suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 9:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 17, 2011 3:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Luz na kierownicy.
Od jakiegoś czasu borykam się z dość dużym luzem na kierownicy. Dziś wskoczyłem pod maskę i doszedłem do wniosku, że luz jest w miejscu zaznaczonym na fotce, zauważyłem jednocześnie, że śruby oznaczone niezdarnie na fotce jako "1" i "2" są przyspawane (czy tak to ma być czy poprzedni właściciel coś w tym motał ?)
I najważniejsze pytanie jak najprościej i najtaniej to naprawić ??

Załącznik:
20111017328.jpg


Pozdrawiam


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 8:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
No nie wierzę, że nikt nie wie jak to poprawić :/
Wiem, że zdjęcie pozostawia wiele do życzenia jakościowo.
Jest to zaraz początek kolumny pod szybą jakby pierwsze ruchome połączenie. NIe wiem tylko jak topoprawić i czy zawsze to jest tak spawane.

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 8:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Te śruby są tam wkręcone i zaspawane? Trzymają drążek kolumny? :shock:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 9:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
KozioŁ pisze:
Te śruby są tam wkręcone i zaspawane? Trzymają drążek kolumny? :shock:


Ok - Rozumiem, że poprzedni właściciel auta tam grzebał :/

Wygląda jakby to były nakrętki tak spawem chwycone aby się nie odkręcały.
I w tym właśnie miejscu jest luz i słychać skrzypienie.

Jakieś pomysły ekonomiczne ?

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 10:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ekonomicznie to właśnie masz zrobione.... włos się na głowie jeży.

To jest zaraz przy krzyżaku? Ten element mocujący? Po taniości kupić rokujący używany i wymienić normalnie skręcając ja Bóg przykazał porządnymi śrubami (8.8 albo lepsze) z podkładkami sprężystymi albo nakrętkami samokontrującymi.

I warto się rozejrzeć ile cały krzyżak z łącznikiem kosztuje - bo dalej na krzyżaku (pod gumą) też może być luz.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 10:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
jezeli sruba jest mocno dokrecona to raczej na 70 % na krzyzaku luz, a powiedz mi ta sprezyna tam to jakis odpowiednik amortyzatora skretu?? masz wspomaganie??
a drugie pytanie- tam sa dwie sruby?? powinna byc jedna - moze sie okazac jak to wyciagniesz ze ktos nadszlifowal albo co gorsze przewiercil drazek w strone kierownicy

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 10:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Sprężyna to mocno sfatygowana osłona gumowa na krzyżaku ;)

Tak wygląda całość : http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1821647111

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 6:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2011 6:46 pm
Posty: 251
Lokalizacja: BB
Witam Panowie i dziękuję za zainteresowanie.
Cięzko stwierdzić w jaki sposób zostało to "zrobione" zniszczone. Luz jest na mocowaniu kolumny kierowniczej z pierwszym krzyzakiem. Ten element właśnie jest lekko skorodowany i wyraźnie widać, że ktoś przyspawał do niego nakretki/śruby i dokładnie jest ich 3 sztuki.
Czy przeciętny laik jest w stanie sobie samemu to wymienić ?
Czy to zagraża bezpieczeństwu jazdy (nie liczac luzu który w oczywisty sposób zagraża) ?
Myslicie, że ktoś byłby na tyle głupi aby nawiercać końcówkę drażka kolumny kierownicy ?

Że też tego wcześniej nie zauważyłem ..

_________________
>>zarid<<
SUZI - Suzuki Vitara LONG 1.6 16V 97KM 1994 LPG


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 7:20 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
zarid pisze:
Czy przeciętny laik jest w stanie sobie samemu to wymienić ?
Czy to zagraża bezpieczeństwu jazdy (nie liczac luzu który w oczywisty sposób zagraża) ?
Myslicie, że ktoś byłby na tyle głupi aby nawiercać końcówkę drażka kolumny kierownicy ?


Ad.1 Jak nie jest przyspawane do wieloklinu to TAK.
Ad.2 Jak najbardziej TAK ! Jak się urwie, obrobi na wałku to lepiej nie myśleć co się może stać...
Ad.3 Niestety tak...

Zobacz czy da się odkręcić te śruby lub zdjąć to z wieloklinu.Potrzeba trochę siły bo drążek między kolumna a przekładnia jest zsuwany.Zobacz w jakim stanie jest wielowypust kolumny.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 6:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ad 3 :) jest jeszcze jedna mozliwosc- skoro mowisz ze sa 3 sruby to prawdopodobnie nie jest ruszona kolumna (ta od kierownicy) poniewaz ktos po prostu nie mial gwintownikow to nawiercil dziury, wlosyl szpilke, nakrecil na nia nakretke, zaspawal nakretke i odcial nadmiar sruby - prawdopodobnie mialo to sluzyc temu aby ten drazek nie wyskoczyl z kolumny... sprawdz kolumne- jezeli jest ok to wymien element, jezeli cos tam sie "dzialo" to bedziesz mial wiekszy wydatek....
czy to zagraza?? jak wyzej oczywiscie i to w dosc duzym stopniu

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl