suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:27 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 10, 2011 8:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Vitka.
No i Czarna pokazała pazurki.
Podczas wizyty kosmetycznej u mechanika okazało się, że do wymiany są trzy drążki kierownicze.
Oprócz sporego zużycia, jeden z nich był wygięty.
Drążki wymienione, geometria ustawiona, no i niestety jest gorzej niż było. Znacznie gorzej.
Mechanik mówi, że ktoś musiał wcześniej grzebać w przekładni (może próbując zniwelować wygięty drążek?)
W każdym razie objawy są takie, że auto lepiej skręca w lewo niż w prawo.
Tzn promień skrętu w lewo jest dużo, dużo mniejszy niż w prawo.
Ograniczniki skrętu sprawdzone i nie jest to ich wina.
Poza tym, pomimo ustawionej geometrii muszę cały czas kontrować kierownicę by auto jechało prosto (wcześniej też musiałe, ale nieporównywalnie bardziej delikatnie).
W dodatku kierownica jest przestawiona (choć wcześniej nie była).
Czy jest zatem możliwe, by przekładnia była przestawiona?
Czy można to jakoś wyregulować bez jej rozbierania/zdejmowania z auta?
Co ewentualnie można jeszcze sprawdzić?
Czy mechanik mógł gdzieś popełnić błąd?
Pomóżcie proszę.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Ostatnio zmieniony czw gru 01, 2011 11:41 pm przez lukenduro, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn paź 10, 2011 8:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Niech robi jeszcze raz albo oddaje pieniądze.
Ciekawe co można wygrzebać w przekładni, że skręca w jedną stronę bardziej niż w drugą?

Ostatnio dzwonił mechanik z pytaniem o wahacz tylny do vitary, po pytaniu: który tylny wahacz odpowiedział "nie wiem". :shock: :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 10:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
KozioŁ pisze:
Niech robi jeszcze raz albo oddaje pieniądze.


Będzie robił jeszcze raz, to już ustalone.
Tylko co ma zrobić?
On chce oddawać przekładnię do regeneracji...
Czy mam rozumieć, że nie ma innego wyjścia?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 7:16 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Może nie umie geometrii ustawić po prostu? :shock:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 7:45 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli jeden drążek był wygięty to samo sie to mu nie zrobiło. Możliwe że był zaliczony krawęznik lub inny mały dzwonek i nie tylko drążek się wygiął. Wskazuje też na to fakt że podczas jazdy na wprost trzeba kontrować (kąt wyprzedzenia na zwrotnicy?). Wstawiłeś dobry drążek i teraz trzeba sprawdzić pozostałe elementy układu.

Możliwe jest też, że za bardzo jest na drążkach podkręcone. Może wystarczy przestawić na drążkach tak aby kierownica się ustawiła poprawnie? Ale taka prosta rzecz powinna być sprawdzona w pierwszym rzędzie podczas ustawiania geometrii.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 3:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Natychmiast zmień mechanika.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt paź 11, 2011 6:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
potwierdzam - jak wyżej

widać że nadal paproków zwiących się mechanikami w kraju nie brakuje .

jeszcze za fuszerkę wołają kasę :evil:

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 4:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Policzyłem pełne obroty kierownicą z położenie "koła na wprost":
w prawo 1 i pół
w lewo 2 i pół

Razem około 4 pełne obroty

Zupełnie się na tym nie znam (zatem z góry przepraszam za nie fachowe nazewnictwo), ale czy jest możliwa taka operacja:

1. Odczepić ustawione prosto koła czy drążki nimi sterujące od układu kierowniczego
2. Ustawić kierownicę w położeniu 2 pełne obroty od któregokolwiek ze skrajnych położeń (będzie wtedy do góry nogami)
3. Przyczepić z powrotem ustawione prosto koła czy drążki do układu kierowniczego
4. Zdjąć kierownicę i ustawić ją w prawidłowym położeniu.

Nadmienię tylko, że w kierownicy jest airbag i nie wiem czy to nie komplikuje jej demontażu.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 4:14 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na wąsie i wieloklinie przy przekładni powinny być nabite kreski - mają się zgadzać.Jeśli nie to zdejmij wąs i ustaw.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 4:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
NuVo pisze:
Na wąsie i wieloklinie przy przekładni powinny być nabite kreski.


Wielkie dzięki. Żebym jeszcze tylko wiedział co to wąs i wieloklin :-) bo boję się, że mój mechanik może nie wiedzieć ;-)
Masz może zdjęcie gdzie mam tego szukać.
Ewentualnie możesz opisać gdzie i co to jest?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 4:33 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Obrazek

To jest wąs. tu gdzie nakrętka jest wsadzony na wieloklin. Odkręć nakrętkę,zdejmij podkładkę, nie ruszaj wąsa. Przeczyść to i zobacz jak jest według nabitych znaków.
Przy okazji zobacz pierwszy temat u góry, opisane tam jest dużo.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 5:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Bardzo dziękuję za super szybką odpowiedź.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 5:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Może to wąs, a może kwestia źle ustawionej zbieżności.
Podejrzewam też taki scenariusz:osoba ustawiająca zbieżność nie mogła ruszyć jednej ze śrub regulujących długość drążków (to się zdarza) i kręciła tylko z jednej strony. Wtedy może dojść do takiej sytuacji jak opisujesz. Z drugiej strony piszesz, że wymieniane były trzy drążki... więc nie ma pewności jak to było. Tak czy inaczej wiele wskazuje na to że trafiłeś na niezłego "Henia" :lol: Kasy już pewnie nie odzyskasz, ale nie daj mu się naciągnąć na kolejne wydatki...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 5:56 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Albo wyrwał wszystkie bebechy i robił na stole a składał szybko i byle jak bo go Mietek blacharz na flachę wołał... :mrgreen:

Czyli można kasztanić bo wszystkie konstruktywne pomysły żeśmy już wyczerpali :mrgreen: :lol:
Teraz wszystko w rękach nowego Pana Henia i autora tematu :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 12, 2011 8:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Cały czas czytając o wąsie mam przed oczyma długi, cienki wąs np. suma lub kota. Dopiero zdjęcie pokazało mi, że chodzi o zupełnie inny typ wąsa.

Bardzo dziękuję za rady. A może jest na forum ktoś z okolic Poznania, kto zna Vitary i pomógłby mi opiekować się Czarną?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl