suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

jak powinny obracać się bębny?
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=6749
Strona 1 z 1

Autor:  piwo8 [ czw gru 15, 2011 8:03 am ]
Tytuł:  jak powinny obracać się bębny?

Witajcie,
rozebrałem bębny z tyłu bo coś chrobotało. Nie mogłem ich ściągnąć, nie obeszło się bez łomika, pomimo ciągnięcia tej śrubki trzymającej szczęki od tyłu. Wszystko wyczyściłem, ale nie mogę założyć bębnów z powrotem.
Pytanie:
- czy bębny powinny dać się luźno zdjąć i nałożyć?
- czy powinny się bez oporu obracać po złożeniu wszystkiego?
- czy macie jakiś patent na czyszczenie linek od ręcznego, bo nie odbija tak zasyfione?
będę wdzięczny za podpowiedzi.

Autor:  NuVo [ czw gru 15, 2011 8:34 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

Bębny nie zdejmą się lekko bo zazwyczaj mają wargę na rancie. Obstukać młotkiem dookoła z boku, szczęki się lekko schowają i bęben schodzi.
Przy montażu skręć samoregulator żeby szczęki się schowały.
Szczęki mogły też opaść w dół.

Autor:  piwo8 [ czw gru 15, 2011 8:58 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

A co ty myślisz, że nie obstukiwałem? Stukał, stukał, aż rdza leciała! :wink:
Czyli szczęki podnieść do góry?
No i nie jestem pewien, czy mam samoregulator. Tu na zdjęciu widać jakie bebechy mają moje bębny:
http://www.suzuki-czesci.pl/pl/p/Zestaw ... iszpan/473
dokładnie takie blaszki i sprężynki. Ta dziwna blaszka zaczepia o zębatkę regulatora. I co to się później, jak wszystko złożę, samo rozkręci i ustawi szczęki w odpowiedniej odległości od bębna?
Nie złośćcie się jeśli moje pytania brzmią naiwnie :oops:

Autor:  NuVo [ czw gru 15, 2011 10:21 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

Bo to trzeba zasadniczo ponapierdalać trochę :mrgreen: Zazwyczaj trzyma warga na bębnie.
Co do regulatora to działa właśnie w taki sposób jak napisałeś.To ten pręt co ma na końcach "widełki". Jak zdjąłeś bęben to zrób sobie foto zanim wszystko zdemontujesz, żeby nie latać z drugiej strony,ściągać drugi bęben z auta i patrzeć "jak to było?" (autopsja 8) )
Szczęki od dołu nie są na niczym oparte i trzeba je ustawić sobie odpowiednio żeby bęben wszedł - będziesz widział o co chodzi.

Autor:  piwo8 [ czw gru 15, 2011 11:04 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

Dzięki będę po południu działał.

Autor:  danthe [ ndz gru 18, 2011 11:18 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

piwo8 pisze:
Dzięki będę po południu działał.


Ja mam taki patent, że układam ładnie szczęki i zaciskam lekko małym pasem (taki chiński 2cm szerokości za 9.99 z przysłowiowego tesco na grzechotkę-kiwajkę, do niczego innego sie nie nadaje :) ) Nastepnie rozpieram je samoregulatorem maksymalnie jak sie da żeby sie miesciły na wcisk do bębna, popuszczając pasa. Nasuwam bęben na szczeki, zdejmuje pas trzecią ręką i zrobione :mrgreen:

A rant na bębnach można stoczyć jak jest tokarz niedaleko.

Autor:  dero686 [ ndz gru 18, 2011 11:19 pm ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

Jak się kupi odpowiednie szczęki do danego samochodu , założy się je przy czym samonapinacz pozostawi się całkowicie nienapięty to bęben musi wejść bez problemu .

Autor:  piwo8 [ pn gru 19, 2011 9:44 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

Walka zakończyła się zwycięstwem - bębny założone, linki ręcznego zmienione. Teraz dalej dłubiemy w blacharce :roll:

Autor:  mobilek [ pn gru 19, 2011 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

no to gratulacje, a wracajac do bebnow, najlepiej popuscic ile pozwola samoregulatory zeby wszedl beben ale najpierw go przetoczyc zeby nie mial tego rantu......

Autor:  danthe [ pn gru 19, 2011 10:50 pm ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

mobilek pisze:
no to gratulacje, a wracajac do bebnow, najlepiej popuscic ile pozwola samoregulatory zeby wszedl beben ale najpierw go przetoczyc zeby nie mial tego rantu......


Nastepny krok po 10 wymianie szczęk to konwersja na tarczowki - wymiana klocków możliwa jest w kolejce do próby podczas rajdu :)

Autor:  piwo8 [ wt gru 20, 2011 8:28 am ]
Tytuł:  Re: jak powinny obracać się bębny?

Szczęki mam prawie nowe, ale pewnie jak się zużyją, to pomyślę o tarczach, bo bębny już nieco skorodowane.
Najgorsze, że wczoraj wykryłem zgniliznę w miejscu, gdzie słupek przedniej szyby łączy się z resztą. Daleko posunięta zgniliznę... :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/