suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 7:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 26, 2011 3:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt kwie 22, 2011 7:23 pm
Posty: 14
witam wszystkich mam pytanko w vitarze 90r 8v co odkręcić żeby spuścić płyn wspomagania i jaka jest pojemność układu?


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 4:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Odkręcić węże (znaczy przewody), a pojemność ile wejdzie. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 4:32 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie ma żadnego korka spustowego. mimo odkręcenia węży zawsze cos zostanie w przekładni.
Można ewentualnie zdjąć wąż powrotu, wsadzić do butelki i włączyć silnik na chwilę żeby pompa wypchała resztę (tak mi się przynajmniej wydaje)
Z ciekawości - po co wymieniasz?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 5:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 20, 2010 8:04 pm
Posty: 1195
Lokalizacja: Busko Zdrój/Chmielnik
NIe lepiej uzupełnić ??

_________________
Vitara 1,6 8v sidekick + gaz
lift 2'' [PRZÓD: merc+dystans @Robsik TYŁ: audi+lublin] + bodylift 2''
BFG KM1 MT 30''x9,5 na felgach ET-18,35
obniżony przedni most 2'' @Robsik


Obrazek


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 9:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt kwie 22, 2011 7:23 pm
Posty: 14
Ok dzięki właśnie o to mi chodziło mogę też uzupełnić bo jest na MIN ale pomyślałem że lepiej wymienić.


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 10:21 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
podłącze się pod temat, ostatnio dwukrotnie wywaliło mi płyn do wspomagania, po zalaniu 3 raz mimo uzupełnienia płyny wspomaganie nie działa. Jak sprawdzić, czy to wina pompy, czy magla? Pompa coś tam pompuje :), ale nie wiem, czy z odpowiednim ciśnieniem.\

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 10:25 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
A masz odpowietrznik na przekładni?Stan płynu w zbiorniczku ok?
Mógł się płyn zagotować bo i o takich przypadkach tu ludzie pisali.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 10:59 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
jest odpowietrznik, sprawdzane, poziom ok, wspomagania niet ;/

płyn wywaliło dwukrotnie, podczas zabaw w terenie, na ostatnim rajdzie, poszło wspomaganie i już go nie ukończyłem (a było kręcenie kierą, pod mocnym obciążeniem kół). W chwili obecnej przekręcenie kierą w miejscu jest niemożliwe ;/

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 1:52 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No to jak jest odpowietrznik to odpowietrz, jak się spieniło to mogło powietrze zostać.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 1:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 5:38 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Gniewowo/3M
Odnośnie wymiany lub uzupełniania płynu wspomagania.
Ostatnio w programie "Fani czterech kółek" gość pokazywał w jakimś samochodzie, że stary płyn we wspomaganiu był dosłownie czarny. Wydaje mi się zatem, że warto może co jakiś czas sprawdzić jakość tego płynu i ewentualnie wymienić całość. Ja mam czyściutki, ale pompa pół roku po regeneracji :wink:
A, i także mówił, że całego nie idzie spuścić.

_________________
Pozdrowienia z kaszubskiej kniei
piwo
--------------------
biała jak śnieg vitara '99- NA SPRZEDAŻ
Jest xj 1988


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 8:53 am 
NuVo pisze:
No to jak jest odpowietrznik to odpowietrz, jak się spieniło to mogło powietrze zostać.

A jak nie ma to odpowietrzamy poprzez skręcenie kołami do oporu i odczekaniu chwileczki, następnie w drugą stronę aż do ustania "nietypowego" dla wspomagania głosu. (nie mówię o piszczącym pasku bo to inny temat)


Na górę
   
Post: pt paź 28, 2011 10:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Układ wspomagania odpowietrza się kręcąc kierownica od oporu do oporu.
Najlepszy sposób na wymianę to wyssać płyn ze zbiorniczka, nalać świeżego, zdjąć powrotny wąż ze zbiorniczka i łapać zawartość do butelki. Jedna osoba uruchamia silnik i kręci kierownicą od oporu do oporu, a druga dolewa świeży płyn do zbiorniczka. Gdy z powrotu wyleci ze szklanka (300ml) płynu można uznać że pozbyliśmy się większości starego płynu.
Jako nowy płyn polecam Valvoline MaxLife ATF.

Jak wywala płyn ze zbiorniczka w czasie jazdy to najprawdopodobniej uszkodzony jest zawór regulacyjny w pompie.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:00 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pavel pisze:
Jako nowy płyn polecam Valvoline MaxLife ATF.



Handlujesz tym? Bo w dwóch tematach same oh i ah o tym oleju...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt paź 28, 2011 2:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Nie handluję. Polecam bo Was lubię :D

ps.
Moje wspomaganie lekko buczało przy pewnym kącie skręcenia kół. Płyn był przejrzysty, ciemnoczerwony. Wymieniłem go na nowy i przestało buczeć :D . Warto to zrobić co kilka(naście) lat.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt lut 24, 2012 6:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2012 7:20 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Milówka
podepnę się do tematu, oczywiście ze należy wymieniać olej w ukł. wspomagania !!! mniej więcej co 5lat , przedłuża to żywotność pompy temat przerabiany w kilku różnych autkach naprawiając zbiorniczek oleju w viktorii UWAGA na dolne wyjście ze zbiorniczka jest bardzo delikatne :) olej który wylałem był porządnie ciemno bordowy od razu transfuzja prosta czynność koszty groszowe

_________________
JLX Japan LuXus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl