59 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Nie wiem czy da radę go wyregulować, może się po prostu już "skończył" i trzeba go będzie wymienić na nowy lub jeździć ostrożniej. Odpowiedzialny jest on za blokowanie kół tylnej osi podczas hamowania, tzn. ma do tego niedopuszczać, niesprawny powoduje, że tylne hamulce nie działają dobrze- tak jak właśnie jest u Ciebie.
U mnie też ten korektor nie jest za dobry ale jakoś sobie radzę, ponoć go można całkiem wyrzucić, ale to chyba nie jest za dobry pomysł.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 11:10 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Regulkuje się, reguluje...W Vitce jest to zmyślne urządzonko - nie jak w innych autach :)

U nas się to nazywa LSPV (Load sensing portioning valve) i jest opisane jak to regulowac w serwisówce.

Problemem jest jak to _dobrze_ zrobić :(

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 2:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
To sorry, bo mi mówiono że mój korektor już pada, więc w takim razie może i u mnie da się go troszkę podregulować. :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 12:45 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
sory, ide na latwizne, kosciej gdzie dokladnie jest opisana regulacja korektora ? przy nie cietej samarce na tyle wypada mi to zrobic . . .

_________________
EVitara


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 3:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
W manualu serwisowym...Jak wrócę do domu (w piątek), to Ci podeślę dokładniej.

Pozdrawiam!

PS. Szukaj LSPV.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 8:37 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 25, 2008 10:56 pm
Posty: 57
Lokalizacja: WROCŁAW
Mam prawie to samo, co prawda pedał hamulca nie wpada mi do końca ale też po lifcie na nie ciętych sprężynach od samary siła hamowanie zauważalnie się pogorszyła.
Kosciej jak sobie poradziłeś z tym problemem?
Gdzie leży ten manual w którym opisana jest procedura regulacji LSPV?

Na marginesie dodam że Google wyszukało mi chyba fachową formułkę co to dokładnie jest przynajmniej wg Toyoty:
Zawór rozdzielający siłę hamowania (LSPV)
Automatycznie reguluje skuteczność tylnych hamulców w zależności od zmian obciążenia, optymalizując rozdział siły hamowania pomiędzy hamulce przednie i tylne, w zależności od obciążenia pojazdu. Przy obciążonym pojeździe LSPV zwiększa ciśnienie hamowania w tylnych hamulcach. Optymalizuje to rozdział siły hamowania na przód i tył oraz zapewnia najskuteczniejsze hamowanie w każdych warunkach.

_________________
była Vitara była inna Vitara było GEO 1.6 16v > teraz ....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 20, 2008 11:26 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zgadza się, tak działa LSPV.

Co do manulai, to leżą na http://www.4x4.in.th/manual_vitara/index.html

A LSPV jest w suplementary.

Co do problemu, to jeszcze go nie rozwiązałem, teraz jest workaround w postaci kawałka plastiku wciśniętego między zwoje sprężynki przy LSPV.

Problem na pewno rozwiąże dystans na sierżancie.

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Koniec workarounda i nastąpiło rozwiązanie problemu.

Sprężyna, która jest przykręcona do sierżanta jest na takim kawałku blachy...

Teoretycznie, powinno się to regulować właśnie tam popuszczając jedną śrubę i kręcąc mimośrodem...

Że zobaczyłem rdze, to zrobiłem to z głową, nie siłą męcząc się z tą śrubą.........Wziąłem ciężki młotek i kilka precyzyjnych uderzeń tym zmyślnym urządzeniem w tę blachę wygięło ją w kierunku LSPV...

Dalej tłumaczyć nie muszę...LSPV myśli, że jest OK i że sierżant jest "na poziomie".

Hamulce wróciły :)

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 11:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
@mac2_l z tego co wiem masz już dystans sierżanta czy po jego założeniu problemy z hamulcami minęły czy musiałeś kombinować z LSPV :?

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 8:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 25, 2008 10:56 pm
Posty: 57
Lokalizacja: WROCŁAW
Teraz tzn po lifcie i po założeniu dystansu między sierżanta a most hamulce są porównywalne ze stanem przed liftem. Inną sprawą jest to że będę może musiał coś tam grzebnąć żeby było jeszcze lepiej. Może kończą się okładziny z tyłu albo trzeba odpowietrzyć przewody albo może nawet jak będę miał natchnienie to wymienię płyn w układzie bo pewnie ma tyle lat co i auto.

_________________
była Vitara była inna Vitara było GEO 1.6 16v > teraz ....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 9:43 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
bardzo czesto objawem słabych hebli jest brak szczek tylnych pedał bierze nisko itp :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 24, 2008 10:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
slaw pisze:
bardzo czesto objawem słabych hebli jest brak szczek tylnych pedał bierze nisko itp :wink:


u mnie to nastąpiło :wink: nawet kontrolka mi się świeci

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl