suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Problemy z hamulcami po lifcie :( http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=635 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | kosciej [ ndz sty 20, 2008 9:24 pm ] |
Tytuł: | Problemy z hamulcami po lifcie :( |
Witam - mam problem... Spadla mi efektywność hamowania po lifcie ![]() Znaczy hamuje, ale słabiej, tzn. jak wciskam hamulec, to hamuje, ale pedał dobija do końca powoli....Nie wiem jak o opisać. Pedał zaczyna hamować wyżej niż przed liftem, ale później schodzi w dół i mam wrażenie, że hamuje gorzej...Coś wyczytałem o jakimś ustrojstwie do regulacji hamowania tylniej osi - czy to to??I jak to wyregulować, żeby było dobrze? Pozdrawiam! |
Autor: | bushido1 [ ndz sty 20, 2008 10:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Problemy z hamulcami po lifcie :( |
kosciej pisze: Witam - mam problem...
Spadla mi efektywność hamowania po lifcie ![]() Znaczy hamuje, ale słabiej, tzn. jak wciskam hamulec, to hamuje, ale pedał dobija do końca powoli....Nie wiem jak o opisać. Pedał zaczyna hamować wyżej niż przed liftem, ale później schodzi w dół i mam wrażenie, że hamuje gorzej...Coś wyczytałem o jakimś ustrojstwie do regulacji hamowania tylniej osi - czy to to??I jak to wyregulować, żeby było dobrze? Pozdrawiam! To ustrojstwo to korektor siły hamowania ale nie sadze by o to chodzilo |
Autor: | kosciej [ ndz sty 20, 2008 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
A co może być przyczyną? Tak - to korektor - wypadła mi nazwa w momencie pisania tamtego postu ![]() Trochę mnie to martwi, bo to bezpieczeństwo jest, a dość dużo jeżdżę po mieście... Pozdrawiam! PS. To chyba na pewno korektor...Sprawdziłem jadąc po "bułki" - tylnia oś wogóle praktycznie nie hamuje...Takie jest moje wrażenie - auto wyrźnie hamuje na przednie kółka... Jak to ustrojstwo wyregulować, żeby było odpowiednio?Wiem, gdzie się znajduje, znalazłem w serwisówce...Tylko jak to wyregulować... |
Autor: | BARTEK W. [ pn sty 21, 2008 9:59 am ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy da radę go wyregulować, może się po prostu już "skończył" i trzeba go będzie wymienić na nowy lub jeździć ostrożniej. Odpowiedzialny jest on za blokowanie kół tylnej osi podczas hamowania, tzn. ma do tego niedopuszczać, niesprawny powoduje, że tylne hamulce nie działają dobrze- tak jak właśnie jest u Ciebie. U mnie też ten korektor nie jest za dobry ale jakoś sobie radzę, ponoć go można całkiem wyrzucić, ale to chyba nie jest za dobry pomysł. |
Autor: | kosciej [ pn sty 21, 2008 11:10 am ] |
Tytuł: | |
Regulkuje się, reguluje...W Vitce jest to zmyślne urządzonko - nie jak w innych autach ![]() U nas się to nazywa LSPV (Load sensing portioning valve) i jest opisane jak to regulowac w serwisówce. Problemem jest jak to _dobrze_ zrobić ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | BARTEK W. [ pn sty 21, 2008 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
To sorry, bo mi mówiono że mój korektor już pada, więc w takim razie może i u mnie da się go troszkę podregulować. ![]() |
Autor: | vaiker [ czw sty 24, 2008 12:45 am ] |
Tytuł: | |
sory, ide na latwizne, kosciej gdzie dokladnie jest opisana regulacja korektora ? przy nie cietej samarce na tyle wypada mi to zrobic . . . |
Autor: | kosciej [ czw sty 24, 2008 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
W manualu serwisowym...Jak wrócę do domu (w piątek), to Ci podeślę dokładniej. Pozdrawiam! PS. Szukaj LSPV. |
Autor: | mac2_l [ śr lut 20, 2008 8:37 am ] |
Tytuł: | |
Mam prawie to samo, co prawda pedał hamulca nie wpada mi do końca ale też po lifcie na nie ciętych sprężynach od samary siła hamowanie zauważalnie się pogorszyła. Kosciej jak sobie poradziłeś z tym problemem? Gdzie leży ten manual w którym opisana jest procedura regulacji LSPV? Na marginesie dodam że Google wyszukało mi chyba fachową formułkę co to dokładnie jest przynajmniej wg Toyoty: Zawór rozdzielający siłę hamowania (LSPV) Automatycznie reguluje skuteczność tylnych hamulców w zależności od zmian obciążenia, optymalizując rozdział siły hamowania pomiędzy hamulce przednie i tylne, w zależności od obciążenia pojazdu. Przy obciążonym pojeździe LSPV zwiększa ciśnienie hamowania w tylnych hamulcach. Optymalizuje to rozdział siły hamowania na przód i tył oraz zapewnia najskuteczniejsze hamowanie w każdych warunkach. |
Autor: | kosciej [ śr lut 20, 2008 11:26 am ] |
Tytuł: | |
Zgadza się, tak działa LSPV. Co do manulai, to leżą na http://www.4x4.in.th/manual_vitara/index.html A LSPV jest w suplementary. Co do problemu, to jeszcze go nie rozwiązałem, teraz jest workaround w postaci kawałka plastiku wciśniętego między zwoje sprężynki przy LSPV. Problem na pewno rozwiąże dystans na sierżancie. Pozdr! |
Autor: | kosciej [ sob lut 23, 2008 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
Koniec workarounda i nastąpiło rozwiązanie problemu. Sprężyna, która jest przykręcona do sierżanta jest na takim kawałku blachy... Teoretycznie, powinno się to regulować właśnie tam popuszczając jedną śrubę i kręcąc mimośrodem... Że zobaczyłem rdze, to zrobiłem to z głową, nie siłą męcząc się z tą śrubą.........Wziąłem ciężki młotek i kilka precyzyjnych uderzeń tym zmyślnym urządzeniem w tę blachę wygięło ją w kierunku LSPV... Dalej tłumaczyć nie muszę...LSPV myśli, że jest OK i że sierżant jest "na poziomie". Hamulce wróciły ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | kuba500 [ sob lut 23, 2008 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
@mac2_l z tego co wiem masz już dystans sierżanta czy po jego założeniu problemy z hamulcami minęły czy musiałeś kombinować z LSPV ![]() |
Autor: | mac2_l [ ndz lut 24, 2008 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
Teraz tzn po lifcie i po założeniu dystansu między sierżanta a most hamulce są porównywalne ze stanem przed liftem. Inną sprawą jest to że będę może musiał coś tam grzebnąć żeby było jeszcze lepiej. Może kończą się okładziny z tyłu albo trzeba odpowietrzyć przewody albo może nawet jak będę miał natchnienie to wymienię płyn w układzie bo pewnie ma tyle lat co i auto. |
Autor: | slaw [ ndz lut 24, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
bardzo czesto objawem słabych hebli jest brak szczek tylnych pedał bierze nisko itp ![]() |
Autor: | kuba500 [ ndz lut 24, 2008 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
slaw pisze: bardzo czesto objawem słabych hebli jest brak szczek tylnych pedał bierze nisko itp
![]() u mnie to nastąpiło ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |