suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn sty 09, 2012 11:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
na klocek to nei wyglada, albo oslona tarczy albo lozysko kaput, ja obstawiam lozysko

_________________
EVitara


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 1:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
marirus pisze:
Kołem kręciłeś po dokręceniu wszystkich nakrętek czy z popuszczonymi/brakującymi, bo pisk słychać w momencie kiedy naciskasz ręką na koło więc może ociera o zacisk lub osłonę tarczy masz pogiętą i to piszczy :roll:

Ktoś nie czytał wszystkiego :P ;)
Najpierw kręciłem z dokręconymi na maxa wszystkimi nakrętkami, odkręciłem trzy i wpadłem wtedy na pomysł żeby zrobić filmik, efekt czy tak czy tak luz na kole i piszczenie. Po za tym pisałem też o tym że jak koło się swobodnie kręciło to nie piszczało... ale na drodze potrafiło przy jeździe na wprost nie mówiąc już o skręcaniu, choć nie zawsze.
Orientujecie się ile może teraz łożysko kosztować? Na stronie głównej w zakładce przykładowe ceny części widnieje 210 zł... :|

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 1:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
http://moto.allegro.pl/lozysko-przednie ... 37644.html
http://moto.allegro.pl/lozysko-przednie ... 62352.html

Padnięte łożysko podczas jazdy raczej "buczy/szumi" a nie piszczy , no i jak padnie łożysko to jest już minimalny luz na kole , jak mocniej padnie to większy luz.. umnie tak piszczało jak klocki latały no i prawie ich nie było , na zakręcie mocniej , ale jak sprawdzałeś i wszystko inne ok to łożysko .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 4:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
dero686 dzięki za linki :)
No właśnie jest tak jak piszesz... Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że rozleciało się łożysko oraz jest problem tarcza/klocki. Tym bardziej że tak jak piszesz piszczenie pojawia się praktycznie tylko przy zakrętach i to w prawo, przy jeździe na wprost praktycznie jest cisza czyli tak jak napisał marirus - piszczało na filmi jak naciskałem koło ręką.
Jutro i w czwartek Gabrysia jest umówiona z mechanikami, rozkręcimy, zobaczymy, zrobimy :)

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 9:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
dero686 pisze:
http://moto.allegro.pl/lozysko-przednie-vitara-grand-vitara-optimal-i2041737644.html
http://moto.allegro.pl/lozysko-przednie ... 62352.html

Padnięte łożysko podczas jazdy raczej "buczy/szumi" a nie piszczy , no i jak padnie łożysko to jest już minimalny luz na kole , jak mocniej padnie to większy luz.. umnie tak piszczało jak klocki latały no i prawie ich nie było , na zakręcie mocniej , ale jak sprawdzałeś i wszystko inne ok to łożysko .


na filmie widać luz, padnięte w tym stanie piszczy, za chwilę zacznie piszczeć głośniej i non stop, potem hamować, później zniszczysz bieżnię czy co to tam jest, następnie zacznie się wszystko mielić i chrupać a na końcu koło stanie pod kątem odwrotnej extremalnie tatry - wiem bo to przerabiałem...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 9:57 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Panowie ja w swojej nie rozbierałem jeszcze łożyska ale czy nieda sie w tym sprzęcie skasować luzu na łożysku? nie twierdze że łożysko nie jest do wymiany ale ja bym skasował luz jeżeli sie da i powinno piszczenie zniknąć bo piszczenie jest w momęcie gdy kolega kładzie ręke na kole czyli gdy zmienia sie jego kąt (ten luz) i wtedy czegoś dotyka i to piszczy na mój chłopski rozum. Gdyby łożysko było zatarte i piszczało to piszczało by również w momencie kiedy kręci sie samo bez kontaktu z ręką.

Jeszcze raz obejrzałem filmik. Myśle że piszczy blaszka która jest przy klockach a dlatego że jest luz na łożysku i tarcza dotyka blaszki.


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 7:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Z takim luzem łożyska jak na filmiku dociąganie łożyska mija się z celem lepiej wymienić i mieć spokój na X tysięcy kilometrów niż zachodzić w głowę kiedy będzie z nim amen.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 9:46 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Dokładnie tak ja tez bym sie nie zastanawiał. Jak ma luz łożysko to prędzej czy pużniej padnie ale przed wymianą można by lekko dociągnąć upewnic sie czy zniknie piszczenie.


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 11:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
:shock:
Właśnie rozmawiałem przez telefon ze swoim mechanikiem... powiedział, że... łożysko całe, poluzowała się jakaś nakrętka dlatego był luz i piszczało... :|
Ktoś może mi to jakoś wytłumaczyć? :mrgreen:

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 11:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Jedyna nakrętka jaka przychodzi mi na myśl to pierścień usuwający luz w łożysku :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 1:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 16, 2011 6:37 am
Posty: 165
Lokalizacja: Brodnica
No dokładnie... Jakie żenua... :oops: :evil: :(

_________________
Bagiennik w cabrio 1.6 16v lift dobbinson 2" duratraci na felgach et-12


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 9:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw paź 06, 2011 8:43 pm
Posty: 510
Lokalizacja: Małopolskie Gołcza
Czyli piszczało bo dotykało czegoś prawdopodobnie blaszki albo od klocków albo osłony tarczy? Łożysko podejrzewam że jest dokręcane pierścieniem a pierścien powinien być zabezpieczony w jakiś sposób przed odkręceniem.


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 12:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl