suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 8:19 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 17, 2011 11:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Nie przyglądałem się jeszcze zbyt dobrze układowi hamulcowemu... Pytanie:
Jest jakiś łatwy sposób żeby chwilowo wyłączyć przednie hamulce?
Chciałbym na jakimś dużym pustym placu potestować tylko tylne.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 11:23 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
wyjmij zaciski i podwieś na drucie ...
:shock:
co jak się okaże, że tylne jednak nie działają? :mrgreen:

a na serio: chcesz testować hamulce, to podjedź na stacje diagnostyczną ... tam dostaniesz ładne wyniki na każde koło osobno :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 11:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
jedź na rolki koszt 20zł i będziesz wiedział wszystko :)

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 12:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
dokładnie, ostatnio za 10zł zrobiono u mnie (fakt, że w innym samochodzie) przegląd całego zawieszenia, hamulców, płynów itp. itd. Nie majątek :roll:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 9:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
piotrk pisze:
wyjmij zaciski i podwieś na drucie ...
:shock:

taaa, a potem szukaj tloczkow na drodze ;p

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 7:49 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
Wiktor pisze:
Nie przyglądałem się jeszcze zbyt dobrze układowi hamulcowemu... Pytanie:
Jest jakiś łatwy sposób żeby chwilowo wyłączyć przednie hamulce?
Chciałbym na jakimś dużym pustym placu potestować tylko tylne.

:shock: zajedz na stacje jak lud wyzej pisze i bedziesz wszystko wiedzial koszt niewielki i bez kombinacji

_________________
Rower


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 9:45 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
vaiker pisze:
piotrk pisze:
wyjmij zaciski i podwieś na drucie ...
:shock:

taaa, a potem szukaj tloczkow na drodze ;p

nie wyczułeś ironii? :mrgreen:
poważna rada jest w drugiej części mojej wypowiedzi.
Ale fakt, że jak ktoś się zdecyduje na drut, to należy dodatkowo użyć 2ch kawałków "czegokolwiek" włożonych w zaciski ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 6:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
No macie rację wszyscy, na hamowni byłoby najlepiej i najdokładniej, tylko jest jeden myk - ja te tylne hamulce chciałbym potestować eksperymentując z korektorem siły hamowania, a tego statycznie nie da rady zrobić. Potrzebaby auta w ruchu, tzn ulegającego przeciążeniom wzdłużnym ;-)
Anyway, jeśli na odłączenie przednich hamulców nie ma prostszego sposobu niż demontaż zacisków to chyba sobie odpuszczę cały ten pomysł. Dzięx :)

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: śr paź 19, 2011 7:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a po co chcesz odłączać tył, do regulacji korektora? :shock:
algorytm jest prosty:
1. szukasz punktu, w którym na pusto blokuje Ci tylne koła przy ostrym hamowaniu na jakiejś "luźniejszej" nawierzchni (trzeba uważać ;-) )
2. odpuszczasz, aż nie będziesz w stanie przyblokować tylnych kół
3. dociążasz wóz i sprawdzasz raz jeszcze
4. jak jest ok, to browar w nagrodę, jak nie, to wróć do pkt. 2

Całość regulujesz przy działającym przodzie ... 30 minut roboty.
Po takiej regulacji na jeździ się ok, na stacji diagnostycznej nigdy się mnie nie czepiali, że tył słaby ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl